Hoppa till innehåll

Plind´s fiske&foto dagbok. Norgeresan 2017


plind

Recommended Posts

Guest Kustfiskar´n

Det här är inte en fiskedagbok, det är tortyr!!!!!!!!!!  :o :o :o

Underbara bilder, rekomenderar ett besök hos "Bildmakarna" på webben om du är intresserad av att fixa nån förstoring på canvasduk, tigern fixade det åt mig när jag fyllde år med en bra bild jag tagit, kul att ha på väggen!  :D

Mvh Kustis,,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

080424

Hade egentligen inte tänkt fiska idag men när kvällen nalkades med en lätt sydvind så gick det inte att stå emot

En kort sväng just utanför stan gav 1 liten torsk , 1 tappad liten öring och till sist en landad fet fin öring runt 40cm.  Ingen bomtur än så länge iår men det har varit nära nu några gånger

Hoppas fisken kommer igång snart igen. Fattar inte varför det är så trögt nu, vattentemperaturen borde väl vara bra nu

pict5534hdr.jpg

pict5537hdr.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

080427

Fiskade igår under eftermiddag/kväll ute på Onsala och det nappade rätt bra.

Bara småöring dock, ingen över 35cm. Kompisen fick en på 42cm.

En del andra arter var oxå på hugget, bla. en sån här;

dscf2294.jpg

dscf2295.jpg

Trots den relativt friska sydvinden var det fortfarande ett irriterande lågvatten.

dscf2299.jpg

Just efter ett utlägg fick jag ett telefonsamtal som varade en stund.

När jag sedan började hemtagningen hade flugan sjunkit till botten och fastnade genast i något som kändes som tång. "Tången" började dock snart visa livstecken

dscf2308.jpg

dscf2313.jpg

pict5547.jpg

Antar att det måste vara en skrubbskädda.

dscf2292.jpg

En av småöringarna

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Igår var årets första bomtur farligt nära. Kom inte ut förrän på eftermiddan och fick fiska på sjunkande vatten. Bommade en i första kastet som följde flugan ock gjorde ett halvhjärtat utfall precis innan land. Lyckades till slut vid 20-tiden landa en liten pigg 35-centimetare. Strax därpå miste jag flugan i något som var misstänkt likt en bättre öring    Pisseregn hela tiden som tilltog mot kvällen trots att prognosen talade om upphörande till kvällen... >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fiske mellan 10-18 och äntligen lite aktivitet på fisken. Att solen tittade fram och värmde gott på eftermiddan var ju en välkommen bonus efter torsdagens heldagsregn :)

4 öringar landade plus många hugg och följen, dock ingen över måttet. 2 plattisar blev det oxå.

dscf2395.jpg

Länge sen nu jag fick något större än detta.

dscf2384.jpg

Krokad i bröstfenan ;D Stark som tusan.

dscf2392.jpg

En av plattisarna

dscf2391.jpg

pict5557.jpg

Kustblomster

pict5550hdr.jpg

pict5548.jpg

Självporträtt

pict5552.jpg

pict5550hdr.jpg

pict5555hdr2.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så kom den då till slut, säsongens första bomtur 8) En kvällstur till Nordön gav inget annat en ett litet följe och ett ofrivilligt dopp >:(

PICT5558small.jpg

Plind har plurrat :)

Det strömmade på ordentligt under bron till Instön och några sporadiska vak hördes framåt kvällen men ingen behagade smaka på flugorna.

PICT5560hdr2small.jpg

PICT5570small.jpg

PICT5569hdr2small.jpg

PICT5572small.jpg

En fin kväll var det iallafall ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fina bilder Plind

Jag såg dig nog i går kväll, jag fiskade på piren och in mot badstranden  jag blev FF också

Jaså var det du :) När jag stod på udden mittemot dig hade jag följe av en öring.

Senare på kvällen mellan 21-22 vakade det en del ute i strömmen söder om bron men jag nådde dem inte.

Spinnfiskarna som däremot nådde blev även de utan fisk ;D  Lågvatten och sol brukar inte vara nån höjdare :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaså var det du :) När jag stod på udden mittemot dig hade jag följe av en öring.

Senare på kvällen mellan 21-22 vakade det en del ute i strömmen söder om bron men jag nådde dem inte.

Spinnfiskarna som däremot nådde blev även de utan fisk ;D  Lågvatten och sol brukar inte vara nån höjdare :(

Det va lite vak och aktivitet vid badviken med 21 tiden, men som du säger vid så lågt och klart vatten blir det bara följen och smånafs

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lördag 080510

Högsommarväder och en tur ner till Åsa. Fiskade mellan 15-22 utan större lycka. Extremt lågt vatten.

p4131045tonemap.jpg

p4131046.jpg

Lite "shortsfiske" kan vara trevligt ibland trots att det är glest mellan huggen ;D

pict5585.jpg

Tänkte ta upp några näbbisar till röklådan men det blev bara 1 :-[  Koktes till katterna.

pict5597.jpg

När fisken inte är på hugget får man roa sig med annat ;)

dscf2422.jpg

Framåt kvällen fick vi sällskap av en flugfiskare(edgemedlem..??) 8)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Onsdag 080514

Kvällstur till Björkö. SMHI lovade västvindar på 5-8m/s så jag hoppades på lite högre vatten än på sistone men ack vad jag bedrog mig :(  Lägre än nånsin och av den utlovade vinden återstod bara en spillra på kanske 1-2m/s.

Kvart över nio lyckades jag ändå kroka och landa första öringen på ett bra tag, en liten välgjödd rackare på cirkus 30cm :D

dscf2423.jpg

dscf2425.jpg

Nu längtar jag efter en som håller måttet!  Fick 4st runt 50cm de 2 första turerna men sen har det bara blitt smått ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

























×
×
  • Skapa ny...