Hoppa till innehåll

Hedströmmen-Malingsbo


Flugfiskarn

Recommended Posts

Är det hyckleri? Att förespråka att inte fiska på lekande fisk?

För Över en månad sen lekte inte fisken.

Men iofs, är man inte smartare än att tycka "vadå, det är inte fiskeförbud så det är helt okej att fiska under en lekperiod" så kan man nog kalla folk för hycklare som avslutade sitt fiske för över en månad sedan, just för att den lilla spillra vildöring ska få leka ifred.

Det mesta hänger ihop, nu förstår man varför det ligger så mycket skräp i naturen i bernshammar.

Haha!

Du skrev själv att fisken lekte och att du inte skulle fiska mer där pga det. Det står klart och tydligt här i forumet. Även att du åkte dit helgen efter. Sen sitter du o förespråkar att om att inte fiska på lekande fisk. Det är väl ändå hyckleri om något?

Självklart fiskar jag inte i vattendrag där det finns starkt naturligt bestånd av öring under leken. Detta handlar ju om ett P&T vatten med ett naturligt öringbestånd nästintill obefintligt. Med fisk som sätts ut kontinuerligt under större delen av året.

Och vad är skillnaden på att fiska på inplanterad öring som torrjuckar än lax som är påväg till sina lekplatser?

Redigerad med elsilazer
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är du så korkad eller spelar du bara??

Fisken lekte inte, men det var helt klart mogen.

Det var lite för varmt i vattnet och det var nog lite mycket vatten med.en såna grejer verkar inte du ha nån aning om..

Med ditt tankesätt bör du nog läsa på lite...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är du så korkad eller spelar du bara??

Fisken lekte inte, men det var helt klart mogen.

Det var lite för varmt i vattnet och det var nog lite mycket vatten med.en såna grejer verkar inte du ha nån aning om..

Med ditt tankesätt bör du nog läsa på lite...

Jag refererar till det du skrivit i bernshammar tråden fattar du inte det? Du skrev klart och tydligt att fisken mer eller mindre leker och att den borde få göra det ifred och att du är där helgen efter iaf. Känns det inte då lite dumt att dementera att fisken lekte då fast du skrev att den gjorde det? Det står skrivet svart på vitt i den tråden. Och med dom två inläggen i bernshammar tråden och kommentaren i denna tråd kan jag ganska enkelt konstatera att du utövar hyckleri här på forumet. Det är min egentliga poäng som jag kände att vi gled allt längre ifrån.

Redigerad med elsilazer
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra! Överens om en sak iaf.

Så det är ok att du fiskar när fisken leker men inte andra, bra där!

Och sen är det ett utpräglat P&T vatten sen många år tillbaka så om dom torrjuckar eller ej bryr jag mig inte om. Är det öppet fiskar jag.

Redigerad med elsilazer
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför denna moraldebatt? Hedströmmen Malingsbo-Baggå är ett P&T vatten... Och sköts som det också.

Vanskött och förstört i form av att man släpper på alldeles för många fiskare året om. Senast jag var där stod inte mindre än 10 fiskare och kastade

streamers på en sträcka inte längre än 150 meter.... Jag åkte hem.

Det folk som verkar besöka strömmen frekvent verkar inte primärt bry sig om naturen då det ligger skräp lite överallt, folk respekterar inte en annan fiskares plats utan knatar fram och ställer sig mer eller mindre brevid och kastar.

Inte mycket bättre än vilken regnbågs metare som helst!

Det sätt som fisket bedrivs i Malingsbo-Baggå delen av Hedströmmen har gjort det hela helt ointressant för mig i alla fall.

Ska de hålla på som de gör idag kan de lika gärna släppa i regnbåge igen och utrota den spillra av naturlig öringstam som finns kvar.

Där finns bra mycket trevligare vatten att fiska i området, hoppas att de inte blir förstörda också.

Håller med där wolfie.

Tyvärr känner man sig ibland tvingad att göra en resa dit då och då pga att jag gillar strömmande och det blir långt att åka till något annat. Man får hålla sig till mitt i veckan annars blir det parodi med för mycket folk som det är på helgerna.

Tråkigt men så är det......

Man är väl inte bättre själv men vad gör man när suget kommer men har en konstig känsla efteråt ändå. Kul när man får fisk men man funderar ibland i bilen på hemvägen varför man åkte dit........

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommentarer överflödiga... egentligen...

Vad är det du inte förstår?!

Fisken lekte INTE, det VAR för varmt i vattnet.

Menmen... Du verkar tycka det är mer okej att fiska när det vilda beståndet är klent än om det hade vart starkt, vilket det inte lär bli när du och endel andra är dummare och okunnigare än Sveaskog som tillåter fiske på lekande fisk.

Men fortsätt med det du gör att tänk bara på ditt eget ego. Klaga inte på att det bara finns P&T vatten i närheten sen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

har behövt göra det vid ett tillfälle. Vid pol 5, upp emot dammen så finns det ett stort träd som lutar sig en bit över ån innan strömmen viker av. Där på andra sidan låg det en stock av något slag mitt emot trädet. Mellan den och där det böjar luta på neråt har jag tagit 1-2 öringar varje tillfälle jag har varit där. För att fiska av den luckan så fick jag lov att gå ut en liten bit. Sedan längre ner vid pol 5 efter lungvattnet så är det ett till träd som lutar sig en liten bit över strömmen. Men där så kan man stå på en sten (klippa) som ligger i vattnet som man kan stå på. Och när det är något mindre vatten än normalt så ser man den sträcker sig över ungefär halva ån.

Jag träffade även på en vakt som kom ner och växlade några ord med mig medan jag stod ute på den stenen jag nämnde tidigare. Hade även vadare på mig då. Han sa inget om det. Såg dock sedan vid en liten paus i fisket att det stod på kortet att det var förbjudet.

Redigerad med Gruster
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...