Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Göteborg

Featured Replies

Är det nån här som fiskar gädda i gbg? Är helt ny på området. Så tips mottages tacksamt. (gärna även från folk utanför gbg) :wub:

"at the end of the line..."

  • Replies 115
  • Views 82k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Nu verkar gäddleken vara i full gång i de vatten jag fiskar i. Mycket lek och plask i vassen och otroligt lite kontakter med fisk i områdena utanför..  Om några veckor smäller det och det lär kry

Göta Älv hela ALE området..och även Nodre Älv Kungälv och hela vägen ut mot Björlanda!

Johan Söderberg

Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder.

GHOSTCREEK

Flugfiske i Norden

Härlanda tjärn på gula kortet lilla delsjön, stora delsjön kanske

  • Author

Ska ut nästa lördag! Nån som har metod-tips?

"at the end of the line..."

kan man inte hyra liten båt där vid bohus fästning i kungälv?

campingen eller vandrarhemmet?

inte helt fel utgångsläge vad jag tycker & tror!

(imorgon lördag genomförs "Gäddfestivalen" (c&r) med båt, vid älvängen... "trolling" iofs, men spännande å höra resultatet efteråt)

Pär Andreasson

(Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg!

Min EdgePresentation

Ja det lät intressant. Har du ngn länk Pelle?

Saltvattensgalenskapen är ett faktum!!!

Båtuthyrning i Kungälv: www.kbu.nu

Jag tänkte mer på gäddfisketävlingen.

Saltvattensgalenskapen är ett faktum!!!

Jag tänkte mer på gäddfisketävlingen.

Den tävlingen är så himla privat som den kan bli...

Så ingen officialitet genom nån hemsida eller nånting...

Men det är många deltagare... och resultaten kommer sprida sig...

Har du massa fri-tid imorgon kan man ju åka upp och kika hur det går för dem...

Tyvärr deltar inte jag själv och min lille eka... men jag hade gärna velat...

Pär Andreasson

(Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg!

Min EdgePresentation

Jag tänkte mer på gäddfisketävlingen.

Är inte gädda väldit slemmiga, finns väl

trevligare fiskar att flug fiska. Varför kallar du dig

Erövrarn vad har du errövrat egentligen. Tycker du

kanske att du erövrar gäddor och fiskar

En liten FlugTjej som säger hej :wub:

Är inte gädda väldit slemmiga, finns väl

trevligare fiskar att flug fiska. Varför kallar du dig

Erövrarn vad har du errövrat egentligen. Tycker du

kanske att du erövrar gäddor och fiskar

En liten FlugTjej som säger hej :wub:

;):DB)

// Yannis

Är inte gädda väldit slemmiga, finns väl

trevligare fiskar att flug fiska. Varför kallar du dig

Erövrarn vad har du errövrat egentligen. Tycker du

kanske att du erövrar gäddor och fiskar

En liten FlugTjej som säger hej :wub:

:DB):D;)

Pär Andreasson

(Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg!

Min EdgePresentation

Är inte gädda väldit slemmiga, finns väl

trevligare fiskar att flug fiska. Varför kallar du dig

Erövrarn vad har du errövrat egentligen. Tycker du

kanske att du erövrar gäddor och fiskar

En liten FlugTjej som säger hej :P

:lol:

Ja, sånt här lättar ju onekligen upp i höstmörkret...

Fortsätt gärna B)

Om man vevar in ett kast med flugspö, är det spinnfiske då?

;)

Ja, sånt här lättar ju onekligen upp i höstmörkret...

Fortsätt gärna :)

Nu har ni ju tappat tråden ena då va! Gäddor må vara slemmiga men ack så roliga att få på fluga. Gäddvatten i Göteborg, utan tillgång till båt - finns det nåt riktigt bra inom två mils avstånd?

http://www.jazzandflyfishing.com Kolla in trailern till filmen, bloggen, foton, idiotklipp, länkar...
Nu har ni ju tappat tråden ena då va! Gäddor må vara slemmiga men ack så roliga att få på fluga. Gäddvatten i Göteborg, utan tillgång till båt - finns det nåt riktigt bra inom två mils avstånd?

testa grunner och vassar :)

Visit My Website

Dennis Ryberg snart 41årig kock från Svedala(Malmö)

"Ingenting är omöjligt, det är bara olika svårt."

  • Author
Nu har ni ju tappat tråden ena då va! Gäddor må vara slemmiga men ack så roliga att få på fluga. Gäddvatten i Göteborg, utan tillgång till båt - finns det nåt riktigt bra inom två mils avstånd?

Borde finnas...

Finns ju gädda i göta älv, men var??

"at the end of the line..."

Borde finnas...

Finns ju gädda i göta älv, men var??

Testa kvilleåns mynning i Götaälv ingen vacker natur men kanske en chans.

Såg för länge sen en stor hög med döda gäddor vid Kvilleånsmynning ca 3 meter i diametr och 80 cm hög ,cirka fyra till fem kubik döda gäddor.

Har skrivit om det tidigare.

Jag vet inte om dem var fångade vid platset men troligtvis är det så

Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

 

http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/

 

 

  • Author
Testa kvilleåns mynning i Götaälv ingen vacker natur men kanske en chans.

Såg för länge sen en stor hög med döda gäddor vid Kvilleånsmynning ca 3 meter i diametr och 80 cm hög ,cirka fyra till fem kubik döda gäddor.

Har skrivit om det tidigare.

Jag vet inte om dem var fångade vid platset men troligtvis är det så

Då kan jag fiska från fönstret. =) Men som du sa, ingen trevlig miljö. Har testat en gång,men inte så värst seriöst. Ska ge de ett försök till.

"at the end of the line..."

Då kan jag fiska från fönstret. =) Men som du sa, ingen trevlig miljö. Har testat en gång,men inte så värst seriöst. Ska ge de ett försök till.

Jag har fiskat Kvilleån. Kanonfiske!

Nu är det 35 år sedan men det funkar nog fortfarande :blink:

Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

  • Author
Jag har fiskat Kvilleån. Kanonfiske!

Nu är det 35 år sedan men det funkar nog fortfarande :blink:

Såg fisk i den i somras, (yngel) vilket var absolut första gången under de sju år jag bott här, så visst hopp finns ju att nåt annat än kundvagnar, cyklar å dylikt kan fångas där såsmåningom. :blink:

"at the end of the line..."

  • Author

Provade kvillebäcken igår. Inget. Kanske för kallt? Ingen aning.

"at the end of the line..."

Nodreälv ovan saltvatten spärren finns ju fina gäddvatten men man måste ju ha båt om det ska bli effektivt Flytring kan ju var en risk att man flyter med strömmen men det finns ett par ställen man kommer åt

och fiska från land Rangrisholmen och liten bit ovan.Har fått ett par gäddor där med fluga från land.

post-6250-1230559065_thumb.jpg

Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

 

http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/

 

 

  • Author

Tack!

Skall testa detta.

"at the end of the line..."

Vet ett vatten värt att fiska i i gbg området, bara 58 mil bort, men väl värt det, Roslagen!

:rolleyes:

Edited by salteriet

Länk till JarmoK:s jakt på 15kg+Gäddan

http://sportfiskeforum.se/viewtopic.php?p=227102#227102

Han nådde målet igår... Grattis Jarmo! :blink:

Han är lätt den som tar flest & störst Gäddor i Göta Älv... även om inte så många är på fluga... särskilt inte så här års kanske...

Edited by Erövrarn

Pär Andreasson

(Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg!

Min EdgePresentation

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.