Hoppa till innehåll

Göteborg


deGothia

Recommended Posts

Nu är snart HÖ säsongen över och jag tänkte försöka mig på lite Gädd-fiske i Gbg-trakten för första gången... Jag saknar båt i Gbg, så det är flytring som gäller för min del... 

 

Är det ngn som är aktiv i Gbg-området? 

 

Det är inte aktuellt innan 1a oktober, men lite planering är alltid kul!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Provar att väcka liv i denna tråden igen istället för att skapa en ny.
Någon som har tips på bra gäddvatten runt om Göteborg?
Bor i centrala göteborg utan tillgång till bil, så gärna något med gång eller cykelavstånd.
Provade Härlanda Tjärn förra veckan men blåste nordlig vind vilket gjorde fisketuren kort och utan napp.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Isen börjar äntligen ge med sig på de flesta håll!

Någon som har några lekobservationer från grunda vikar? Eftersom det är kallt i vattnet och våren är väldigt sen i år tippar jag att dom fortfarande kan stå utanför och tjura..?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nu verkar gäddleken vara i full gång i de vatten jag fiskar i. Mycket lek och plask i vassen och otroligt lite kontakter med fisk i områdena utanför.. 

Om några veckor smäller det och det lär krylla av hungriga gäddor överallt! 

Någon mer som varit ute och testat? 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har haft en idé länge för flytringsfiske i Säveån som inte blivit av. Man tar två bilar, ställer först en nedströms och ställer den andra en bit uppströms där man hoppar i. Sen flyter man med och landar till slut vid den första bilen och hämtar smidigt upp den andra.

Låter smidigt på pappret, har dock ingen koll på ån i sig. Någon som har några heta tips?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago Långedrag sa:

Har haft en idé länge för flytringsfiske i Säveån som inte blivit av. Man tar två bilar, ställer först en nedströms och ställer den andra en bit uppströms där man hoppar i. Sen flyter man med och landar till slut vid den första bilen och hämtar smidigt upp den andra.

Låter smidigt på pappret, har dock ingen koll på ån i sig. Någon som har några heta tips?

Fegt, paddla uppströms istället. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 5/2/2018 at 2:09 PM, Långedrag said:

Har haft en idé länge för flytringsfiske i Säveån som inte blivit av. Man tar två bilar, ställer först en nedströms och ställer den andra en bit uppströms där man hoppar i. Sen flyter man med och landar till slut vid den första bilen och hämtar smidigt upp den andra.

Låter smidigt på pappret, har dock ingen koll på ån i sig. Någon som har några heta tips?

Pendelstationerna i Floda och Lerum ligger väldigt nära utloppet från Sävelången resp  inloppet i Aspen. Man borde Mao kunna ta pendeltåget och göra det du säger. Har inte fiskat Gädda i själva ån och vet därmed inte hur det ser ut men fått gädda både i Sävelången uppströms Floda och i just Aspen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Riktigt bra fart på gäddorna nu. Verkligen haft kanonfiske, speciellt igår. Hittade en vik med pålandsvind och massor med betesfisk. fick under någon timme flera fiskar runt 1,5-3 kg. Avslutade med en på runt 4kg och årets andra meterfisk på kanske 6-7kg...

Riktigt jäkla skoj!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago höst sa:

Riktigt bra fart på gäddorna nu. Verkligen haft kanonfiske, speciellt igår. Hittade en vik med pålandsvind och massor med betesfisk. fick under någon timme flera fiskar runt 1,5-3 kg. Avslutade med en på runt 4kg och årets andra meterfisk på kanske 6-7kg...

Riktigt jäkla skoj!

Låter magiskt ju!! Får man fråga vart du fiskar? Bor själv i Gbg men har inte fokuserat på gäddfiske pga. dålig koll på vilken vass gäddorna lurar i i närheten av Gbg.

Pm om du inte vill outa stället här.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...