-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
Svårt att svara på det då mycket beror på egna preferenser när det gäller skagit/scandi-linor. Har en 180 gr SA skagit integrated och en 300 gr SA scandi integrated. Jag kör dessa på lite olika spön. Skagitlinorna behöver en tip så brukar använda 5ft-12ft tippar på runt 30-120 gr cirkus. Vad var det du inte gillade? Själv gillar jag inte skagit nå vidare då jag vill köra överhandskast hyfsat ofta och skagit blir så jäkla slängig. Speciellt OPST-linorna. Jag föredrar 300 gr SA Scandi integrated framför en skagit+tip vars vikt landar i samma "klass". Men men... smaken som baken. Tillägger också att jag får betydligt bättre presentation med scandi, men det kan ju handla om kastteknik också.
-
Rosa färg förkommer mer i söder i "kanterna" av norrskenet när det är en tillräckligt stor solstorm för att komma så långt söder ut. Men alla bilder är tagna med långa slutartider etc för att förstärka effekten, så är det med alla norrskensbilder mer eller mindre och typ det man måste göra för att fånga något alls med de flesta sensorer.
-
MP Bobbin, MP twister och MP plier. C&F Rotary Twister Plus CFT-130 Säljes eller bytes mot annat kul inom bindning / flugfiske. Letar specifikt efter en C&F BIOT plier. mvh
-
Man får ju ändå förstå dem som bara upplevt upplyst globen på kvällen att dem tror de hela är normalt...nytt och spännande..
-
Inte jag heller....grönt har även jag upplevt tidigare.. något är off...på riktigt.
-
-
Ämnen
-
Images
Recommended Posts