Hoppa till innehåll

Älv: Nyköpingsån


chrissalmonid

Recommended Posts

Ajajaj, kraftig eller? Synd att d inte blev ett par fina bilder till galleriet.

Ja den kändes tung o fin, hann bara se munnen och stjärten en kortis innan den släppte inne vid kanten :(

Mm det är ju det man "bara" vill ha, en bild eller 2 alltså....men vafan vi tar dem stora på söndag då jäklar!! :)

Redigerad med Tjompa
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja den kändes tung o fin, hann bara se munnen och stjärten en kortis innan den släppte inne vid kanten :(

Mm det är ju det man "bara" vill ha, en bild eller 2 alltså....men vafan vi tar dem stora på söndag då jäklar!! :)

Hoppas d inte blåser så mycket om ni ska firra imorn, kanske kommer o tittar till er innan jag drar till jobbet... Kör hårt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon som ska fiska imorn? Någon som vet hur vattnet ser ut, lerigt eller hyffsat?

Jag kanske ska ner en sväng så man får fiska av sig lite...

Tjenare Jeppe.

Igår när vi var nere så var det väldigt mycket vatten. Då var turbinen avstängd med det gick grymt mycket från båda fallen.

Blir nog inget för min del, men åker du ner, så ta med strykjärnet :-)

//Bärgh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjenare Jeppe.

Igår när vi var nere så var det väldigt mycket vatten. Då var turbinen avstängd med det gick grymt mycket från båda fallen.

Blir nog inget för min del, men åker du ner, så ta med strykjärnet :-)

//Bärgh

Hello Jonas!

Allright då tar ja med 550 linan och testar en stund, kanske går lagom med vatten i kurvan vid näcken :)

Fick ni nån firre när ni var nere?

Mvh//Jeppe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hallå grabbar var nere i dag 17/1 ensam?? Fel dag eller, man viste inte vad man skulle tro. Mycke vatten som ni beskrivit och färgat, dock var fisken som fått vila lite från fiskare huggvilliga. Dryga två timmars fiske resulterade i fyraöringar mellan 1-3kg. Körde f/s5 inte pricis något strykjärn och tub med kon.

Åkte hem tidigt då fjärde fisken blödde kraftigt och inte kunde returneras som de andra såklart blev.

MVH/Rogge

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hallå grabbar var nere i dag 17/1 ensam?? Fel dag eller, man viste inte vad man skulle tro. Mycke vatten som ni beskrivit och färgat, dock var fisken som fått vila lite från fiskare huggvilliga. Dryga två timmars fiske resulterade i fyraöringar mellan 1-3kg. Körde f/s5 inte pricis något strykjärn och tub med kon.

Åkte hem tidigt då fjärde fisken blödde kraftigt och inte kunde returneras som de andra såklart blev.

MVH/Rogge

Härligt Rogge! Du verkar ha haft en riktigt bra fiske....Ja det är nog så att vattnet behöver vila lite.

Anledningen till att inte jag, samt ett par till var nere idag var att vi jobbade fm.

Men roligt att det gick så pass bra för dig, alltid roligt att läsa att det har tagits fisk!

Tompa

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis till bra fiske Roger!

Jag var nere idag o fick en fjärt på dryga 2kg och bommade 2. Skönt väder var det :)

Grattis Jeppe. Jag hade redan dragit hem innan du kom ner.

Vart tog du dem? Och på vilken fluga?

Själv tog jag en på en gul Zonker-tub bunden av Johan.. Storlek på Öringen säger jag inte, haha:-)

//Bärgh

Redigerad med Bärgh
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis Jeppe. Jag hade redan dragit hem innan du kom ner.

Vart tog du dem? Och på vilken fluga?

Själv tog jag en på en gul Zonker-tub bunden av Johan.. Storlek på Öringen säger jag inte, haha:-)

//Bärgh

Tack Jonas :)

Mitt emot andra stenpiren vid storhuskvarn fick jag den som jag krokade av på en liten svart tub med stooor oreange conehead för lite tyngd hehe, sen missade jag en vid stenen vid sandbanken och en i turbinrännan där strömmarna möts, så hade man haft lite flyt så :) Men jag är nöjd med en.

Ska ni firra i helgen? Jag kör ett par dagar nästa vecka...

Ha d topp så ses vi!

P.S Tom skvallrade om din fångst och vi får berätta för Johan att hans flugor funkar oxå på stora fiskar ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Jonas :)

Mitt emot andra stenpiren vid storhuskvarn fick jag den som jag krokade av på en liten svart tub med stooor oreange conehead för lite tyngd hehe, sen missade jag en vid stenen vid sandbanken och en i turbinrännan där strömmarna möts, så hade man haft lite flyt så :) Men jag är nöjd med en.

Ska ni firra i helgen? Jag kör ett par dagar nästa vecka...

Ha d topp så ses vi!

P.S Tom skvallrade om din fångst och vi får berätta för Johan att hans flugor funkar oxå på stora fiskar ;)

Okej, men då hade du en helt okej dag nere längst Ån.

Nä, i helgen blir det inget för mig. Jobbar natt hela helgen, sen så visar yr.no många minus grader. Håller tummarna att det blir milt på Onsdag, men det ser inte så värst lovande ut nu om man kollar Yr..

Haha, ja du. frågan är ju när man tar en större fisk nästa gång... Trägen vinner, är det inte så man brukar säga?

Vi ses

//Bärgh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjenare Grabbar ! Jag ska till Danmark den 10:e Februari och tänkte försöka titta förbi hos er då jag åker hemmåt. Jag vet inte om jag hinner till den 11:e (lördag) utan kanske blir Söndag och måndag. Går det svinga flugspöet även på de dagar spinnfiskarna har sin dag.

//Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjenare Grabbar ! Jag ska till Danmark den 10:e Februari och tänkte försöka titta förbi hos er då jag åker hemmåt. Jag vet inte om jag hinner till den 11:e (lördag) utan kanske blir Söndag och måndag. Går det svinga flugspöet även på de dagar spinnfiskarna har sin dag.

//Johan

Hej Johan.

Ja det går, men de sträckor som passar bäst till flugfisket är just där det gäller varannandagsfiske.

Skulle det bli så att du kommer förbi, så skicka ett pm eller så :)

Hälsningar

Jonas Bärgh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjenare Grabbar ! Jag ska till Danmark den 10:e Februari och tänkte försöka titta förbi hos er då jag åker hemmåt. Jag vet inte om jag hinner till den 11:e (lördag) utan kanske blir Söndag och måndag. Går det svinga flugspöet även på de dagar spinnfiskarna har sin dag.

//Johan

Hej Johan!

D e som Jonas säger inte mycket att fiska av om det inte är ojämnt datum. Jag jobbar tyvärr på lördagen men jag börjar inte förrens 16 så då kör vi om du hinner till lördagen, måndagen är jag helt ledig... Snakka med Fredde på p.m igår han sa att ni skulle till Orkla i år :) D blir fint d! Kanske lite flera laxar än Beiarn har levererat dom senaste säsongerna :)

Hälsa gubbarna!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Johan.

Ja det går, men de sträckor som passar bäst till flugfisket är just där det gäller varannandagsfiske.

Skulle det bli så att du kommer förbi, så skicka ett pm eller så :)

Hälsningar

Jonas Bärgh

Hej Johan!

D e som Jonas säger inte mycket att fiska av om det inte är ojämnt datum. Jag jobbar tyvärr på lördagen men jag börjar inte förrens 16 så då kör vi om du hinner till lördagen, måndagen är jag helt ledig... Snakka med Fredde på p.m igår han sa att ni skulle till Orkla i år :) D blir fint d! Kanske lite flera laxar än Beiarn har levererat dom senaste säsongerna :)

Hälsa gubbarna!

Tack för infon Jonas och Jesper, jag hör av mig om jag hinner. Läste något om att Bärg tagit en stor :) kul. Ang Beiarn så får vi se, kanske blir det en kortare sväng dit. Jag ska hälsa de äldre.

Mvh Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för infon Jonas och Jesper, jag hör av mig om jag hinner. Läste något om att Bärg tagit en stor :) kul. Ang Beiarn så får vi se, kanske blir det en kortare sväng dit. Jag ska hälsa de äldre.

Mvh Johan

Vore kul om du kom förbi som sagt :-)

Ang min fisk så var det bara Jeppe som var lite ironisk. Jag fångar sällan stora fiskar tyvärr.

Men vem vet, jag kanske har turen med mig i veckan?

Ha det fint.

//Bärgh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Besökte ån i lördags. Kort tur. Kallt och högt vatten. "Putte" tror jag han hette, drog fyra som jag såg varav en väldigt fin. Själv fick jag en fin förkylning. Testade nya linan och det kändes bra. På söndag smäller det på, det känner jag.

Vi syns.

Ska du köra spinn?

Hur pass mycket vatten är det nu? Tänkte åka ner på söndag men vill kunna ta mig ut i vattnet utan att riskera att dras med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nä inge spinn. det är ganska mycket vatten, men ändå lugnt att vada. behöver ju inte gå ut så långt för att komma åt ståndplatserna.

Läste fel på vilken dag du skulle iväg. :-) Skulle vara trevligt om någon kunde titta på lördag förmiddag och kanske slänga upp en bild på hur högt vattnet är? Anyone?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Läste fel på vilken dag du skulle iväg. :-) Skulle vara trevligt om någon kunde titta på lördag förmiddag och kanske slänga upp en bild på hur högt vattnet är? Anyone?

Vi var nere idag igen... Jag skulle tippa att vattennivån är samma som när du var där sist. Det går utmärkt att vada samt fiska dem vanligaste sträckorna.

//Bärgh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...