Jump to content
Sign in to follow this  
HåkanViskafors

Veckans Fisk v. 42 - waverave

Recommended Posts

Just nu pågår tävlingsperioden för v.42 måndag - söndag.

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast måndag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.

Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är måndag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :D

Lycka till!

Håkan Andersson

www.edgeflyfishing.com

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.

Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... :D

Hej!

Då kanske jag kan vara med, med denna öring som jag tog på en egen bunden Zonker och på flugspö,den fick jag den 15/10

vägd med en billig liten våg som stannade på 1,1kg längden var 48cm.

post-2113-1224224657_thumb.jpg

Hej!

Då kanske jag kan vara med, med denna öring som jag tog på en egen bunden Zonker och på flugspö,den fick jag den 15/10

vägd med en billig liten våg som stannade på 1,1kg längden var 48cm.

Snygg öring!

...men du får precisera lite mera var den är tagen...

Sjö, strömmande vatten, havet, P&T ???????

Stationär öring?

Ja, det var en stationär och mycket grann jag ångra så här i efterhand att jag tog den av daga ;) men nästa kommer att få gå tillbaka :)

Micke

Ja, det var en stationär och mycket grann jag ångra så här i efterhand att jag tog den av daga :lol: men nästa kommer att få gå tillbaka :mad:

Micke

Det är en jäkligt grann öring, därför är jag nyfiken!

Blank som en sommaröring i havet!!!

Berätta mer om vattnet där den är tagen så är du snäll :lol:

Är det en stor sjö? Djup? Vad finns det för andra arters fisk?

Idag tog ja en trip då ja lix var hemma över helgen hos mor och far.. Man får passa på medan det inte är allt för kallt här uppe nu :lol: Packade bilen å stekte iväg.. Försov mig så ja han inte enns äta lunch :lol:

Väl framme så satt jag i solen å bara chillade.. så skönt att äntligen få vara ute än om det bara skulle bli nån timma.

Började lägga ut linan..... Ett svep.. Nee.. ingenting..

Andra svepet.. PANG.. Där satt öringen.. fyfan va skönt.. rusade som en liten torped också.. mycket härlig fight och upp kom den :mad:

Art: Öring

Plats: Ångermanälven (åsele)

Vikt: 4kg

Längd: 68cm

Spö: GL Lpxe 13"

Lina: Flyt/sjuk1

Rulle: GL Inex 911

Fluga: Egenbunden löjimitation

Hade även 2 dragningar till efter detta.. Fick även en harr på runt 1.5 kg.. men trist att man hade 2hands spöet.. som ingen match B) Men detta på 2 timmar.. är sjukt nöjd B)

Så kan bara sammanfatta dagen som en Kanondag! :D

post-4998-1224349409_thumb.jpg

post-4998-1224349443_thumb.jpg

Det är en jäkligt grann öring, därför är jag nyfiken!

Blank som en sommaröring i havet!!!

Berätta mer om vattnet där den är tagen så är du snäll B)

Är det en stor sjö? Djup? Vad finns det för andra arters fisk?

Sjön är inte stor och inte så djup på vissa ställen men den har dock mycket vattenväxter och om det finns andra arters fisk där vet jag faktiskt inte,har bara fått öring än så länge ;)

Micke

Idag tog ja en trip då ja lix var hemma över helgen hos mor och far.. Man får passa på medan det inte är allt för kallt här uppe nu :D Packade bilen å stekte iväg.. Försov mig så ja han inte enns äta lunch ;)

Väl framme så satt jag i solen å bara chillade.. så skönt att äntligen få vara ute än om det bara skulle bli nån timma.

Började lägga ut linan..... Ett svep.. Nee.. ingenting..

Andra svepet.. PANG.. Där satt öringen.. fyfan va skönt.. rusade som en liten torped också.. mycket härlig fight och upp kom den ;)

Art: Öring

Plats: Ångermanälven (åsele)

Vikt: 4kg

Längd: 68cm

Spö: GL Lpxe 13"

Lina: Flyt/sjuk1

Rulle: GL Inex 911

Fluga: Egenbunden löjimitation

Hade även 2 dragningar till efter detta.. Fick även en harr på runt 1.5 kg.. men trist att man hade 2hands spöet.. som ingen match :D Men detta på 2 timmar.. är sjukt nöjd ;)

Så kan bara sammanfatta dagen som en Kanondag! B)

GRATTIS!!!!

Du har en keps att kvittera ut B)

Skicka över din adress så kommer det en på posten...

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...