Jump to content
Sign in to follow this  
Guest mako

Gotland

Recommended Posts

Jag kan summera helgens besök på ön med 15 fiskar upp å största vart en blank på 66cm. Det var tyvärr väldigt dåligt med vind och den som kom var oftast den nordliga sorten. Väldigt klart i vattnet som hade en temperatur på 6,1-7,3grader.

Flugan som levererade bäst var vaskebjørn i strl 4.

//Marcus

Jag kan summera helgens besök på ön med 15 fiskar upp å största vart en blank på 66cm. Det var tyvärr väldigt dåligt med vind och den som kom var oftast den nordliga sorten. Väldigt klart i vattnet som hade en temperatur på 6,1-7,3grader.

Flugan som levererade bäst var vaskebjørn i strl 4.

//Marcus

Härligt!

Då får jag prova vaskebjørn nu, har en oanvänd som ligger och skäms :)

Det gör du rätt i! Oförskämt fin fluga!

Härligt!

Då får jag prova vaskebjørn nu, har en oanvänd som ligger och skäms :)

Härligt Marcus, fan vad sugen man blir! Hoppas fisket håller i sig fram till jul då man kan komma ner. Den där tvättbjörnen borde fungera fint även på hemmaplan?

Karl: Skön film ni gjort! Fortsätt med det. Kan aldrig bli för mycket silver-tv  :)

• Like 1

Härligt Marcus, fan vad sugen man blir! Hoppas fisket håller i sig fram till jul då man kan komma ner. Den där tvättbjörnen borde fungera fint även på hemmaplan?

Det gör den säkert, i mindre strl ser den ju ut dom en märla/skorv:)

//Marcus

Har lyckats boka Gotland den blåsigaste helgen? Åker i morgon och undrar om någon kan ge några tips på sydöstra sidan?

Har fiskat norra och västra samt Fårö , men vet inget om de andra platserna på ön. Och med 12-20ms nord/nordväst är det

väl den enda platsen som kommer gå att blöta flugan? Tacksam för lite hjälp , Niclas

Otur :( men som sagt sydöstra borde funka, jag har dock inte fiskat nåt där så jag kan tyvärr inte ge nåt tips om plats. Hoppas du hittar nåt fiskbart ställe.

Med vänlig hälsning, Fredrik

Gått bra ändå , 18st med största blanka på 2,4kg. Hoppas vi får en lugn dag på söndag , för nu är det ett riktigt skitväder...

Solle är ju ölänning! Vi fångar alltid minst 15 / pass :)

ja ölänningar är havsöringsfiskare av rang! när en annan kommer dit är all fisk krokvan!!

Nä!

Var ute med båten en sväng i lördags, ingen fisk men jag fick iaf se en öring, den simmade rätt under båten. Ganska liten, men riktigt grov över ryggen :)