Jump to content
Sign in to follow this  
Sasko1

Viskan

Recommended Posts

Var uppe och kollade på Kullagårdssträckan i morse. Nedanför vatten Vattenverket har det bildas en sjö, och nu stiger vattnet igen nästan 80 kubik idag. Något mer fiske innan sträckan stängs den 31 Augusti lär det inte bli. -_-

Vet du om säsongen kommer att förlängas till nästa år? Det vore trevligt om man kunde fiske till mitten eller slutet av September.

Vet du om säsongen kommer att förlängas till nästa år? Det vore trevligt om man kunde fiske till mitten eller slutet av September.

Med absolut största sannolikhet blir det så, fiske från 15e april-15e september.

Ån går med nästan 100 kubik,är själv väldigt tveksam om man skall premiärfiska kommande fredag den 15. ;)

Körde ett fm pass idag, en liten HÖ var det enda som fastnade på tuben, den fick snällt simma tillbaka. Bra vattenföring ca 40 kubik gör att det går att fiska fluga på hela Kullagårdssträckan.Det känns gött att gå och dänga tvåfotarn i vårsolen. :)

Två fot? Räknas det ens som ett spö? B):P

Det är Loops nya utrakorta switchspö i klass 10-11. Bär du inte på det nere i Mörrum i maj så är du helt off. ALLA måste köpa det!

Mvh Judas

Var uppe i Kullagård under fm, varken såg eller kände något. Ån går med ca 20 kubik, vilket är ok.Ingen lax har kommit upp än vid Kullagård.Det lär bli en ny tur i helgen, men då lär man inte ha hela sträckan för sig själv. :)

Nu va jag däruppe lite senare på säsongen i och för sig, men vad JAG tyckte var skönt med just den sträckan, mer än att den är väldigt trevlig att fiska, va att det var så "lite" folk...?

Räknar med rapport om hur det gick och när det börjar kliva på lite fisk så man kan planera in en vända dit! ;):)

Är lite sugen att prova på fisket där (kullagård) i morgon, var köper man fiskekort och är det svårt att hitta?

ICA i Veddige är väl ett ganska bra ställe o köpa kort på? Åtminstone har jag köpt där de gånger jag varit uppe...:)

ICA i Veddige är väl ett ganska bra ställe o köpa kort på? Åtminstone har jag köpt där de gånger jag varit uppe...:)

Brukade köpa på bensin macken i Veddige. 0340-30290

Bra att ringa innan iom kortbegränsning.

Var några år sedan men allt detta kanske gäller än.

Bara att ringa och testa.

Edited by Vuttex

Är lite sugen att prova på fisket där (kullagård) i morgon, var köper man fiskekort och är det svårt att hitta?

Kortet köper du på Sparköp inne i Veddige. Innan du kommer in i Veddige,på höger sida från Varberg så står det en skylt med reningsverket på, en mindre grusväg över järnvägen,parkering utanför reningsverket och sen knallar du nedför slänten och över åkern, där du ser ett vindskydd.Ån ser du från pakeringen. :)

Första laxen lär bli tagen när som helst!

Här kommer lite mer exakt info kring korten: FISKEKORT Kan köpas på Hemköp i Veddige under normal öppettid) Tel. 0340-30744. Övriga tider kan kort köpas hos tillsyningsmän Karin Örnekrans Tel. 0340-30702 eller Claes Karlsson Tel. 0340-639868.

Deras hemsida med all tänkbar info hittar ni här: http://kullagard.homeip.net/drupal/

Skitfiske!

Var hittar man info om vattenföringen i Viskan? Det som tidigare fans på SMHI hittar jag inte längre...

Ok, tack.

När jag kollade igår och idag på morgonen fanns inte Vattenföring länken/knappen under Max/minvärden eller så vart jag helt blind vid båda tillfällena :)

Grymt bra blogg speciellt med tanke på att ni skriver en del om de vatten jag själv brukar besöka.

Dagens em och kvällsfiske gav noll. Tyvärr så börjar vattennivån bli väldigt låg nu, det skulle behövas ett ordentligt regn för att höja nivån i ån. ;)

Är lite inne på att ev. ta en sväng upp dit till kommande helg, om vattennivån nu höjs lite...;)

Nu är det dåligt med vatten i ån endast 6,5 kubik under gårdagen. Nu önskas mycket regn under helgen. ;)

Körde em-pass idag, varken såg eller kände något, en jädrans motvind gjorde inte fisket lättare. Det posetiva var att det var västlig vind och förhoppningsvis, så kanske laxen stiger i större omfattning nu. Vattenståndet är på uppåtgående skulle tro att det gick mellan 17-20 kubik i em. :)

Garden-fly gänget har tagit en vid Kullagård, en vid Höga ström samt en vid Åsbro den senaste tiden. Tror att den vid Kullagård var på 7,7.