Jump to content

Recommended Posts

Posted
fick en liten argsint gädda idag :huh:;) ,den högg på min ena fena när jag släppte tillbaks den :DB)

Inte snällt, tvinga in fenan i munnen på gäddan på det där viset...

Men du verkar vara en fena på det i alla fall...ehh. B)

Cool bild!

/FF ;)

Posted
Inte snällt, tvinga in fenan i munnen på gäddan på det där viset...

Men du verkar vara en fena på det i alla fall...ehh. B)

Cool bild!

/FF ;)

behövde inte tvinga in fenan i munnen igäddan inte :huh:B)

Posted
fick en liten argsint gädda idag B);) ,den högg på min ena fena när jag släppte tillbaks den :huh:B)

Jag fattar i varje fall inte hur man kan ha fattningen i detta läge och slänga fram kameran? Skit coolt tycker jag och underbara bilder.

Man bli allt lite avis att man inte får/har ännu/ upplevt dessa tillfällen...

Posted
Jag fattar i varje fall inte hur man kan ha fattningen i detta läge och slänga fram kameran? Skit coolt tycker jag och underbara bilder.

Man bli allt lite avis att man inte får/har ännu/ upplevt dessa tillfällen...

den satt kvar en stund o jag var rätt snabb i tanken att det måste jag hinna få på bild B);) den släppte inte fören jag stack ner fenan under vatten ytan B):D:huh: skummt men roligt ;)

Posted
den satt kvar en stund o jag var rätt snabb i tanken att det måste jag hinna få på bild B);) den släppte inte fören jag stack ner fenan under vatten ytan B):D:huh: skummt men roligt ;)

Har varit med om samma sak fast den satt i åran istället :D

Posted
härliga bilder,är det kust gäddor??

måste komma ut till kusten o fiska gädda någon gång :lol:B)

mvh/pette

Japp, kustgäddor från skärgården mellan västervik och nyköping :lol:

Posted
Ok. Hur tyckte ni förutsättningarna var?

Jag får nog säga att de var ganska svåra: Det har varit nordvindar i en vecka, vred till sv=perfekt men idag 10 m/s ost och kallare. Runt en halv meter högre vatten än normalt. Ett par av firrarna hade iglar och har således varit parkerade på botten ett tag. Det blev bara 6 fisk på tre man och 5 av dessa inom 45 min. Huggperiod alltså... Får nog bli en tur nästa helg...

Pato fick iallafall sin första fluggädda. Grattis :lol:

Posted
Jag får nog säga att de var ganska svåra: Det har varit nordvindar i en vecka, vred till sv=perfekt men idag 10 m/s ost och kallare. Runt en halv meter högre vatten än normalt. Ett par av firrarna hade iglar och har således varit parkerade på botten ett tag. Det blev bara 6 fisk på tre man och 5 av dessa inom 45 min. Huggperiod alltså... Får nog bli en tur nästa helg...

Pato fick iallafall sin första fluggädda. Grattis :lol:

Precis samma som för mig. Fick 7/8 på samma ställe. Blir returmatch i morgon :lol:

Posted

ojoj inga bilder denna gången från mästerfiskarna :lol:

Men man får lägga upp bilder på småfisk också, det gör alltid jag... (mest eftersom jag inte får stort då)

Posted
ojoj inga bilder denna gången från mästerfiskarna :lol:

Men man får lägga upp bilder på småfisk också, det gör alltid jag... (mest eftersom jag inte får stort då)

Äh, det är väl inte så att man plåtar 2 kilos. Tar ju bara tid av ens fiske. Då hade det bara blivit ett mobilfoto. Mobilen ligger i bibsfickan, alltså ska man knäppa upp jackan, vadarna, fingra med blöta fingrar ner i brallorna när man är utvadad till midjan, försöka få till nån vettig bild själv(polarna var 50 meter bort), småregn. Foto? Nä, jag hoppade den gången. Czech har en vettig liten kamera så det blir han som tar bilderna. Förmodligen på bekostnad av fisket. Ni ser ju vem det är som har tagit de stora... :lol: Det kallar jag en riktig fiskekompis, han låter mig ta de stora, plåtar dem dessutom och han brukar ha en kall pilser i bakluckan till sina fiskekamrater. Vem av er har en sådan kompis? Va, jag bara frågar? Vem? B)

Posted
Äh, det är väl inte så att man plåtar 2 kilos. Tar ju bara tid av ens fiske. Då hade det bara blivit ett mobilfoto. Mobilen ligger i bibsfickan, alltså ska man knäppa upp jackan, vadarna, fingra med blöta fingrar ner i brallorna när man är utvadad till midjan, försöka få till nån vettig bild själv(polarna var 50 meter bort), småregn. Foto? Nä, jag hoppade den gången. Czech har en vettig liten kamera så det blir han som tar bilderna. Förmodligen på bekostnad av fisket. Ni ser ju vem det är som har tagit de stora... :huh: Det kallar jag en riktig fiskekompis, han låter mig ta de stora, plåtar dem dessutom och han brukar ha en kall pilser i bakluckan till sina fiskekamrater. Vem av er har en sådan kompis? Va, jag bara frågar? Vem? :(

Mina kompisar har en sådan vän. En som aldrig tar större fiskar, en som tar med korv och öl ut, en som hjälper till vid landningarna. :D Det är jag det!

Fast det ska bli ändring på det snart hoppas jag. Dom ska få en spydig, dryg jävel till kamrat.. nä men vänta nu... det är ju jag det med! B)

Posted
Mina kompisar har en sådan vän. En som aldrig tar större fiskar, en som tar med korv och öl ut, en som hjälper till vid landningarna. :huh: Det är jag det!

Fast det ska bli ändring på det snart hoppas jag. Dom ska få en spydig, dryg jävel till kamrat.. nä men vänta nu... det är ju jag det med! :D

När skulle du ut?