Jump to content
Sign in to follow this  
Sasko1

Viskan

Recommended Posts

Du kan ju meddela när du tänkt fiska så kanske du kan få lite sällskap om så önskas.

Skickas från mobilen via Tapatalk

Will do!

Är inte helt säker på vilka dagar, men det blir väl nånstans runt 16-19 juli. 

Alltid fint med sällskap som vet vad dom håller på med (jag gör det inte direkt... :D )

Så, flomflua, blue charm, t&l, guleböj i någon variant, en gulsvart, och den mer eller mindre obligatoriska sunrayn, det borde vara mer än nog med flugor för en dag. 

Ja och den där gulsvarta flugan.

Skickas från min iPad via Tapatalk

Ja den sk Elfsborgaren har gjort succe' i ån!   :)

Hemkommen efter en tur till ån, 10-12 kubik i ån så nu var det ett annat flöde än förra veckan. Då allt vatten kom genom den gamla fåran så öppnades det en fin flugfiskesträcka ner mot delningen. :)

• Like 1

Blidde ingen tur till Kullagård för min del, kombinationen av en praktvurpa ute på Getterön i jakt på kvällsöring (kvaddade knän, armbåge och rullen) och trasig bil gjorde att det mesta i fiskeväg sket sig totalt.

Säg nu inte att det var en toppenvecka med ett tiotal skitfina laxar på land...  :wacko:

Blidde ingen tur till Kullagård för min del, kombinationen av en praktvurpa ute på Getterön i jakt på kvällsöring (kvaddade knän, armbåge och rullen) och trasig bil gjorde att det mesta i fiskeväg sket sig totalt.

Säg nu inte att det var en toppenvecka med ett tiotal skitfina laxar på land...  :wacko:

Tror inte att du missat något Troll, lite vatten i ån och j*vligt varmt både i vattnet och på land. Det är bara att vänta på regn och högre vattennivå innan det blir en tur dit. 

• Like 1

Hinner nog inte med något mer fiske på västkusten i år, kommer ner mitten av oktober som allra tidigast. 

Blir kanske en tur till Fladen, men det är ju långtifrån samma sak förstås...Får hoppas att man lyckas tajma in hanterbara förhållanden nästa år. 

Är det fiskbart i ån nu? Någon som kollat hur det ser ut eller fiskat?

Tittade till ån igår, det går över 90 kubik, så fisket får vänta för min del tills ån börjar sjunka.

När är det ens värt att åka ner?

Det går mellan 45-50 kubik fn och när allt vatten går i den gamla å-fåran så öppnats en mycket längre flugsträcka. Problemet är att det är svårt att komma åt med kastningen då det är svårvadat på övresträckan. Svaret på din fråga är att visst går det att fiska. 

Edited by Västvis

Gårdagens fiske var det sista för mig i ån, ett magert år med 2 HÖ som båda återutsattes blev det för egen del. De sista 3 månaderna så har allt vatten kommit i den gamla å-fåran pg av arbete  i krafverket vid Kullagård och då haft Laxarna haft racerbana där uppe. Nu väntar 6 månaders vila från Laxafisket.  :)

Mycket vatten nu och har varit länge så de har nog redan börjat komma in! Tror jag i alla fall!

Skickas från mobilen via Tapatalk

Edited by Victor Bergdahl

Är det 1/4 som gäller som premiär? Står på ifiske att säsongen gäller 1/4-30/9 men klickar man på visa fiskeregler står det 15/4 som premiär?

Skall kolla upp detta med klubben i eftermiddag så återkommer jag med ett svar ikväll! 

Brukar vara 1/4 men återkommer!

Det är 1/4 som gäller 15/4 är gamla datum som ej ändrats av någon anledning!

Tack! Då siktar jag nog på en tur andra veckan i April :) Aldrig fiskat Viskan innan, vilken spölängd och lina är lagom på våren?