Jump to content

Fotogalleri!

Recommended Posts

• Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Good times :-) 

Kustfiske i Skåne! Ålabodarna.jpg_thumb

röding på 2265 gramm från landösjön

Posted Images

• 7 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

Var ut och fiskade lite med flickvännen och en kollega vid ett ställe där vi med mer regel än undantag åkt hem tomhänta utan ens en landad fisk. Denna gång började inte så mycket bättre, kollegan stod och nötte på vakande fisk en bit ut där det kläcktes mycket insekter. Ett par flugbyten och många kast senare av honom så börjar han tröttna på att fisken inte tar, jag frågar han lite om jag får prova ett kast bara.

Ett perfekt (typ....) kast med en Royal Wulff som landade rakt i vaken resulterade i ett brakande som hette duga! Ett vak gjort av ett rent monster, alla vi tre hoppar till nästan av panik och fisken rusar iväg. Den hinner rusa iväg ett par sekunder och sedan går min spets av. Jag hade sett en vindknut när jag knöt på flugan men struntade i det, den gick av precis vid denna knut... Många svordomar senare så hade man lugnat sig nog men efter detta så var sjön väldigt död på vak, fisken verkade ha blivit skrämd av det hela.

Ett par timmar senare med en CDC-nattslända utkastad så smäller det igen, denna gång även det rejält. Just vid detta tillfälle hade jag tyvärr blicken fast punkterad på annat håll vilket gjorde att jag inte var med vid mothugget och fick istället för en krokad fisk en fluga uppdragen vid fötterna... Väldigt många fler svordomar och annat flög ur munnen då jag sumpat det hela två gånger nu. Knyter snabbt på en fluga och kastar ut igen men utan lycka. Istället lyckas jag kroka mig i axeln och jag tror att fisketuren är totalslut eftersom allt verkar gå åt helvete.

I sista stund när jag tror att hoppet är ute, nu med en Royal Wulff, så blir det ett vak runt flugan och spöt gungar till rejält! Har tidigare bara fått mindre fiskar som inte rusat så mycket vilket gjorde att jag nästan fick lite panik hur jag skulle hantera det! Glömde till och med av att använda bromsen på rullen, så blev lite jobbigare än vad som var tänkt! Försökte ge fisken lite lina när den rusade men inte så mycket att det skulle bli skatbo i rullen, svår balans! Fisken gjorde ett par rejäla rusningar men gav sig efter ett par minuters kamp men jag kände att den var rejält mycket större än småfiskarna vi fått tidigare i den sjön! När jag fick den närmare land och jag såg storleken så hamnade jag i extas!! Sjukt nöjd kan man lugnt säga!!! Kanske ingenting mot vad som visats tidigare i denna tråd, men för mig så var det en sjukt trevlig upplevelse och störst fisk hittills! Nöjd amatör! :)

539253_3584102367139_1281993053_n.jpg

217860_3584102647146_422031730_n.jpg

• 2 years later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Du kan omöjligen ha dubbelpostat eller syndat mer på forumet än jag redan hunnit, så bry dig inte om det. Tyvärr hittar jag inte bilden som du publicerat....

Om du tittar vid gemet längst ner till vänster och väljer länken bredvid: " välj filer" så får du fram en av dina egna bildmappar. Sedan är det bara att klicka sig fram genom de egna bilderna. När du valt bild markerar du den/dem. Då kommer de som mindre ikoner under din skrivna text. Klicka på plus (tror jag det är). Då ska bilden komma in i ditt dokument. Tjohoo:).

Om du dubbelklickar i bilden kan du välja storlek. Gör den liten. Den expanderar ändå när någon vill titta.

Ibland lägger sig bilderna på varandra i ditt dokument. Bry dig inte om det. Gör mellanslag mellan dom så går det bättre. Jag tror detta stämmer. Lägger in en provbild här

Välj insättningspunkt!!!

20161024_123618-1.jpgHär valde jag att minska bildbredd från ca 700 pixlar ner till 210 pixlar i tabellen jag fick som gåva vid dubbelklicket. Den röda bilden gjorde jag från 500 till 230 pix. Sedan tappade jag insättningspunkten.:(

Ett tips: Lägg de bilder du eventuellt vill flytta till forumet i en egen mapp allra först.. Då hindrar du pinsamma publiceringar.

Detta är nog  mer rätt än fel. Lycka till / i.

20161024_123636.jpg

Edited by Ingemar
  • Like 1
  • 11 months later...