Jump to content

Recommended Posts

Posted
Min första enhandsfångande gädda i modern tid  ;D

Du har iallafall fåt en gädda :D

Jag har bara haft ett napp å då högg den bara längst ut på flashen ;)

• 2 weeks later...
Posted

Lite bilder från helgens gäddfiske.

Underbar helg men vindstilla och strålande sol och många minusgrader gjorde gäddorna mer lovligt tröga :rolleyes:

Lyckades dock ta 6st.

post-1939-1225735825_thumb.jpg

post-1939-1225735842_thumb.jpg

post-1939-1225735867_thumb.jpg

Posted
Lite bilder från helgens gäddfiske.

Underbar helg men vindstilla och strålande sol och många minusgrader gjorde gäddorna mer lovligt tröga :rolleyes:

Lyckades dock ta 6st.

Ibland är det bara skönt att komma ut. :rolleyes:

Posted
Skorjar du, vindstilla och sol är som sagt inte bra men jäklar vad fint det är då :lol:

;):DB)

Älskar att fiska vid sådant väder. Fisket brukar vara kasst men jävla va skönt det är!

Posted (edited)

halloj!

nu blir man verkligen sugen på att komma ut o dra lite gädda igen;)när man ser dina fina bilder sasse ;) , har ju nyligen blivit pappa :lol: så man håller sig hemma lite mer nu,får försöka få in lite gäddfiske i mellan blöj byten m.m. :D .

/pette

Edited by pette
Posted
Var ute och drog detta PB i helgen, riktigt fight blev det också och #8 spöt fick bekänna färg! Självklart fick hon friheten efteråt!

Vikt: 11,82 kg

Längd: 115 cm

post-6446-1220801078_thumb.jpg

:lol:

den var gran den ;)

Posted
halloj!

nu blir man verkligen sugen på att komma ut o dra lite gädda igen;)när man ser dina fina bilder sasse ;) , har ju nyligen blivit pappa :lol: så man håller sig hemma lite mer nu,får försöka få in lite gäddfiske i mellan blöj byten m.m. B) .

/pette

Grattis än en gång.

Bara att ta en tur. Har du inte för långt så är det bara att åka iväg en fm eller em. Det är det roliga med gäddfisket :D

Posted

Snygga bilder Sasse!

Ser tyvärr ut som att mitt höstfiske efter gädda uteblir pga jobb. Fick dock en rapport av min glada vän som drog 13 gäddor över 5 kg i torsdags, inte på fluga men ändå... Hade betalat en bra slant för ledighet och en resa till Roslagen just nu!

Posted
Snygga bilder Sasse!

Ser tyvärr ut som att mitt höstfiske efter gädda uteblir pga jobb. Fick dock en rapport av min glada vän som drog 13 gäddor över 5 kg i torsdags, inte på fluga men ändå... Hade betalat en bra slant för ledighet och en resa till Roslagen just nu!

Tack.

Surt med fisket. Men det är bara att bita i. Hoppas du får lite extra pengar så det blir mycket fiske senare.

Posted (edited)
Grattis än en gång.

Bara att ta en tur. Har du inte för långt så är det bara att åka iväg en fm eller em. Det är det roliga med gäddfisket ;)

tackar så mycket.

ja man får kanske ta en liten tur någon timme på förmiddagen i helgen får se vad min sambo tycker om det B):D :D man måste ju ta lite mer hänsyn nu när vi har fått en liten :lol: .

jag hinner kanske få hem mina nya neoprenvadare jag beställt till helgen, så då måste man ju ut o testa dom att dom funkar som dom ska B);)

mvh/pette

Edited by pette
Posted

Ytterligare en dag med trögt fiske, de få fiskar som kom upp var dock hyffsade :lol:

En gädda som var kopparfärgad, dess rätta färg syns inte så bra på bilden....

JM_rod.jpg

På väg hem från det här ställen med lite strökastande framför sig på vägen in mot land gav den här på 8 kg....

JM_8,0.jpg

O om inte det skulle räcka så toppade Jeppe med en större på 8,1 kg lite senare...

JM_8,1.jpg

....och fråga inte hur det gick med mitt fiske.... :)

//Cz :lol:

Posted
Ytterligare en dag med trögt fiske, de få fiskar som kom upp var dock hyffsade :lol:

http://www.kolarik.se/robert/2007-2/PICS_CSS/web/JM_rod.jpg

På väg hem från det här ställen med lite strökastande framför sig på vägen in mot land gav den här på 8 kg....

http://www.kolarik.se/robert/2007-2/PICS_CSS/web/JM_8,0.jpg

O om inte det skulle räcka så toppade Jeppe med en större på 8,1 kg lite senare...

http://www.kolarik.se/robert/2007-2/PICS_CSS/web/JM_8,1.jpg

....och fråga inte hur det gick med mitt fiske.... :lol:

//Cz :D

Jäklars vilket fiske!! :P:P

Ni (åtminstone Jeppe) verkar ha haft en helt sjukt dag............. :)

Posted

....och fråga inte hur det gick med mitt fiske.... :)

//Cz :lol:

Grymma gäddor och skitsnygga bilder.

Hur lång var Jeppes gädda, ser ut att vara minst 110cm.

Posted
Jäklars vilket fiske!! :lol::lol:

Ni (åtminstone Jeppe) verkar ha haft en helt sjukt dag............. :)

Jag låter Jeppe ta de här småfiskarna, han har ändå långt kvar tills han matchar min 11,5'a på 112cm... :D

/Cz

Posted (edited)

8,1'an var 102 cm [rätta mig om jag har fel J] den mindre på 8'a blankt mätte vi aldrig.

Jeppe är rätt så liten, så alla fiskar ser stora ut i hans famn.... :lol::):D:lol:

//Cz

Edited by Czech
Posted

Den var 102 cm. Jag fuskar lite och håller fram gäddan plus att jag själv är ganska liten. Jag får revidera vikterna en aning för nu när jag kollade min supersamson var den inte riktigt nollad. De stora landade då på 8.1kg och 8.3kg. Rätt ok va? Ett av gäddsäsongens tre mål är satt. Gädda över 100cm. Nu är det bara de andra två kvar: pb ( ligger nu på 8.5kg) och en på tio plus.

Det är så skönt att ha czech med och fiska. Han tar sjyssta bilder och assisterar med peangen. Min egen peang gick sönder redan på parkeringen och gjorde mig lite nervös inför fiskedagen. Dock satt alla tre i mungipan på fisken.

Posted
Den var 102 cm. Jag fuskar lite och håller fram gäddan plus att jag själv är ganska liten. Jag får revidera vikterna en aning för nu när jag kollade min supersamson var den inte riktigt nollad. De stora landade då på 8.1kg och 8.3kg. Rätt ok va? Ett av gäddsäsongens tre mål är satt. Gädda över 100cm. Nu är det bara de andra två kvar: pb ( ligger nu på 8.5kg) och en på tio plus.

Det är så skönt att ha czech med och fiska. Han tar sjyssta bilder och assisterar med peangen. Min egen peang gick sönder redan på parkeringen och gjorde mig lite nervös inför fiskedagen. Dock satt alla tre i mungipan på fisken.

Ok.

Snacka om att jag blev sugen :)

Måste ut och fiska gädda snarast. Synd bara att man har så långt till Blekinge :lol:

Posted
Ok.

Snacka om att jag blev sugen ;)

Måste ut och fiska gädda snarast. Synd bara att man har så långt till Blekinge :(

Du hinner förhoppningsvis ner nån helg till innan säsongen är över. Är det dessutom milt i december blir fisket bara bättre.

Posted
Du hinner förhoppningsvis ner nån helg till innan säsongen är över. Är det dessutom milt i december blir fisket bara bättre.

Stämmer! Säsongen tar bara slut om isen lägger sig. Och det var längesedan den gjorde det..