Fiskebutiker (kommentarer)
-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
By Dryfly-only · Posted
Jag säljer mitt ofiskade laxspö eftersom jag aldrig kommer att använda det. Jag har övat med spöet för att lära mig hur man dubblehandkastar på en damm. Spöet är som nytt och kommer med några shooting heads som på bilderna. Att skicka spöet säkert till Sverige är inget problem. Pris 5900 sek. -
Lite mer sparsmakat med vatten här men HÖ finns som ju är uppe och gör räder i åarna även när den inte leker. Kan inte finnas många Kiruna-expats i Hässleholm om det nu är där ni kommer ifrån.
-
Tack för svar 😃 fin bil du har, har just köpt en jag med som jag ska göra i ordning! Vilken tur att jag kan lösa dagkort då jag bor i Östersund, är sjukt taggad att utforska de ställen du nämner 😃
-
By Danneluleå · Posted
Provkastat i 2 timmar. Absolut nyskick! Finns även en battenkill 2 som kan köpas till.. Hade tänkt mig kring 6000:- för spöt. Är det orimligt? Ej reggad garanti. Har kommit på att jag sällan använder så lätta grejor, så säljes till förmån för annan utrustning. -
By Fiskebilen · Posted
Värt att prova, absolut är det det. Det är inte förrän förra året det har gått lösa dagkort hit, tidigare var det privat. Nu har du möjlighet att fiska superfina pooler på Gudå och Renå som Hell, Birch, New, Per, Nessiøra, Long beach och mååånga andra fina pooler så bara välj o vraka😉 -
Ett fantastiskt vatten eller kanske rättare var. Efter omledningen av stans spillvatten runt Loussavara ( 2008/09 hände något. Flyttade från Kiruna 2010. Men oj så många fina öringar jag fått i den jokken, upptäckte den nog först riktigt de sista sex sju åren jag bodde i Kiruna. Endast att släppa tillbaka, skulle inte vilja äta fisken därifrån, men så vackra öringar i top-top kondition. Bäst kanske i slutet av juni början av juli, fantastiskt torrfluga-fiske på grov fisk. Har fått många öringar mellan ett och två kilo på torrt, #4 så spännande och det gick att fiska tidigt, mest smått då men det varmare vattnet gjorde att jokken var öppen i slutet av april. Gick en kurs på Umeå Universitet om fiskebiologi våren/hösten 2009 höstfiske i Toullajokk (rinner in i Loussajokk) vi fick väldigt mycket små öringar på el-fiske, läraren från Universitetet hade aldrig upplevt något liknande sade han, möjligen i bästa vattnen i Skåne. Jag började fundera, självklart att det var så , jokken rinner över en stor myr ( massor av solljus) kommer från ett äldre dagbrott för järnmalm (Nuktukus) fosfat från järnmalmen, sprängämnen innehåller kväve - fosfat, kväve solljus = livets cocktail. Fiskade under alla år jag bodde i Kiruna i Toullajokk, ok inte så stora fiskar men många, så kul flugfiske - sedan när jag upptäckte Loussajokk blev det fiske efter stor öring, men en varning till de som vill pröva, delar av terrängen längs jokken är riktigt vidrig och besvärlig. Björn har jag sett spår av där, har sett utter,älg och rådjur ett riktigt litet paradis även om kraftigt påverkat av människan.Loussajokk ligger ca 75 m. från E10 an, lite nedsänkt i terrängen så väl där är det en helt annan och underbar värld. Ps: Jag skäms över bilden på den öringen, självklar bör en fisk inte lämna vattnet men då var jag inte helt så klok. De fem öringarna som gav mig mitt andra inträde i Hardys Hall of Fame vare resultatet av ca två timmars fiske med torrfluga ( # 12 Daddy Longlegs)
-
By ALEXALEXALEX · Posted
Oanvänt Guideline LPX Chrome 10/11 14,9fot 6000kr
-
Ämnen
-
Images
Recommended Posts