Hoppa till innehåll

Scierra CC3


Doj@n

Recommended Posts

Jag var på Stockholms flugfiskecenter och skulle köpa vadare här om dagen och dom skulle skicka tillbaks alla sina Scierra byxor som var felsydda. Jag köpte istället ett par Vision Extreme vadare. Dom skall verkligen vara bra enligt SFC. Bara hoppas att dom inte läcker :D :D

Vi har nåtts av informationen att nya vadare, med fungerande membran inkommit.....

Får se vad vi gör, antingen nya som skall funka eller.... gamla beprövade vision extreme  ;)

Det är liksom dem man rekomenderar till sin bäste kompis, har fungerat klanderfritt under många år  ;)

Skitfiske  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var på Stockholms flugfiskecenter och skulle köpa vadare här om dagen och dom skulle skicka tillbaks alla sina Scierra byxor som var felsydda. Jag köpte istället ett par . Dom skall verkligen vara bra enligt SFC. Bara hoppas att dom inte läcker :D :D

halloj!

är det Vision Extreme ZIP vadare du köpte ???

ska köpa såna jag med,alla säger att dom ska vara bra och inga större problem med läckage ;):)

mvh/pette

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi har nåtts av informationen att nya vadare, med fungerande membran inkommit.....

Får se vad vi gör, antingen nya som skall funka eller.... gamla beprövade vision extreme  ;)

Det är liksom dem man rekomenderar till sin bäste kompis, har fungerat klanderfritt under många år  ;)

Skitfiske  ;)

Gäller detta även midjevadarna cc3?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

halloj!

är det Vision Extreme ZIP vadare du köpte ???

ska köpa såna jag med,alla säger att dom ska vara bra och inga större problem med läckage ;):)

mvh/pette

Yes box. Vision Extreme ZIP Hardcore för att vara på den säkra sidan.  ;D

Alla säger att dom skall vara kanon, och jag tycker dom verkar vara bra. Har inte hunnit testa dom än men dom skall testas hårt i sommar.... :P :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit ut och provat mina...

Först när mangår i har man två luftfyllda "knän" och sedan när man går upp så har man 5 liter vatten ovanför fötterna (som tidigare sagt) men det rinner ju inte ut ens?? suck

så är det nån som vill köpa mina så är dom till salu. Köp nu prima kvalite!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit ut och provat mina...

Först när mangår i har man två luftfyllda "knän" och sedan när man går upp så har man 5 liter vatten ovanför fötterna (som tidigare sagt) men det rinner ju inte ut ens?? suck

så är det nån som vill köpa mina så är dom till salu. Köp nu prima kvalite!!

Ja då var det inte bara mina det var fel på då. Du får väl reklamera du också? Jag skickade iväg mina ner till wittlock i förra veckan.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit ut och provat mina...

Först när mangår i har man två luftfyllda "knän" och sedan när man går upp så har man 5 liter vatten ovanför fötterna (som tidigare sagt) men det rinner ju inte ut ens?? suck

så är det nån som vill köpa mina så är dom till salu. Köp nu prima kvalite!!

Vad är det för storlek? Vad skall du ha för dom?

Mvh

Paul

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag "moddar" nog mina ännu mera. tänkte sätta in öljetter både uppe och nere i det yttre byxbenet för att släppa in och ut luft/vatten

Och när jag ändå håller på så ska jag sätta öljetter runt midjan också för att släppa in/ut luft när man tex sätter sig. för nu blir dom ju som en ballong som sakta pyser ut luften

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag "moddar" nog mina ännu mera. tänkte sätta in öljetter både uppe och nere i det yttre byxbenet för att släppa in och ut luft/vatten

Och när jag ändå håller på så ska jag sätta öljetter runt midjan också för att släppa in/ut luft när man tex sätter sig. för nu blir dom ju som en ballong som sakta pyser ut luften

Får väl se vad jag får tillbaka. Hoppas dom har ern ny variant där dom löst problemet. Känner att jag inte riktigt hade de betygen i syslöjd för att ge mig på ett moddningsprojekt... ;D

mvh doj@n

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...
  • 2 weeks later...

jag har både cc6 och cc3 har använt cc3 i 2 säsonger och har fungerat perfekt inga läckage eller så och jag fiskar rätt så mycket under mörrumssäsongen.cc6 är en säsong gamla men dåligt använda tack vare cc3 som räcker för det mesta

Hur känns cc6 jämfört med cc3? Någon skillnad i bekvämlighet mm? Tåligheten är ju svår att bedöma även för dig förstås.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur känns cc6 jämfört med cc3? Någon skillnad i bekvämlighet mm? Tåligheten är ju svår att bedöma även för dig förstås.

cc6 är ju tjockare men lika bekväma ändå men visst midjevadare vänjer man sig snabbt vid köpte dom som extravadare men har nu blivit  förstaval är helnöjd med dom svårt att tro att en dyrare skulle hålla bättre  för snäll mot vadarna är jag inte det är förbrukningsvara för mig.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...