Jump to content
Sign in to follow this  
Finafisken

Norra Långevattnet

Recommended Posts

Detta verkar ju vara en sjö som svenska sportfiskarna sköter. Korten kostar lika mycket som i kullsjön men kvalitén på fisken där är katastrof. Alla fiskar man får upp där har inga fenor, men det är inte det som är det värsta, fisken har riktigt stora sår. Tycker "sportfiskarna" sköter sjön dåligt..

Ja Sportfiskarna sköter den sjön. (tillsammans med alla andra blå o gula kortetsjöar.)

Dags o byta fiskleverantör låter det som .

Annars är Norra en trevlig sjö, har varit kontrollant i den sjön i 6 år o de fiskar jag har fått har alltid varit fina inte hela fenor kanske men i god kondition iallafall.

Brukar finnas mycket gammal fisk i sjön , men dessa är lite svårare att fånga...Har haft en hel del underbara fisken i den bortre delen av sjön . Hösten brukar ju vara en bra tid där...

Tomas

Edited by T.Lindholm

Jo det är en trevlig sjö annars :D Men känns som djurplågeri att släppa i fisk som har stora köttsår. Nu kan de ju vara gädda som gjort dem kanske. Men 2 fiskar av 4 som har köttsår känns skumt.

men är det 2 av 4 fiskar en gång eller har det hänt många ggr ..(det är en hel del gädda i sjön)

Jag har fått ca 100 regnbågar i Norra o aldrig en sådan skada som du säger , kanske för hög värme i somras

(i odlingen)

Ett tips . Det finns storabborre i den sjön... tappade en på ca 1,5-2 kg för några år sedan den var grotesk.

Tomas

Jag har fått ca 100 regnbågar i Norra o aldrig en sådan skada som du säger , kanske för hög värme i somras

(i odlingen)

Ett tips . Det finns storabborre i den sjön... tappade en på ca 1,5-2 kg för några år sedan den var grotesk.

Tomas

Åfan! Vad tog den på? Jag har aldrig haft nån större lycka längre bort i sjön, kör mest på andra sidan.

Haröra tror jag , om man smygfiskar med fjädermyggor så går det ofta fisk o sippar borta vid utsläppet( rätt ut från den stora brunnen om du vet var jag menar) .MEN smyg de flesta bara går ut o kastar o då drar fisken med en gång. sätt dig ner o vänta tills fisken börjar vaka o sedan ut med en fjädermygga ...SMACK

Tomas

Gå in o prata med Micke Rosander på M&M han kan Norra Långvattnet.

o hälsa från Tomas i Ystad.

Tomas

Edited by T.Lindholm

Jo fjädermygg är tungt i norra har vi märkt sist vi va där :wub: Fyfan va de vakar på det på vissa ställen i sjön efter mygg, dom tog knappt på annat.

Suck ..får hemlängtan när man ser dessa bilderna.

O ett flugkast där ifrån springer Santos,Allbäck o grabbarna

Underbart e ordet.

Tomas

Edited by T.Lindholm

Du har inte varit där nu det senaste?? Eller nån annan som har koll på om isen håller på att dra sig undan ?

Förra helgen låg isen kvar .. en 5-10 cm ..

Suck ..får hemlängtan när man ser dessa bilderna.

O ett flugkast där ifrån springer Santos,Allbäck o grabbarna

Underbart e ordet.

Tomas

Du får gärna visa mig lite hur man kastar .. du måste ju vara bäst i världen :)

Nej det är en stilla insjö så fart på vattnet är det nog inte (om det inte blåser vill säga)

:wub:;)

Det där var ju en trevlig sjö, var där i torsdags och vandrade väl mest. En regnbåge, som fick simma tillbaka, blev det dock.

Mycket badgäster tyvärr..

Det där var ju en trevlig sjö, var där i torsdags och vandrade väl mest. En regnbåge, som fick simma tillbaka, blev det dock.

Mycket badgäster tyvärr..

Har varit där tre gånger sedan i Juni och jag kan bara säga att det känns som om att sportfiskarna har slutat bry sig om sjön ! Har sett hur några personer metar med räkor/powerbaits och går hemåt med två påsar var fulla med fisk !

Har försökt ringa och meddela detta till sportfiskarna på sjölyckan men utan resultat dom slutar förmodligen jobbet vid 16 och går inte att få tag på efter det..

Träffade en annan flugfiskare när jag var där i början av sommaren och han hade fått en båge med en trekrok agnad med räka kvar i gapet, samma gång kom det förbi en kontrollant som jag kände igen utan att fråga om han fick se mitt kort, han kanske inte var där för att kolla men jag frågade om han ville titta då pusta han och sa "ja ja det kan jag väl".....Tycker detta är mycket dåligt och hade räknat med att sjön skulle skötas bättre i år efter höjningen av kort priset till 140 kr.

Har varit där tre gånger sedan i Juni och jag kan bara säga att det känns som om att sportfiskarna har slutat bry sig om sjön ! Har sett hur några personer metar med räkor/powerbaits och går hemåt med två påsar var fulla med fisk !

Har försökt ringa och meddela detta till sportfiskarna på sjölyckan men utan resultat dom slutar förmodligen jobbet vid 16 och går inte att få tag på efter det..

Träffade en annan flugfiskare när jag var där i början av sommaren och han hade fått en båge med en trekrok agnad med räka kvar i gapet, samma gång kom det förbi en kontrollant som jag kände igen utan att fråga om han fick se mitt kort, han kanske inte var där för att kolla men jag frågade om han ville titta då pusta han och sa "ja ja det kan jag väl".....Tycker detta är mycket dåligt och hade räknat med att sjön skulle skötas bättre i år efter höjningen av kort priset till 140 kr.

Ja, det låter ju inte så bra. Plockade f.ö. en del skräp när jag var där..

Uppe en sväng idag, inte ett vak men en ganska hyffsad båge blev de. Tyvärr med skadade fenor, som all annan fisk jag fått där.

post-7491-1255184937_thumb.jpg

Hur ser det ut i denna sjön nu för tiden? Ser att ingen har skrivit sedan 2009...
Tänkte åka ner dit till helgen och prova lyckan. Någon annan som har varit där på senare tid?

Kompisen har tillåtelse att fiska gädda där, just för saken skull. Och han har fått mindre om ens några gäddor i år, så det lär väl vara bättre för Regnbågen.