Inte mig.
Inte för att jag har något emot Norrbyströmmen, eller de som ligger bakom det.
Utan för att hela konceptet är så jävla rubbat.
Istället för att vårda våra vatten och försöka ta hand om det vi har och göra något bra av det så är det folk som gladeligen betalar rätt stora pengar för att fiska ett låtsasfiske i ett låtsasvatten.
I takt med att såna här fisken breder ut sig blir viljan att vårda det som verkligen behöver vårdas allt mindre, och på nåt vis så sätts det en standard i att det ska vara stor fisk - iaf betydligt större, och i tätare bestånd, än vad de flesta mindre vatten klarar av att bära.
Det är ju högförräderi, minst, att fiska i såna där vatten!🙈🙉🙊
Är öppen för förslag på bättre begagnade spön. Hardy Marksman 2S, Sage X, CND B.v.g, LTS slingshot är speciellt intressanta men öppen även för andra förslag.
Vänligen svar via p.m
/Peter
När det gäller amerikanska flugfiskare så finns det många som är oerhört skickliga, förmodligen bland de bästa överhuvudtaget. Men genomsnittsflugfiskaren däröver är inte speciellt duktig och de som har störst käft brukar inte heller vara speciellt duktiga. De som gör spötesterna brukar däremot höra till de skickliga. När det gäller patriotism så ska det ju inte få ha något inflytande i testerna, men jag själv köper t.ex. hellre en rulle från Danielsson än en asientillverkad. Sedan så hamnade ju många spön som inte var amerikansktillverkade långt uppe i listan, även om själva märket är amerikanskt.
Även jag väntar verkligen med spänning.. Skynda skynda!!
Allt kan hända....linor kan tydligen ormasig o då kan säkert spö korvasig.
galna idéer formas till övertygelser genom inbördes ryggdunkning.
Det finns 100 miljoner bättre skäl och anledningar att angripa reklamen.
MEN
är det bara jag som tycker laxen ser bedövad/fryst/död ut eller är den bara laxvärldens sämsta skådespelare?
9-10 sekunder in...