Jump to content
Sign in to follow this  
foppe

Rom

Recommended Posts

Har testat en mycket god Plantation, vet inte vilken det finns ju några. Den var beställningsvara för nåt år sedan. Rät dyr tror jag! Men jävligt god! Nån som har en "susning"? ;D

Vet vi har den i Umeå med! Tackar för tipset men den var inte den jag tänkte på. Blev bjuden förra julen och den var XXXX-god och den skulle visst vara svindyr-svår att få tag på! Killen som bjöd körde "show off" men det var gott! Men det var en Plantation av något slag. Hunnit testa 3 men det har inte varit någon av dom! 8)

Guest damien

Mörk rom är en mycket trevlig digestiv som alternativ till whisky eller cognac.

Grappa är naturligtvis alltid bäst men det visste ni väl redan 8)

Vet vi har den i Umeå med! Tackar för tipset men den var inte den jag tänkte på. Blev bjuden förra julen och den var XXXX-god och den skulle visst vara svindyr-svår att få tag på! Killen som bjöd körde "show off" men det var gott! Men det var en Plantation av något slag. Hunnit testa 3 men det har inte varit någon av dom! 8)
Du ska ju naturöigtvis ha lime och coca cola i också. Då blir det världens godaste drink: CUBA LIBRE

Du ska ju naturöigtvis ha lime och coca cola i också. Då blir det världens godaste drink: CUBA LIBRE

Ja ungefär som att blanda Ardbeg o Cola.... slöseri!  ;D ;D

Om 3 veckor blir det  rom för hela slanten, 30 kr/liter, jättegott efter en heldag med

Bonefish eller Tarponjakt.. :P

mmm sitter nu med ett glas Plantation Rum....å så god! :)

Spara några droppar...... ;) ;D ;D

Nam, nam!

Jag är ju fattig å ful jag... Dessutom har det enda bolaget inom räckhåll väldigt begränsat urval på hyllorna. Gjorde skärgårdsrövar-rom med polarna i somras. Tog en hyfsad konsumtionsrom och tryckte ner ett katrinplommon och lite russin, kanel och vanilj i butellen och lät det stå en par veckor.

Den blev nästan drickbar efter det! ;)

(Int hörde man riktigt Pirates of the Carribean soundtracket i bakgrunden men det gick fint att bli glad på...)

Jag lärde mig binda flugor med hjälp av negrita rom  ;D  det var bra när man skulle minska ner på vansinnes utbrotten  ;D

Vågar man fråga om en romsort i denna tråd? :)

Är lite småsugen på denna sort.

Vad tror ni kunnare där ute om en sådan?

Havana Club Barrel Proof

Edit.

Inlägg flyttat från Single Malt Whisky-tråden.

/Moderator

Här är en tråd som måste återupplivas. Nu när vintern kommer och det är dax att sätta sig vid städet och binda flugor så har jag en rekommendation. Plantation 20th Anniversary XO Barbados. Öl och whiskey i all ära, men det här är riktigt julgodis :-)

Här är en tråd som måste återupplivas. Nu när vintern kommer och det är dax att sätta sig vid städet och binda flugor så har jag en rekommendation. Plantation 20th Anniversary XO Barbados. Öl och whiskey i all ära, men det här är riktigt julgodis :-)

Jag har en sådan men kan inte hitta XO på etiketten så min är möjligen inte exakt samma. Den är väldigt god.

Från telefon.