Jump to content
Sign in to follow this  
Sasko1

Viskan

Recommended Posts

Körde ett pass under morgonen och fm ingen känning. Ån går med ca 40 kubik fn men är på nedgång, vattnet har klarnat de sista dagarna och inte så brunt som i helgen. Det blev en bonnabränna i solskenet iallafall. :)

2 st Laxar tappade på de sista turerna, inte så lätt att få dem på land. Vattennivån är nu på väg ner och idag gick det ca 31 kubik, den sk stenen börjar snart visa hjässan, bra drag för flugfiske fn. :)

En sväng till ån idag, fullständigt dött inte en turistlax som visade sig, efter 6 timmars fiske så drog jag hem. I tisdags såg togs det en 105 cm hona på fluga , som återutsattes ett stort eloge till fiskaren. :)

Kul att snittvikten fortfarande håller sig såpass hög i ån, antar att detta året har högsta snittvikten så länge man kan minnas med god marginal.

Hur mycket kan en 105 centimeters hona väga i viskan, runt 10?

Yes och han är inte lätt att växla nu, men jobbet börjar på måndag för han! ^_^

Efter att sitt bilden så väger den nog, som man tolkat runt ca 11 kg, Nu har vi gåstspel av "Lars Dansken", som hade en grym avslutning på Almås i Gaula. :)

Hälsa Lars och herr Jensen från mig då :)

Tyvärr så har herr Jensen gått ur tiden. :( Kommer du själv på besök inom närmaste tiden?

Jösses! Det var riktigt tråkigt att höra, gillade honom skarpt...

Vad var det med honom? För ett par veckor sedan var han ju i toppform och busade med sina små stenar.

Kanske kan bli en vända till viskan denna helgen, annars får det bli efter norgeavslutningen (onsdag-lördag kommande vecka).

Jösses! Det var riktigt tråkigt att höra, gillade honom skarpt...

Vad var det med honom? För ett par veckor sedan var han ju i toppform och busade med sina små stenar.

Kanske kan bli en vända till viskan denna helgen, annars får det bli efter norgeavslutningen (onsdag-lördag kommande vecka).

Blev sjuk när han kom hem till Danmark, så efter besök hos veterinären så konstaterades cancer så Lars beslutade att han inte skulle lida mer. Skitfiske på dig i Norge, vi ses i september!

Tungt beslut att ta. Hoppas att Lars tar det ok.

Fick klartecken hemmifrån att besöka viskan imorgon, så är vädret ok (alltså tillräckligt dåligt) så dyker jag upp :)

Tungt beslut att ta. Hoppas att Lars tar det ok.

Fick klartecken hemmifrån att besöka viskan imorgon, så är vädret ok (alltså tillräckligt dåligt) så dyker jag upp :)

Han tar det okey, fast saknaden är stor. Han har säkert gått några runder innan du dyker upp. Bra vatten föring ca 20 kubik och nu har vinden vänt till västlig.

Hej på er B och R,

Var nere idag på morgonen.

har du fiskat idag B?

efter att ha pratat och visat bilderna för några olika personer så tror jag att vikten på 105cm laxen i viskan är mellan 11-12,5kg. Jobbet börjar på måndag så nu får det bli kvällsfiske, men det kan hinnas med en eller två vändor på morgonen innan jobbet också om det känns rätt. Lars har åkt hem till Danmark igen idag och hämtar samtidigt en 7 månaders valp som skall ersätta herr Jensen.

/Storminken

Tjena!

Nix det blev inget fiske denna helgen, det var för kvalmigt så jag har tagit det lugnt istället.

Var uppe och fiskade vid Kullagård under fm, ån gick med nästan 60 kubik och var rätt så färgat, varken såg Ir kände något.

Nytt för i år i september är att alla Laxhonor skall återutsättas och endast hullinglös enkelkrok gäller. :)

Var uppe och fiskade vid Kullagård under fm, ån gick med nästan 60 kubik och var rätt så färgat, varken såg Ir kände något.

Nytt för i år i september är att alla Laxhonor skall återutsättas och endast hullinglös enkelkrok gäller. :)

Anslag om detta är uppsatt på Högaström å Åsbro, jag skall fixa det även till Kullagård senast torsdag så alla kan se vad som gäller.

Ån går med 80 kubik fn och enligt prognosen så skall ån stiga ytterligare. Nu när vi snart går in på årets sista fiskevecka, så får man väl se om man kan ta någon tur dit, om flödet sjunker tills mitten av nästa vecka. <_<

Årets säsong i ån kan man lägga till handlingarna, pg av det höga flödet 125 kubik fn så har det inte blivit något fiske de 2 sista veckorna. Det har väl varit ett normalår i ån med ca 40- talet Laxar tagna vid Kullagårdssträckan. Nu är det bara att ladda om batterierna inför säsongen 2013. :)

105cm hona bör iallafall väga 12kg..

Hej, min egen åsikt också att 12kg är rätt nära sanningen. har jag träffat dig vid viskan under året?

Hej, min egen åsikt också att 12kg är rätt nära sanningen. har jag träffat dig vid viskan under året?

Nix, blev ingen tur till Viskan i år för mig..