Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens flugbindning

Featured Replies

På 2026-02-03 at 21:52 Lawson sa:

Viken av foamismo varianterna är det du fiskar med?

Våfflan är den riktiga favoriten: 

• Replies 5k
  • Views 1m
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Drar ut en drös med flugor här. Dålig på posta kontinuerligt. 🙈

• Hängrövsmyran.   jobbat med det är mönstret ett par säsonger. Känner mig trygg i den här flugan nu. Landinsekter kan leverera när man minst anar det. Ibland svärmar det och då kan det förstå

• Bobbilon
    Bobbilon

Fyller på med stora vassländor efter förra trippen. Vit vinge är praktiskt, syns bra.

En kustvariant av öringflugan av alla öringflugor… Harörat… Antar jag? Eller vad heter annars en fluga med… Krok, tråd, dubbning, lack…

image.jpeg.4054a6a05b46ca0fd607f730f7cb1370.jpeg
image.jpeg.77b5ca1a328a8d465c87ebfec2f811c1.jpeg

Eller är det en ullsock, eller vad heter flugan? 
🤔

Tack så mycket, hur som helst, till dom som redan tänkt tanken tidigare 🙌

Edited by Krippax

Testar lite nya färger på Ismovåfflan. Har fler färgkombinationer också. Ska lägga upp lite olika vid tillfälle så kan vi köra en röstning på vilka man tror på mest och varför. 😀IMG_0606.jpegIMG_0607.jpeg

På 2026-02-07 at 13:50 Bobbilon sa:

Testar lite nya färger på Ismovåfflan. Har fler färgkombinationer också. Ska lägga upp lite olika vid tillfälle så kan vi köra en röstning på vilka man tror på mest och varför. 😀IMG_0606.jpegIMG_0607.jpeg

Sååå..Såå BRA! Lyfter på svålen..

Vägen mot döden..är den enda vägen vi inte kan välja bort.

5 hours ago, Ismo said:

Sååå..Såå BRA! Lyfter på svålen..

Tack på dig maestro!!🍻

På 2007-01-17 at 07:51 robertsan21 sa:

Uffe har ju bundit flugor åt mig på sista tiden och hans Danica verkar utvecklas hela tiden, här kommer ett par bilder på alla hans olika versioner av just danica nymfen

första flugan jag fick av han såg ut så här:

http://img.photobucket.com/albums/v297/robertsan21/s_danicanymf.jpg

andra flugan han visa för mig:

http://img.photobucket.com/albums/v297/robertsan21/Danicanymf_liten.jpg

tredje flugan

http://img.photobucket.com/albums/v297/robertsan21/hatching_mayfly_nymf.jpg

den va min favvis tills han nu har ännu en gång tagit steget längre och bundit den

absolut finaste Danica nymfen jag sett hitills!

http://www.artonhook.com/temp/s_Danica_nymf_top.jpg

http://www.artonhook.com/temp/s_Danica_nymf_side.jpg

Uffe du är en mästare!

Ruskigt fina flugor Uffe gör.

Ibland funkar inga av d vanliga, och man börjar plöja igenom asken… Då e d gött o ha några väldigt okomplicerade flugor att hänga på… Tycker jag 😊

image.jpeg

Gick upp på ”Masterlevel” idag 😁

La till lite flash i de dussinflugor jag för tillfället matar på med… Flugor som funkar när man fiskar, men förövrigt e föga imponerande 😎

image.jpeg

Slipsfluga… 😊

image.jpeg

Allahjärtans-present till tjejen 💖🐉🙂BF4B7963-6ED6-4E46-9014-2067A0975ABC.jpegA9CC6FC4-C524-494E-989F-26118355F8BC.jpeg8DA92360-7285-4767-9982-A5D26AA2D812.jpeg72CE39EC-C063-4290-9096-F73773AB1C2A.jpegIMG_0679.jpegIMG_0679.jpegIMG_0675.jpegF2AF71FF-4157-4A0E-9E89-4798237BE663.jpeg27975D66-7BCD-421B-A73E-FFA35AC3293D.jpeg

On 2/13/2026 at 5:57 PM, Krippax said:

Slipsfluga… 😊

image.jpeg

Är det med flit du gör ett större rött "huvud" på dina flugor, eller blir det bara så? Om det är med avsikt, är det för att få en huggpunkt, eller varför?

2 hours ago Bigsalmon sa:

Är det med flit du gör ett större rött "huvud" på dina flugor, eller blir det bara så? Om det är med avsikt, är det för att få en huggpunkt, eller varför?

Ja 😊… D e med flit. Jag älskar huggpunkter 😁… Dom ger mig ett bra självförtroende när jag fiskar, och har alltid varit en viktig del av flugorna jag binder och fiskar med…

Nu på lite äldre dar är d dock i princip omöjligt att sluta med dom så egentligen är nog det ärligaste svaret: Både och… Ja det är med flit, och ja, det bara blir så 😊

2 hours ago, Krippax said:

Ja 😊… D e med flit. Jag älskar huggpunkter 😁… Dom ger mig ett bra självförtroende när jag fiskar, och har alltid varit en viktig del av flugorna jag binder och fiskar med…

Nu på lite äldre dar är d dock i princip omöjligt att sluta med dom så egentligen är nog det ärligaste svaret: Både och… Ja det är med flit, och ja, det bara blir så 😊

Otur för mörtar och andra med röda ögon. Att födas med huggpunkter – vilken nitlott!

6 hours ago Bigsalmon sa:

Han tillverkar nog efter "Eget HUVE"

6 hours ago Karl T sa:

Otur för mörtar och andra med röda ögon. Att födas med huggpunkter – vilken nitlott!

Ja d e ju otur faktiskt 😁

5 hours ago Ismo sa:

Han tillverkar nog efter "Eget HUVE"

Eller för mitt egna huve iaf 👍… Antagligen där d gör mest skillnad 😊, e ju absolut en smaksak d här med huggpunkt eller inte…

2 hours ago Krippax sa:

Ja d e ju otur faktiskt 😁

Eller för mitt egna huve iaf 👍… Antagligen där d gör mest skillnad 😊, e ju absolut en smaksak d här med huggpunkt eller inte…

Tänkte ..närmast storleks mässigt!!😄

Nåväl!! ..skriver inte på EDGE--så mycket numera....Finns på Instagram!..numera..där kan en följa hur min Puppa !! ..tillverkas fr. grunden..en fastnar i bland..med uppdateringar..DET ÄR SÅ ..FÖRBANNAT!!..tårkigt att tillverka dom i mängder numera..

Fyller 64 år den 17 April....dags att lägga ner..som det känns!wacko

17 minutes ago Ismo sa:

Nåväl!! ..skriver inte på EDGE--så mycket numera....Finns på Instagram!..numera..där kan en följa hur min Puppa !! ..tillverkas fr. grunden..en fastnar i bland..med uppdateringar..DET ÄR SÅ ..FÖRBANNAT!!..tårkigt att tillverka dom i mängder numera..

Fyller 64 år den 17 April....dags att lägga ner..som det känns!wacko

Dom flesta som skriver på Edge numera, vill väl sälja eller köpa nåt… Mycket annat händer ju inte här längre tyvärr… Forumet är en marknadsplats samt ett skyltfönster för annonsörer och sponsorer… Trist… Men inte helt oväntat…

Om du har några puppor på lager , så skulle jag gärna vilja äga ett par äkta Ismo:s… Hajjar om du inte orkar med eller bara inte känner för d, men vill du sälja några så köper jag mer än gärna ett gäng 😊

Helst ett 10-tal, annars är jag glad om jag kan få köpa bara en och hänga den på tavlan ovanför flugbindningshörnan 😁

Fridens 💪👍

Öringfluga med en liten liten punkt i röva 😊

image.jpeg

Edited by Krippax