Hoppa till innehåll

Kullsjön Lerum


andez

Recommended Posts

  • Svar 781
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter att ha konstaterat att HÖ-fiske inte är för mig åkte jag till Kullsjön igår, underbar dag med temperaturer upp emot 15 grader. Två fina bågar hängde på min svarta wolly bugger. Sedan började det sporadiskt vaka så jag bytte till torrt och jagade vakande fisk resten av kvällen, utan reslutat dessvärre.. En kille som var där (edgare) med sina söner tog säkert en 7-8 stycken .. även dem på mörk wolly .. en var en gammal fisk som hade en 2/0 krok fastkilad i nosen, hade suttit där bra länge såg man .. inte kul att se, man vill ju gärna tro att den skall avlägsnas naturligt efter ett tag, eller rosta loss som man hör att de skall göra.

post-4501-1238926686_thumb.jpg

post-4501-1238926700_thumb.jpg

Redigerad med andez
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter att ha konstaterat att HÖ-fiske inte är för mig åkte jag till Kullsjön igår, underbar dag med temperaturer upp emot 15 grader. Två fina bågar hängde på min svarta wolly bugger. Sedan började det sporadiskt vaka så jag bytte till torrt och jagade vakande fisk resten av kvällen, utan reslutat dessvärre.. En kille som var där (edgare) med sina söner tog säkert en 7-8 stycken .. även dem på mörk wolly .. en var en gammal fisk som hade en 2/0 krok fastkilad i nosen, hade suttit där bra länge såg man .. inte kul att se, man vill ju gärna tro att den skall avlägsnas naturligt efter ett tag, eller rosta loss som man hör att de skall göra.

Välkomna till LSF grabbar!!

En underbar dag !! Sol gott sällskap gott käk och hugg villig båge tom öring. Grabbarna fick bra på spinn!! Kunde inte bli bättre! Det var en del fisk som vaka.Tråkigt med metkroken , dock får man hoppas på att den kommer från isfisket då man tillåter mete? / Silver-fox

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja var där härom dagen, drog ganska omgående 4-5 st på raken på bara några minuter, en idiot tyckte då han skulle fiska på min plats så han gick ca 200 meter från stället han stod på och trängde sig ner en knapp kastläng brevid mig, utan så mycket som en nick åt mitt håll, och började kasta på samma fläck han sett mig kasta på..

Jävla idioter det finns. Det fick mig att trötta så jag drog hem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja var där härom dagen, drog ganska omgående 4-5 st på raken på bara några minuter, en idiot tyckte då han skulle fiska på min plats så han gick ca 200 meter från stället han stod på och trängde sig ner en knapp kastläng brevid mig, utan så mycket som en nick åt mitt håll, och började kasta på samma fläck han sett mig kasta på..

Jävla idioter det finns. Det fick mig att trötta så jag drog hem.

Det har man varit med om några gånger...hatar sådana :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter att ha konstaterat att HÖ-fiske inte är för mig åkte jag till Kullsjön igår, underbar dag med temperaturer upp emot 15 grader. Två fina bågar hängde på min svarta wolly bugger. Sedan började det sporadiskt vaka så jag bytte till torrt och jagade vakande fisk resten av kvällen, utan reslutat dessvärre.. En kille som var där (edgare) med sina söner tog säkert en 7-8 stycken .. även dem på mörk wolly .. en var en gammal fisk som hade en 2/0 krok fastkilad i nosen, hade suttit där bra länge såg man .. inte kul att se, man vill ju gärna tro att den skall avlägsnas naturligt efter ett tag, eller rosta loss som man hör att de skall göra.

Väldigt fin bild på fisken :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fiske med en polare hela dagen. Han drog 2 st öringar på torrfluga å jag fick 3 regnbågar. Hade några hårda hugg tidigt på morgonen som mer kändes som å bli påkörd av tåget.. var skapligt med ytaktivitet hela dagen men mest på morgonen. Var trevligt fram tills det vada ut 2 st polack/tyskar å ställde sig 15 meter ifrån mig å börja harva med sina spinnspön =(. Annars rätt lite folk där å fint väder å allt.

Vi höll oss mestadels på vägsidan, nån som var på andra sidan nått?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fiske med en polare hela dagen. Han drog 2 st öringar på torrfluga å jag fick 3 regnbågar. Hade några hårda hugg tidigt på morgonen som mer kändes som å bli påkörd av tåget.. var skapligt med ytaktivitet hela dagen men mest på morgonen. Var trevligt fram tills det vada ut 2 st polack/tyskar å ställde sig 15 meter ifrån mig å börja harva med sina spinnspön =(. Annars rätt lite folk där å fint väder å allt.

Vi höll oss mestadels på vägsidan, nån som var på andra sidan nått?

Finns fina ställen på andra sidan sjön. Ett gött ställe är vid vindskyddet. Vägsidan e ju tråkigast att fiska på med allt buller :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns fina ställen på andra sidan sjön. Ett gött ställe är vid vindskyddet. Vägsidan e ju tråkigast att fiska på med allt buller :lol:

jo jag var helt galet trött på bullret.. men det vaka som tusan rätt stor del av dagen så kändes fel att byta ställe.. han andra tog ett varv runt med ytaktiviteten där var mer eller mindre noll..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

.. Ja, nu har man återvänt till Kullsjön och dess fina regnbågar .. fiskar ofta här tidig vår och sen höst när inte så värst mycket annat bjuds .. det är en fin sjö med bra kvalitet på fisken och god tillgång .. En höstregnbåge är inte att förlöjliga, de är grymt starka och drar mycket hårt .. riktiga tafsknäckare .. :wub:

Någon mer än jag fiskar i Kullsjön så här års? .. lite rapporter här kan ju vara kul .. :wub:

Denna tog jag förra helgen, härligt höstväder och vakande regnbåge .. tappade en större och tog en mindre senare på streaking caddis i skymningen .. fisken på bildden tog en liten myggpuppa ..

a då var man där för andra gången iår.......kanonfisk so far

mellan 0930-1430, 4 öringar tagna och 6 regnbågar, allt kom så fort solen visade sig........då small det och när jag satte på rätt fluga.

strl 16, inte större och jättelung hemtagning

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

a då var man där för andra gången iår.......kanonfisk so far

mellan 0930-1430, 4 öringar tagna och 6 regnbågar, allt kom så fort solen visade sig........då small det och när jag satte på rätt fluga.

strl 16, inte större och jättelung hemtagning

OK! nice, det blir att testa snarast .. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...