Hoppa till innehåll

Hedströmmen-Malingsbo


Flugfiskarn

Recommended Posts

Lycka till med att få fisketips av Barbro :D

snackar ni malingsbo eller bernshammar nu?

jag åker e.v dit på söndag en stund (bernshammar).

sällan jag vet sålite om fisket som denna ggn men man får väl våldgästa damen med frågor innan ;)

skulle tro att sjunklina och ljusa streamers kan va ngt att satsa... på men jag tror jag nymfar istället, det är roligare ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir en tur till Malingsbo imorgon, första gången sen 20 år, då gick det riktigt bra. Förstår fisket är sämre idag, så jag har inga större förväntningar. Nån som vet om nån av sjöarna med endast flugfiske är öppen? Svårt att hitta uppdaterad info om stället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var i Malingsbo och fiskade pool 3 igår, helt stendött. Träffade en annan som heller inte känt nått. Han var även där i förrgår utan resultat, det hade tydligen varit mer folk då och ingen han talade med hade fått nått. Möjligt att nån med mer erfarenhet av vattnet hade tagit nån, men det kryllar ju inte direkt med fisk...Ganska mycket träd och stockar i vattnet, satte bort ett gäng flugor när jag fiskade djupt. Det är tydligt, som många konstaterat tidigare, att Sveaskog inte bryr sig att hålla ordning på vattnet. Kommer troligen inte åka dit igen, så mig behöver ni inte trängas med där;-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då var trippen avklarad hedströmmen-malingsbo.......finns de nån fisk där överhuvudtaget ? Någon som kan komma med en fångsrapport därifrån. Vi fiskade nästan igenom hela strömmen, såg eller fick inte nått. Andra som fiskade där och hade inte heller haft lyckan med sig. Vad menar dom med stödplantering ?

Var och testade några av flugfiske sjöarna. I mellantjärn fick kollegan en regnbåge på 1.8 och jag tappade en (den snodde min bruna zonker) tafsmaterialet har nog gjort sitt, tror bäst före datumet gått ut på den går av lätt. De andra sjöarna inge liv alls, men man börjar se lite liv på ytan, fjädermygg fanns det gott om samt puppskal till dessa, några nattsländor, humlor, skalbaggar och nån enstaka dagslända.

Upp till hedströmmen malingsbo åker vi inte nån mer, möjligtvis om vi bokar en av sjöarna som man måste ha spec tillstånd till

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur ni kan säga att det är så dåligt, hur bär ni er åt?

2 nybörjare som började i höstas åkte dit idag och fångade 7 öringar. Bara på några timmar..,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag får ta en guidning av dig då, Säta.

Jag är ingen erfaren öringfiskare men nötte rätt hårt de timmar jag var där. Var bra mycket kallare då också.

Jag guidade inte dom. Sa bara till dom en annan gång vart dom skulle åka.. Dom tar ett gäng öringar varje gång. Och dom är inga duktiga kastare utan dom kör bara öh kast.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte så, mer att jag kanske skulle ha nytta av det för att jag är ganska dålig :)

Kastningen spelar väl mindre roll i den strömmen.

Jaha okej. missuppfattade!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle va kul o veta vart dessa öringar fanns. Vi var 3 st som fiskade av stor del av strömmen men inget, Även djuphålorna vi hittade fick nymfer och streamers sjunka ner rejält innan hemtagning. Vi var inte dom enda som gick tomhänta därifrån.

Eller har dom släppt i fisk i dagarna som gått efter helgen ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då måste de ha satt ifisk efter helgen helt enkelt, lite skumt med tanke på att premiären vart i helgen i de flesta ställerna. Logiskt så borde de ha satt i fisk innan premiären, men de har öppet året runt. Kanske stäga av vattnet på senhösten och öppna på våren. Då får fisken anpassa sig bättre och sprida ut sig längst hela strömmen.

Får väl se om de blir nån mer tripp dit, om man ska abonnera nån av sjöarna o kanske testa hedströmmen igen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nacken TILL 5an?!

Enligt dom som känner han som har hand om isättning så har dom inte satt i på några veckor nu.... :)

Jaaa ... Jag stod där strömmen lugnar sig också iofs.

Nacken är innan femmans fors vid vägbron. Har jag missförstått något? :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaaa ... Jag stod där strömmen lugnar sig också iofs.

Nacken är innan femmans fors vid vägbron. Har jag missförstått något? :blush:

Nacken kommer under bron menar du?

Dom har byggt om där, vet inte riktigt vart du menar.

Men femmans nacke är nere vid andra vindskyddet eller vad man ska säga... Inte första...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...