Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bornholm

Featured Replies

• Replies 476
  • Views 109k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Svårt att klaga när ett flak kostar 120 spänn ändå 😃 Sammanfattat en tuff resa vad gäller fisket. 2 fiskar upp totalt på 6 pers och 3 dygn, det mesta blåste dock bort och 4 i gänget rörde knappt

• det tar jag som en självklarhet att alla "här inne" gör, om inte så är man en ignorant idiot som borde skämmas! nu hockey

• Det låter bra, en kompis kom hem från Bornholm i helgen och han hade haft ett kalasfiske. Han var i och för sig där 10-11 dagar, men ca 30 öringar med medelstorlek på tydligt över 50 cm samt en topp p

När vi ändå talar om Bornholm tänkte jag höra om det är någon på forumet som har erfarenhet av havsöringsfiske i Danmark, alltså från fastlandet?  Känns som att det är smidigare att ta sig dit en till Bornholm. En artikel i fiske för alla visade upp ett flertal ställen.

Mvh Mart

Att folk kan leva ett helt liv utan fiske måste vara en folksjukdom...

http://www.alvraddarna.se/

När vi ändå talar om Bornholm tänkte jag höra om det är någon på forumet som har erfarenhet av havsöringsfiske i Danmark, alltså från fastlandet?  Känns som att det är smidigare att ta sig dit en till Bornholm. En artikel i fiske för alla visade upp ett flertal ställen.

Mvh Mart

Det finns mängder med bra fiske i Danmark!

Personlig favorit är Fyn. Heta platser runte hela "ön"

Det ges också ut alldeles utmärkta fiskeguider med mycket bra innehåll. Den som avser Fyn heter "117 bra platser" eller något liknande. Bra beskrivning med platser, parkering, bästa väder/säsongsförutsättningar samt flygfoton för varje plats.

Finns fler guider som avser resten av Danmark med liknande upplägg. Kolla med turistbyrån för den del av danmark som intresserar dig!

Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

Det finns mängder med bra fiske i Danmark!

Personlig favorit är Fyn. Heta platser runte hela "ön"

Det ges också ut alldeles utmärkta fiskeguider med mycket bra innehåll. Den som avser Fyn heter "117 bra platser" eller något liknande. Bra beskrivning med platser, parkering, bästa väder/säsongsförutsättningar samt flygfoton för varje plats.

Finns fler guider som avser resten av Danmark med liknande upplägg. Kolla med turistbyrån för den del av danmark som intresserar dig!

Tack för upplysningen om Fyn!

Vad säger din erfarenhet om storleken på fisken samt mängd om man jämför med svenska vatten som ostkusten och västkusten? Västkusten kanske är oslagbart i mängd men är fisken lättare att komma i kontakt med än på oskusten exempelvis? Är det exempelvis nödvändigt med guide för att komma rätt?

Att folk kan leva ett helt liv utan fiske måste vara en folksjukdom...

http://www.alvraddarna.se/

Tack för upplysningen om Fyn!

Vad säger din erfarenhet om storleken på fisken samt mängd om man jämför med svenska vatten som ostkusten och västkusten? Västkusten kanske är oslagbart i mängd men är fisken lättare att komma i kontakt med än på oskusten exempelvis? Är det exempelvis nödvändigt med guide för att komma rätt?

Beträffande mängden så skulle jag våga påstå att vi pratar om "västkust-mått"

Snittstorleken är dock större än på västkusten. Ostkusten har jag ingen erfarenhet av....

Köper du boken "117 Fine Fynske Fiskepladser" så behöver du absolut ingen guide!!

http://www.fyntour.dk/article/26960

Tänk på att Fyn inte är större än att du korsar ön med bil på cirka 30-45 minuter.

Danmark, med Fyn i spetsen, bedriver en mycket omfattande verksamhet med utsättning av Havsöring - detta är naturligtvis en bidragande orsak till mängden fisk!

...och som sagt, det finns liknande utgåvor även för övriga Danmark. Dock är den över Fyn den mest detaljerade!

Jag har också funderat på Fyn länge, kanske blir de en tur i vår eller nästa vår... Tror att en del av scenerna i havörrets hemligheter är inspelade där, tycker mig se bältbron i bakgrunden ett par gånger.

ser fint ut om man kollar googlemaps, satelitfoton. riktigt fin kust.

för övrigt ett mycket bra medel att hitta fina platser på även här i sverige, kolla eniro eller hitta.se  det spär på abstinensen nu inför premiären, man vill testa överallt!

Mvh Mart

Jag har varit på nordkusten uppemot gilleleje. Vi fiskade i bassängerna mellan sanddynerna fast vi fick bara grönländare. Hela isefjorden är fint. Det kändes riktigt bra på den östra sidan där vi fiskade mest men vi har inte fått något där. Det finns tydligen en hel del förvildad regnbåge i Isefjorden också så man kan ju åka dit som "sanerare".

Super Natural British Columbia

Winter Steelhead är det enda som räknas

Drygt tre veckor kvar innan jag åker en vecka till Bornholm!

Det blir en bra smygstart och uppvärmning på vår havsöringspremiär. Hemma igen på kvällen/natten den 31:a mars. Vill det sig riktigt illa får man väl stanna till i Varberg på hemvägen för en premiäröring  ;D

Förra året var vi där, ett gäng på 10 gubbar som fiskade som galningar!Trögt fiske utav h-e men nästan alla fick fisk i alla fall. Där stog vi och kastade med våra västkustflugor som är riktiga killers i vanliga fall - men här behövdes tydligen lite Bornholmsflugor......

Ansluter mig nu till tiggarskaran - är det någon som har en riktig killer för Bornholm så vore jag överlycklig!

Om du bara tar med den lille platta du brukar ha innanför västen så löser det sig nog ;D  ;D Även vita Magnus och den på bilden nedan skall visst vara bra viskade nån till mig ;) Ha de så kul och glöm inte rapportera :)

Om du bara tar med den lille platta du brukar ha innanför västen så löser det sig nog ;D  ;D Även vita Magnus och den på bilden nedan skall visst vara bra viskade nån till mig ;) Ha de så kul och glöm inte rapportera :)

Åhhh, denna där var en ful fan!  ;D

Nåja, jag håller mig till den lilla platta - har fixat ett par olika varianter så jag tror det funkar!!

Klart det blir rapporter :)

Nu börjar flugasken bli välfylld och rullarna genomgångna!

Väderutsikterna ser kalasbra ut. Ostliga vindar 5 till 6 sekundmeter och solsken. Det kan inte se mer lovande ut ;D

På söndag står jag där och halar fisk!!!

Nu börjar flugasken bli välfylld och rullarna genomgångna!

Väderutsikterna ser kalasbra ut. Ostliga vindar 5 till 6 sekundmeter och solsken. Det kan inte se mer lovande ut ;D

På söndag står jag där och halar fisk!!!

Skitfiske på Dig, Håkan!!

Förväntar oss dröser med bilder på stora, feta havsöringar........

Och långa berättelser om kamper, där Du med skräckblandad förtjusning försöker betvinga enorma fiskar.... :D

"Att försöka är det första steget mot misslyckande"

Homer Simpson

Fiska med Flisan

Självklart!

Ooops kan slänga sig i väggen med sitt mörtfiske på andra sidan jorden :)

>:( Snittvikten på mina "mörtar" var 5,1...... ;D ;D  Vi noterade inte fiskar som såg ut att väga -2kg....... ;D ;D

I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.

A bit too old, but not dead yet.

I have a bad temper but I love my friends.

I hate negative people

I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

Jajajajaja.......

;D

Hade tiden räckt till kunde jag kommit ner och visat var och hur man ställer skåp...... ;) ;D ;D

I hate negative people

I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

Tiden ja... Det där jäkla arbetet ställer till med mycket elände!

Ja vad gör man inte för att ha råd att vara ledig.... ;D ;D

I hate negative people

Nära nu Håkan  ;), vädret verkar ju bli trevligt  8) så det är bara att önska en härlig tur med mycket drag...både innanför västen och i ändan på spöt. Ser fram mot rapporten  ;D

Packningen är klar, tafsklipparen är vässad. Återstår bara lite jobb på kontoret innan vi åker söderöver ;D

Är man riktigt jäkla på hugget så kanske man blöter flugan i kväll. Risken finns ju förstås att västen är för liten ikväll.... Återstår att se!!

Vädret ser ju för en gångs skull ut att bli riktigt, riktigt gynnsamt. Ostliga vindar nästan hela veckan vilket är absolut optimalt!!!

Packningen är klar, tafsklipparen är vässad. Återstår bara lite jobb på kontoret innan vi åker söderöver ;D

Är man riktigt jäkla på hugget så kanske man blöter flugan i kväll. Risken finns ju förstås att västen är för liten ikväll.... Återstår att se!!

Vädret ser ju för en gångs skull ut att bli riktigt, riktigt gynnsamt. Ostliga vindar nästan hela veckan vilket är absolut optimalt!!!

Knæk og bræk, Håkan!!!  :D :D :D

Homer Simpson

Fiska med Flisan

Japp, sitter i bilen nu och ljuger med gubbarna. Det är bara lite wisky kvar men det ordnar sig nog :)

;D ;D ;D

Det gör det säkert...........

Dom har god snaps på Bornholm, t.ex Bornholms akvavit........... ;)

Homer Simpson

Fiska med Flisan

Wow!!! Vilken morgon!

Första besan landad :)

Sitter på stranden å gottar mig med en Sort Guld nu...

Morrn!

Härlig Håkan!!!  128.gif

Bara på dom........

(och Skål på Dig)

Knæk og bræk!!!

Homer Simpson

Fiska med Flisan