Jump to content
Sign in to follow this  
Sasko1

Viskan

Recommended Posts

Körde em-pass idag, varken såg eller kände något, en jädrans motvind gjorde inte fisket lättare. Det posetiva var att det var västlig vind och förhoppningsvis, så kanske laxen stiger i större omfattning nu. Vattenståndet är på uppåtgående skulle tro att det gick mellan 17-20 kubik i em. :)

Ni va några stycken som nötte igår va? :)

Edited by Pada

Ni va några stycken som nötte igår va? :)

Nej jag var ensam under den tiden som jag fiskade, men mötte 2 danska flugfiskare på pakeringen, som skulle fiska under kvällen. :)

Prata med min "källa" igår som hade gått några repor på kullagård, trodde du va en av hans medfiskare...;) hade tydligen varit några stycken när han va där...?

Fisket under morrontimmarna gav noll, varken kände eller såg någon lax.Vattennivån ca 13-15 kubik fn.Året har börjat segt. ;)

Nu har det fiskats i blåst och regn i 2 dagar utan at varken känna eller se någon lax. Skaplig vattenföring ca 16-17 kubik. ;)

Fisket under den ljuvliga försommarkvällen gav inget resultat. Vattenföring steg under kvällen och skulle tro att det ca 15 kubik, vilket är helt ok för flugfiske. Än har det inte tagits nåon fluglax i Kullagård och endast 4 st har landats på annat fiske, vilket är ett något magert resultat för Viskan. Det är bara hoppas att nederbörden som faller under dagen kan fylla på ån, så att nivån bibehölls. ;)

Fiskade under morgonen fram till middag, varken såg Ir kände något. Vattennivån ca 12 kubik, men regnet som skall dra in under kvällen och natten kanske kan göra att nivån höjs. ;)

Vad har hänt med kullagårdfiskarnas hemsida? Den verkar vara nere?

Tror bara att det är tekniska problem, skall efterforska lite. ;)

Nu fungerar hemsidan igen, men är ej uppdaterad. Bra vattenföring fn ca 33 kubik, vad jag vet så är det taget 2 flugfiskade laxar uppe i Kullagård. ;)

Gårdagens morronfiske gav noll resultat, hade sällskap av 3 andra flugfiskare och även de var lottlösa under tid som jag var kvar. Bra vattenföring ca 23 kubik, vilket gör att man kan fiska på hela sträckan uppe i Kullagård, även den övre sträckan ovanför delningen. :)

Fisket under em igår bedrevs i hög värme +28 och en hög luftfuktighet. Helt solo på sträckan uppe vid Kullagård och det kan man väl förstå det är väl bara en tokig laxfiskare, som fiskar under så extrema förhållande. Kände inget men såg iallafall fisk, men att få dem att bita var värre.Skulle tro att vattentempen håller sig vid ca 17-20 grader, vattenföringen ca 15-16 kubik. Nu får fisket bedrivas under tidig otta Ir senare på kvällen, tills värmeböljan bedarrat. ;)

Är det ingen som fiskar längre upp, i Lekvad? Och finns det inga fisk längst upp i Skene vid Kungsfallet , där det är stop för laxen?

Är det ingen som fiskar längre upp, i Lekvad? Och finns det inga fisk längst upp i Skene vid Kungsfallet , där det är stop för laxen?

Tror säkert att det fiskas i Lekvad, för egen del var det några år sedan. Antagligen Viskans finaste flugsträcka,man får väl ta sig i kragen och göra ett besök snart. ;)

Ska ned till Halmstad i helgen och undrar om det är lönt att ta med grejorna?

Ätran är väl det bästa alternativet. Viskan har jag en känsla av att vattennivån är på ner, om det inte kommer en massa regn inför helgen. ;)

Morronfisket gav inget, men jag såg några smålaxar, så stigningen av Grilsen verkar ha börjat.Vattennivån verkar vara starkt sjunkande ca 11 kubik gick det under fm. Nu önskas det rejäla regn så nivån höjs igen. ;)

Nu går det fn under 10 kubik i ån, så det är bara att hoppas att de närmaste dagarnas regn, gör att ån stiger igen. ;)

Nu är det väl helt andra vattenmassor vi snackar om va? B)

Kompisen drog en fin häromdagen, så till helgen kan det nog bli hett! B)

Nu går det fn under 10 kubik i ån, så det är bara att hoppas att de närmaste dagarnas regn, gör att ån stiger igen. ;)

Nå . Händer det något i viskan nu när vattnet stigit ordenligt?

Var uppe vid Kullagård och fiskade under torsdagen och fredagen, en tappad fisk som efter en ett luftsprång tackade för sig. Det har varit bra vattenföring de senaste veckorna ca 16-22 kubik men endast 3 smålaxar tagna. Visserligen så har den höga vattentempen inverkat på fisket, men det är nog inte hela sanningen. Det är bara att hoppas att nu när den sista månaden inleds ( sista fiskedagen 15 september ) att fisket blir bättre. <_<

Jag hade turen att ta en där igår på 2,2 kg, kompisen fick en i fredags 1,5 kg (eller var det torsdags?). Och brorsan tappade en igår (också grilse).

Så visst händer det saker i viskan.