October 16, 200817 yr comment_913889 Är det nån här som fiskar gädda i gbg? Är helt ny på området. Så tips mottages tacksamt. (gärna även från folk utanför gbg) "at the end of the line..." Report
October 17, 200817 yr comment_914060 Göta Älv hela ALE området..och även Nodre Älv Kungälv och hela vägen ut mot Björlanda! Johan Söderberg Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder. GHOSTCREEK Flugfiske i Norden Report
October 17, 200817 yr comment_914091 Härlanda tjärn på gula kortet lilla delsjön, stora delsjön kanske Nyheter Nybroån Report
October 24, 200817 yr Author comment_918040 Ska ut nästa lördag! Nån som har metod-tips? "at the end of the line..." Report
October 24, 200817 yr comment_918083 kan man inte hyra liten båt där vid bohus fästning i kungälv? campingen eller vandrarhemmet? inte helt fel utgångsläge vad jag tycker & tror! (imorgon lördag genomförs "Gäddfestivalen" (c&r) med båt, vid älvängen... "trolling" iofs, men spännande å höra resultatet efteråt) Pär Andreasson (Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg! Min EdgePresentation Report
October 24, 200817 yr comment_918280 Ja det lät intressant. Har du ngn länk Pelle? Saltvattensgalenskapen är ett faktum!!! Report
October 24, 200817 yr comment_918492 Jag tänkte mer på gäddfisketävlingen. Saltvattensgalenskapen är ett faktum!!! Report
October 24, 200817 yr comment_918598 Jag tänkte mer på gäddfisketävlingen. Den tävlingen är så himla privat som den kan bli... Så ingen officialitet genom nån hemsida eller nånting... Men det är många deltagare... och resultaten kommer sprida sig... Har du massa fri-tid imorgon kan man ju åka upp och kika hur det går för dem... Tyvärr deltar inte jag själv och min lille eka... men jag hade gärna velat... Pär Andreasson (Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg! Min EdgePresentation Report
October 25, 200817 yr comment_919126 Jag tänkte mer på gäddfisketävlingen. Är inte gädda väldit slemmiga, finns väl trevligare fiskar att flug fiska. Varför kallar du dig Erövrarn vad har du errövrat egentligen. Tycker du kanske att du erövrar gäddor och fiskar En liten FlugTjej som säger hej Report
October 25, 200817 yr comment_919129 Är inte gädda väldit slemmiga, finns vältrevligare fiskar att flug fiska. Varför kallar du dig Erövrarn vad har du errövrat egentligen. Tycker du kanske att du erövrar gäddor och fiskar En liten FlugTjej som säger hej // Yannis Report
October 25, 200817 yr comment_919277 Är inte gädda väldit slemmiga, finns vältrevligare fiskar att flug fiska. Varför kallar du dig Erövrarn vad har du errövrat egentligen. Tycker du kanske att du erövrar gäddor och fiskar En liten FlugTjej som säger hej Pär Andreasson (Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg! Min EdgePresentation Report
October 25, 200817 yr comment_919295 Är inte gädda väldit slemmiga, finns vältrevligare fiskar att flug fiska. Varför kallar du dig Erövrarn vad har du errövrat egentligen. Tycker du kanske att du erövrar gäddor och fiskar En liten FlugTjej som säger hej Ja, sånt här lättar ju onekligen upp i höstmörkret... Fortsätt gärna Om man vevar in ett kast med flugspö, är det spinnfiske då? Report
November 1, 200817 yr comment_923248 Ja, sånt här lättar ju onekligen upp i höstmörkret... Fortsätt gärna Nu har ni ju tappat tråden ena då va! Gäddor må vara slemmiga men ack så roliga att få på fluga. Gäddvatten i Göteborg, utan tillgång till båt - finns det nåt riktigt bra inom två mils avstånd? http://www.jazzandflyfishing.com Kolla in trailern till filmen, bloggen, foton, idiotklipp, länkar... Report
November 1, 200817 yr comment_923249 Nu har ni ju tappat tråden ena då va! Gäddor må vara slemmiga men ack så roliga att få på fluga. Gäddvatten i Göteborg, utan tillgång till båt - finns det nåt riktigt bra inom två mils avstånd? testa grunner och vassar Visit My Website Dennis Ryberg snart 41årig kock från Svedala(Malmö) "Ingenting är omöjligt, det är bara olika svårt." Report
December 26, 200817 yr Author comment_955176 Nu har ni ju tappat tråden ena då va! Gäddor må vara slemmiga men ack så roliga att få på fluga. Gäddvatten i Göteborg, utan tillgång till båt - finns det nåt riktigt bra inom två mils avstånd? Borde finnas... Finns ju gädda i göta älv, men var?? "at the end of the line..." Report
December 26, 200817 yr comment_955209 Borde finnas...Finns ju gädda i göta älv, men var?? Testa kvilleåns mynning i Götaälv ingen vacker natur men kanske en chans. Såg för länge sen en stor hög med döda gäddor vid Kvilleånsmynning ca 3 meter i diametr och 80 cm hög ,cirka fyra till fem kubik döda gäddor. Har skrivit om det tidigare. Jag vet inte om dem var fångade vid platset men troligtvis är det så Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/ Report
December 26, 200817 yr Author comment_955372 Testa kvilleåns mynning i Götaälv ingen vacker natur men kanske en chans.Såg för länge sen en stor hög med döda gäddor vid Kvilleånsmynning ca 3 meter i diametr och 80 cm hög ,cirka fyra till fem kubik döda gäddor. Har skrivit om det tidigare. Jag vet inte om dem var fångade vid platset men troligtvis är det så Då kan jag fiska från fönstret. =) Men som du sa, ingen trevlig miljö. Har testat en gång,men inte så värst seriöst. Ska ge de ett försök till. "at the end of the line..." Report
December 26, 200817 yr comment_955377 Då kan jag fiska från fönstret. =) Men som du sa, ingen trevlig miljö. Har testat en gång,men inte så värst seriöst. Ska ge de ett försök till. Jag har fiskat Kvilleån. Kanonfiske! Nu är det 35 år sedan men det funkar nog fortfarande Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
December 27, 200817 yr Author comment_955546 Jag har fiskat Kvilleån. Kanonfiske!Nu är det 35 år sedan men det funkar nog fortfarande Såg fisk i den i somras, (yngel) vilket var absolut första gången under de sju år jag bott här, så visst hopp finns ju att nåt annat än kundvagnar, cyklar å dylikt kan fångas där såsmåningom. "at the end of the line..." Report
December 29, 200817 yr Author comment_956723 Provade kvillebäcken igår. Inget. Kanske för kallt? Ingen aning. "at the end of the line..." Report
December 29, 200817 yr comment_956857 Nodreälv ovan saltvatten spärren finns ju fina gäddvatten men man måste ju ha båt om det ska bli effektivt Flytring kan ju var en risk att man flyter med strömmen men det finns ett par ställen man kommer åt och fiska från land Rangrisholmen och liten bit ovan.Har fått ett par gäddor där med fluga från land. Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/ Report
January 2, 200917 yr Author comment_959746 Tack! Skall testa detta. "at the end of the line..." Report
January 5, 200917 yr comment_961650 Vet ett vatten värt att fiska i i gbg området, bara 58 mil bort, men väl värt det, Roslagen! Edited January 5, 200917 yr by salteriet Report
January 27, 200917 yr comment_982459 Länk till JarmoK:s jakt på 15kg+Gäddan http://sportfiskeforum.se/viewtopic.php?p=227102#227102 Han nådde målet igår... Grattis Jarmo! Han är lätt den som tar flest & störst Gäddor i Göta Älv... även om inte så många är på fluga... särskilt inte så här års kanske... Edited January 27, 200917 yr by Erövrarn Pär Andreasson (Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg! Min EdgePresentation Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.