Jump to content

Kullsjön Lerum

andez

Recommended Posts

• Replies 781
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Någon som fiskat nyligen i kullsjön? är det något liv i pölen?

jag var och testade för någon vecka sedan och då var det hel dött.

Var där ca: 8tim och såg kanske 4 vak på den tiden.

testade med sjunklina men inget där heller.

slutade med att man stog och kastade på små abborarna som vakade.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Är det någon som kan rapportera om hur fisket i sjön é.

En kund hade varit där för några dagar sen, 7 första kasten, 7 regnbågar och det bara fortsatte så. Efter ett tag tröttna han och åkte hem. Det är fortfarande väldigt varmt i vattnet för årstiden. Men det skall visst vaka på bra.

Små nattsländepuppor handtwistande strax under och i ytan var visst melodin.

Håller vädret i sig såhär så kanske vi har turen att uppleva året runt flugfiske som det var för ett par årsedan :)

/Emin

Väldigt mycket folk igår. Vakade ganska mycket på morgonen sedan dog vaken ut. Folk runt om sjön tog fisk men inga enorma mängder (men ändå helt ok), jag tror jag var den enda som inte lyckades lura nån fisk. Fick en liten på morgonen som slet sig och ett nafs på slutet.

Måste även tacka personen som gav mig ytterligare lite tips i kastteknik, fick nog till några 20m kast mot slutet :)

Väldigt mycket folk igår. Vakade ganska mycket på morgonen sedan dog vaken ut. Folk runt om sjön tog fisk men inga enorma mängder (men ändå helt ok), jag tror jag var den enda som inte lyckades lura nån fisk. Fick en liten på morgonen som slet sig och ett nafs på slutet.

Måste även tacka personen som gav mig ytterligare lite tips i kastteknik, fick nog till några 20m kast mot slutet :)

Kan trösta dig med att jag gick bom också, hade lite nafs det var allt. Tyckte att det var väldigt trögt fiske, ett få tal fisk som kom upp

fast det säkert var uppemot 20 - 22 som fiskade

Jag var också där igår från kl 10 till 15, tror jag fick ca 15 st varav 2 var öringar. Kompisen fick upp 2 och tappade en. Utöver dessa såg jag bara 2 fiskar till som kom upp, en på spinn och en på fluga.

Jag var också där igår från kl 10 till 15, tror jag fick ca 15 st varav 2 var öringar. Kompisen fick upp 2 och tappade en. Utöver dessa såg jag bara 2 fiskar till som kom upp, en på spinn och en på fluga.

15 st det var som fan, vilka flugor funkade bäst

Ah då var det nog dig jag tillslut gick fram och frågade vad du hade för fluga :) Körde booby själv efter det men fick inge fisk för det! :P

Ah då var det nog dig jag tillslut gick fram och frågade vad du hade för fluga :) Körde booby själv efter det men fick inge fisk för det! :P

Det kan nog stämma, hade du en orange jacka?

Tricket är att ha en lina som sjunker tillräckligt i sin helhet. När jag fick som mest fisk använde jag en S1/S2 klump, jag tror att en S2/S3 är perfekt (fast sådana har jag bara till tyngre klasser). Jag experimenterade med en flyt/sjunk3 på slutet, men flytdelen lyfte upp sjunkspetsen och flugan kom knappt under ytan så det funkade dåligt.

Sedan kanske man kan tycka att fiske efter regnbåge med sjunklina är tråkigt eftersom man inte ser hugget. Men den visuella delen av fisket blev jag mätt på innan jag fyllt 20 då jag nästan uteslutande fiskade torrfluga fram tills dess. Jag tycker det ger mycket mer spänning och överaskning när någonting som kan vara litet eller stort rycker tag i en fluga som du inte ser.