Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 11 months later...
  • 1 year later...
Posted (edited)

Dessa 2 verkar vara populära i USA

www.Cabelas.com

www.flyfishingoutfitters.com

Någon som vet hur dom har det med frakt på både större och mindre varor? Spön och rulle tänkte jag mest.

Edited by Robin Å.
  • 3 weeks later...
Guest Kumpula
Posted

Finns det någon som handlat från Harris Sportsmail i UK?

Vad har dom för frakt? Hittade inte uppgifter om det.

Posted
Dessa 2 verkar vara populära i USA

www.Cabelas.com

www.flyfishingoutfitters.com

Någon som vet hur dom har det med frakt på både större och mindre varor? Spön och rulle tänkte jag mest.

Cabelas är rätt dyr på frakten. 45% på det totala värdet dock lägst 40$.

Posted
Finns det någon som handlat från Harris Sportsmail i UK?

Vad har dom för frakt? Hittade inte uppgifter om det.

Det står vid varje vara.

Möjligt att du måste välja Sverige högst upp till höger först.

En del grejer har de riktigt bra priser på.

Posted

Support your lokal dealer........Annars har vi snart inga fiskebutiker att gå in och prata lite skit i...... :D

Posted
Support your lokal dealer........Annars har vi snart inga fiskebutiker att gå in och prata lite skit i...... :D

Hear, hear..!!!!

Posted (edited)

"Support your local stream" säger jag då. Varför åka till Bosnien när vi har så mycket trevligt här hemma? B)

För att det i vissa fall är bättre och man får mer för pengarna är svaret. Precis samma anledning som man handlar utomlands.

Edited by Falkas
Posted
"Support your local stream" säger jag då. Varför åka till Bosnien när vi har så mycket trevligt här hemma? :D

För att det i vissa fall är bättre och man får mer för pengarna är svaret. Precis samma anledning som man handlar utomlands.

Helt fel Falkas...Bosnien ligger där det ligger och det är det jag vill ha.....Spön, rullar, kläder, vadare, you name it, som finns både i Sverige och utomlands köper jag i Sverige....När Bosnien liger här så stannar jag här.....Förstår Du skillnaden?

Jag har handlat från andra länder oxå, men bara sådant som jag inte kan få tag i på hemaplan. Finns det en återförsäljare för ett Carlin spö, eller för en "Cinch Tie knot tyer" så hade jag utan tvekan köpt det här.

Posted
"Support your local stream" säger jag då. Varför åka till Bosnien när vi har så mycket trevligt här hemma? B)

Dessutom Falkas så är en fiskevecka i Sverige betydlig billigare än en vecka i Bosnien. Men Bosnien är fan så mkt billigare än Las Buitreras, Kuba, m fl ställen runt om i världen....Men jag fiskar i Sverige oxå :D

Posted
Har man råd så har man,,,,,

I mångas fall handlar det nog om ett Sage från USA eller inget Sage alls.

När jag får råd ska jag också betala dyrare :D. Med glädje.

Kan ju inte riktigt bemöta Ditt argument där Falkas, tycker bara att det är tråkigt när min lokala fiskeprylsleverantör inte är kvar när jag kommer in på en fika och lite fiskesnack. Blir ju lite dött i kvarteret när det bara finns stängda butikslokaler kvar där det var ett kul ställe att vara på bara för att alla handlar på nätet eller utomlands...... B)

Posted

Självklart är det så Leif, håller helt med.

Dock tycker jag inte att man ska ha dåligt samvete för att man av ekonomiska själ väljer billigare alternativ.

Själv är jag miljömedveten och håller mig endast till second hand inom flugfisket :D.

Posted
Självklart är det så Leif, håller helt med.

Dock tycker jag inte att man ska ha dåligt samvete för att man av ekonomiska själ väljer billigare alternativ.

Själv är jag miljömedveten och håller mig endast till second hand inom flugfisket B).

Man behöver absolut inte ha dåligt samvete Falkas....Jag tycker bara att det är så tråkigt när man propagerar för att man ska handla utomlands. Det är ungefär som när man gnäller över att den lilla lokala närbutiken stänger bara för att man handlade maten på en stormarknad men åkte till närbutiken när det blev akut med en skvätt mjölk eller att man missade att köpa en påse saffran på stormarknaden

Den lokala butiken stänger ju då eftersom han inte kan leva på det.... :D

Guest Kumpula
Posted

They won´t support me

Givet om man hittar nåt för samma pris, eller nära på.

Men när det skiljer 100% i pris då håller det inte.