Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hittade dessa när jag vinterstädade i dammen. Är det en trollsländevariant eller vad? Bild 3 är på en vanlig trollsländelarv som jag känner igen men de andra såg för jäkliga ut :lol:

post-1939-1222514608_thumb.jpg

post-1939-1222514619_thumb.jpg

post-1939-1222514629_thumb.jpg

Posted

Det är väl från trollsländelarver dom fick iden till den utskjutande käken i Alien-filmerna, att se en trollsländelarv jaga är otäckare än det mesta i filmväg

:lol:

• 4 weeks later...
Posted

Kan det var så att de första två är trollsländelarver medan den längst till höger är en flicksländelarv???

• 5 months later...
Posted
Kan det var så att de första två är trollsländelarver medan den längst till höger är en flicksländelarv???

nopp

alla tre ser ut att vara trollsländelarver

Posted
Jag skiter nog i att göra en damm på min tomt :lol: såna därade vill jag inte ha

;)

johorru!! hur coola som helst!! o sen släpper du ner några små, små elritsor i dammen och vips så har du en egen livs levande mini-live-alien-rulle i din gårdsdamm! det blir bara inte häftigare än så!

Posted

Har för mig att trollsländan lever upp till 7 år som "larv" Så säkert kan monsterkorven förändras lite under en så lång tid. Men visst fabian är de ruggiga kräk att se på! Rätt brutala matvanor har de också och lär kunna plocka fiskyngel mm...