Jump to content
Edgeforum

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hade själv uppfattningen att man odlade på samma öringstam som finns vild i ån. Detta efter att ha frågat och fått svaret att det är Tidan öring som sätts ut. Oavsett genetisk uppblandning eller inte,

Ska fixa några bilder åt er efter jobbet

Bälteberga.... I mitten av bild fyra ska man kunna se en stor sten vid "normalt" vatten flöde. Men nu är den typ borta

Posted Images

var till Baltak en sväng idag.. grymt mycket is i kanterna och helt isbelagt på lugnflyten.. riktigt trögt fiske idag med en felkrokad som fick syna världen ovan vattenytan en liten stund innan den fick simma vidare.. provade ALLT idag på tafsen, o fiskade med allt från ren flytlina ner till ett riktigt strykjärn som skrapade i botten... ganska hyggligt vattenstånd ändå men tror att man får ge det iaf 1månad till innan det blir dit en sväng igen.. skitfiske på er... ;)

det var lite av en chansning att försöka komma åt o dänga, jävlar vad jag drattade på arslet flera gånger.... tur man inte hamnade i plurret :wacko: .. hade kunnat bli en smula kyligt då.. kan inte vara mycket mer än någon enstaka grad i vattnet..

på vissa ställen gick det fin fint att komma åt o dänga, men drar man på fisk så kan det bli lite av en chansning att håva då i princip 90% av den fiskbara sträckan har ett överhäng av is som jag inte rekomenderar någon att kliva på... men jag har hackat av iskanterna nedanför nacken i zon 1 så där e det inga problem att stå iaf ;)

som jag skrev så var jag där i lördags och då var det grymt mycket is kvar samt att det bara e någon enstaka grad i vattnet, var i kontakt med lite fisk men dom var grymt sega.. sen var det svårt att komma åt pga isen... det har väl försvunnit lite is sedan förra helgen, men med tanke på hur mycket som låg då så hade jag nog väntat ett par veckor till... :blush: alla lugnflyten var täckta..

Ngn som varit förbi och kollat läget? Tänkte dra upp imorgon, men är det ngn ide?

Jag var där i torsdags, trögt fiske men lyckades iaf peta upp två småttingar på ca 0.8 kg. Nere i Bälteberga är det väldigt mycket is så det är lurigt komma intill vattnet.

Sent from my GT-I9000

• 2 weeks later...

Någon som varit och fiskat i helgen?? Hur ser det ut?? Är det nån is kvar?? Högt/grumligt vatten??

Tacksam för svar!!!

Mvh Andreas

Jag var där i söndags. Det var bra fiske, inte särskilt högt eller grumligt vatten. Det var en hel del folk, men inte besvärande.