Jump to content

Recommended Posts

Konstig nog så ser ja att det inte finns ett enda ämne om denna fina å.

Är det ingen som fiskat där eller? :o

Tycker själv att det är en pärla, så åk inte dit.. ;D

Om man bortser från Kalleankafisket långt nere så är det annars en fin liten å, bra mkt mer lockande än Strömhult att fara till iallefall :angel:

Om man bortser från Kalleankafisket långt nere så är det annars en fin liten å, bra mkt mer lockande än Strömhult att fara till iallefall :angel:

jo absolut, jag räknar inte heller med det "fixade" fisket som sunnedamm har hand om, även om jag har en liten del i det oxå. men det finns ett par riktigt fina sträckor. :)

jo nog skulle jag kunna tänka mig att fiska de mysiga sträckorna längre upp igen nån gång,  har väl en 100mil dit, men svärföräldrar i halmstad så nån gång kanske man släpar med sig grejer för torrflugefiske dit igen...

jo nog skulle jag kunna tänka mig att fiska de mysiga sträckorna längre upp igen nån gång,  har väl en 100mil dit, men svärföräldrar i halmstad så nån gång kanske man släpar med sig grejer för torrflugefiske dit igen...

bara höra av dej så kan vi torra ihop ;)

jo absolut, jag räknar inte heller med det "fixade" fisket som sunnedamm har hand om, även om jag har en liten del i det oxå. men det finns ett par riktigt fina sträckor. :)

visst finns det "några" fina stäckor i denna otroligt tråkiga och fisk tomma å!

::)

haha jo "några" finns det..  ;)

Var iväg till Vänneån förra helgen.

Första gången jag fiskde där.

Men absolut inte sista.

Väldigt trevligt vatten.Man sätter tydligen ut öring där.

Men hur står det till med det naturliga beståndet.

Fick en öring på ca 45 - 46 cm, som var lite mager.

Fick några mindre på ca 25 cm.

Kul att höra andras erfarenhet av fisket där.

Hoppas på trevligt fiske där fram på vårkanten.

PeGe

Uppar denna tråd lite.........

Nån som varit där nyligen eller hört något ??? Jag är sugen på dra dit snart,har aldrig varit där så tips på parkering och fisksträckor tas gärna emot !!!

Mvh Per

Jaha och imorgon bär de iväg........blir nog reka en hel del och lite fiske!!!

//Per

Ån var ju förtrollande fin...! Tanken var att jag och Pelle skulle gå längs ån och titta lite och kolla omgivningarna.. men det blev många " - jag ska bara prova ett par kast här.. " .... och här.....och här.... och här... Till Vänneån åker vi definitivt igen! :D

post-7771-1243615090_thumb.jpg

post-7771-1243615162_thumb.jpg

Edited by Christian Olsson

En kärleksfull liten pärla :rolleyes:

Ja vad säger man....................spinnfiskande mycket trevliga danskar drog upp denna .(jo de finns tydligen trevliga spinnfiskare)......47 cm 1250 G öring i vänneån precis när vi anlänt i söndags...............den smakade rätt bra rökad åxå ...................annaras mycket bra med vatten ån ....... ....trevligt sällskap av C.O och Christer.............denna å är och förblir en liten pärla ....trevliga danskar drack Reislingvin och avnjöt nyrökad öring....och vi smakade åxå..........trevligt värre!!!!!! Tack Danskar ...C:O , Christer.............ja e snart på G upp igen ....

//Per

post-6074-1245087970_thumb.jpg

post-6074-1245088057_thumb.jpg

Edited by pix

Jaha då var de snart dags igen...............

Nått liv i ån ?? kläckningar ??

//Per

Tydligen har priserna höjts !!! till 150 kr

men enligt sidor på nätet står "gamla" priser kvar dvs 100 kr , någon som vet nått om detta ??

/Per

Tydligen har priserna höjts !!! till 150 kr

men enligt sidor på nätet står "gamla" priser kvar dvs 100 kr , någon som vet nått om detta ??

/Per

Det är 150 kr som gäller.

Någon som varit här på sistone...............snart dags för en tripp känner jag !!

//Per

Har hört mycket fint om denna pärla och utifrån alla bilder man sett så verkar det stämma. Har tänkt att göra mitt första besök där till våren/sommaren. Om ngn vill hänga på så säg bara till, alltid trevligt med nytt sällskap och kanske med någon som kan vattnet. ;)

Det här ser ju bra fint ut. Passerar ju förbi där de gånger jag åker hem till jkpg från Wien, så då kanske man borde stanna till och ta fram spöt nån gång. Hur pass långt uppströms bör man sikta på (gärna över PM om man vill hålla det diskret)?

Säsongen är igång nu men tyvärr en del is kvar på sina ställen och runt kanterna. Väldigt låg vattennivå, brukar vara mer efter snön smält men men. Liten update åt folket iaf :)

Ska till svärföräldrarna i Nordanå till veckoslutet. Funderar på att testa vänneån. Nån som har en lägesrapport?

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2