Jump to content
Sign in to follow this  
Belker

Bjeveröd

Recommended Posts

Satan vad glad jag blir när jag ser såna eldsjälar som ni som tar tag i saker och ting och försöker göra nytta och inte bara sitta och klaga ! typ som jag... :lol:

hoppas allting går som smort och att tjuvfiskarna åker dit eller ännu bättre blir rädda och förstår att det är allvar!!

går det åt pipsvängen så lånar jag gärna ut min hund om dom är snabb på springa eller så :D

Stort Grattis och Lycka till :D

Först o främst ett stort tack!

Vi har stora visioner! =)

har redan av många fiskare fått fint gensvar att fisken vi sätter i nu är av mycket fin kvalité.

En gammal gubbe som fiskat där sen det öppnade för 23 år sen va helt lyrisk härrom dagen då jag träffade honom.

Han sa att han precis fått den absolut finaste regnbågen han någonsin sett. =)

Sånt e härligt.

Så när folk kommer i sällskap så säger jag till dom att jag hoppas dom får både den gamle fisken och min nye då dom ska få se skillnaden. =)

Jag är intresserad av detta så du får ursäkta om jag tjatar. Bäckrödingen är då alltså själv reproducerande eller har det satts ut bäckröding i ån på sistone? Jag har hört talas om det andra stället men aldrig varit där. Fint?

Vad jag har hört så ska den vara reproducerande. Eftersom jag inte är från Höörs så har jag inte 100% koll. Jularp skall vara fint har jag hört. Vet att för en del år sen så togs en bäcköring på lite mer än 2 kg. Har tom sett ett foto på den. Ett monster!

Var där en runda med lite polare idag, kan bli jäkligt nice om det sköts rätt nu.

Verkar som att det kommer att bli så med, förjäkla trevliga personer som har hand om det.

Tackar så mycket!

Jo vi ska få rätt på det, men kommer dock ta lite tid innan det blir perfekt.

Nåt som va jäkligt kul idag var att alla jäklar med havsutrustning höll sig därifrån, nästan bara flugfiskare. Härligt!

Snart kommer den lilla dammen enbart bli för flugfiske.

Hoppas vi ses igen!

Tackar så mycket!

Jo vi ska få rätt på det, men kommer dock ta lite tid innan det blir perfekt.

Nåt som va jäkligt kul idag var att alla jäklar med havsutrustning höll sig därifrån, nästan bara flugfiskare. Härligt!

Snart kommer den lilla dammen enbart bli för flugfiske.

Hoppas vi ses igen!

Ja Conny det är bara att fixa fram skyltar, så är det fixat och klart :)

Ja Conny det är bara att fixa fram skyltar, så är det fixat och klart :)

Hahaha ja inget att hålla på ;)

Måste få stämma in och säga att jag blir fruktansvärt glad av att läsa att någon med ett genuint intresse har tagit över Bjeverödsdammarna.

Jag har fiskat många år i dammen och bodde själv 2 år i Sö Rörum fram till i vintras och hade Bjeveröd som mitt "hemmavatten". Kan bara hålla med om att stället blev sämre med tiden, framförallt kvaliten på fisken.

Önskar dig ett STORT lycka till och jag lovar att komma förbi och fiska så mycket jag bara hinner och kan! :D

Blir även FRUKANSVÄRT fiskesugen när jag läser diskussionen om åfisket efter öring! Många gånger hoppar man över ån för att hämta vatten (man åker norrut för att fiska öring och harr) men glömmer det fina fiske man faktiskt kan hitta hemmavid.

Tjena!

Skulle bara meddela att den lilla dammen är numera enbart för flugfiskare. Den är nyligen tömd och rensad på massa skräp.

Djuphålan i dammen var 5 meter djup och där var en massa fina stenrösen i dammen. Knappt någon dy, bara sand och stenbotten.

Veckan innan vi tömde dammen togs en båge på 4,7 kg. Trist att den inte fotades!

Annars finns all info på www.bjeverod.se

Vi försöker uppdater så ofta som möjligt.

/Conny

e där senast 0700 ^^

macken har 24/7 öppet va ?

Edited by pix

Nope dom öppnar kl 0700. Fast dom brukar vara där från kl 0600. Men av gnäll från grannarna så får dom inte öppna officiellt förrän kl 0700.

Bor du i närheten så köp kortet idag för imorgon.

Hur är fisket just nu i dammen? Borde vara fart på både bågarna och fjädermyggorna?

Va där o gick en runda igårkväll, en del fjädermygg som flög runt, vääääääldigt spontana vak. Såg bara ett par stycken på en halvtimmes tid.

Låter som mina observationer. För ca 2 veckor sedan var det kanonfiske m. fjädermygg och en och annan nattslända. Förra veckan var det riktigt trögt, endast enstaka försiktiga vak.

Någon som vet om det är öppet här imorgon (lördag 3 Dec 2011)? Och någon som varit där på sistone?