Jump to content
Sign in to follow this  
El Flinko

Baltak?

Recommended Posts

Okej. jag funderade på nån dag mitt i veckan, men lämna en rapport efter morgondagen så man vet om det är lönt.

Mvh

Magnus

Synd att vi har fullt upp på jobbet just nu, annars vore det kul och haka på i veckan! Du kan få en rapport om läget imorgon..! :lol:

Nån sa att det finns någon ny ädelfisk i dem fina flugsjöarna, gäller det även strömmen? I så fall får det bli en tur så snart isen tillåter.

Nån sa att det finns någon ny ädelfisk i dem fina flugsjöarna, gäller det även strömmen? I så fall får det bli en tur så snart isen tillåter.

Menar du på Hökensås eller...? :lol: Isåfall tänker du på Bäckröding, och det gäller bara på Höken, för pimpelfisket..I Baltak är det hederlig fet, övergödd Båge som gäller.. :lol:

Ingen som vill hänga på på tisdag eller onsdag en sväng? jag kör från Vetlanda om någon vill bli upphämtad på vägen.

Troligtvis tisdag, ska vara -1 på natten men 1 till 2 grader på dan med lite solchans :lol:

Ingen som vill hänga på på tisdag eller onsdag en sväng? jag kör från Vetlanda om någon vill bli upphämtad på vägen.

Troligtvis tisdag, ska vara -1 på natten men 1 till 2 grader på dan med lite solchans :lol:

Eventuellt kommer jag upp på Onsdag men förmodligen kör jag söderut istället....

Vi (jag och Samuel söderström här på edge) var uppe igår. Tog två fina bågar runt två kilo i zon 1 (båda tagna på guldribbad haröra) samt en i zon 3 (orange wolly bugger). Tappade två (zon 3 och zon 2). Alla hugg kom som vanligt på förmiddagen, eftermiddagen var för oss helt livlös.

Var ganska lågt vattenstånd, isigt, vindstilla, kallt om händerna och trevligt sällskap.

Fisken var seg så blev inte mycket till fajt i det kalla vattnet...

Viktigast av allt var ändå att få testa nya spöt och nya rullen :lol:

Vi (jag och Samuel söderström här på edge) var uppe igår. Tog två fina bågar runt två kilo i zon 1 (båda tagna på guldribbad haröra) samt en i zon 3 (orange wolly bugger). Tappade två (zon 3 och zon 2). Alla hugg kom som vanligt på förmiddagen, eftermiddagen var för oss helt livlös.

Var ganska lågt vattenstånd, isigt, vindstilla, kallt om händerna och trevligt sällskap.

Viktigast av allt var ändå att få testa nya spöt och nya rullen :lol:

Jaha..jag tror jag såg er allt..ni åkte nog hem samtidigt som mig om jag inte minns fel.. :lol:

Jaha..jag tror jag såg er allt..ni åkte nog hem samtidigt som mig om jag inte minns fel..

Ok, missade nog vem du var då. Hur var fisket för dig då?

Viktigast av allt var ändå att få testa nya spöt och nya rullen :)

Ja det var en fin dag men det unde ha varit varmare. nu längtar man efter våren.

Det var en Olivgrön wollybugger med orange nos.

Jag ska dit imöra som vanligt och svinga spöt igen..det får bli några timmar...har bundit några giftiga nymfer.. :)

Fiskeabstinensen har gjort tillräckligt sinnesförvirrad för att stiga upp i ottan, eller inte gå och lägga mig alls för att ta ett tåg på söndag mot Baltak. Är ledig nu i helgen och har inget bättre för mig ändå, tänkte jag.

Ser på SJs hemsida att det blir en smula föööör jobbigt.

Edited by Shanti

Var där idag... första båge i zon 5 och sedan 2st till i zon 3...samt en fet öring i zon 5. Alla fick simma igen i Baltaks vatten dock så åkte bågen från zon5 rakt ner i Lidl påsen :D Tappade också några st :D det var rätt så lyckad dag idag :) Det var en del folk där idag men det fanns ändå gott om plats....gillade inte mkt när vissa kom och ställde sig bredvid en och började svinga med spöt i luften så det lät som visselpipa :D Hade lust och säga snällt några gånger att man ska försöka kasta en gång och låta flugan vila på botten och sakta sakta dra i linan...istället att svinga med spöt fram o tillbaks hela tiden men men...

Flugor som fungerade idag:

21_dsc00290.jpg

Det här är faktiskt mitt första inlägg på forumet :P efter några månaders läsning så tog jag mod till mig att registrera mig :D

Mvh

Elvin

Edited by ventus

Det här är faktiskt mitt första inlägg på forumet :) efter några månaders läsning så tog jag mod till mig att registrera mig :D

Mvh

Elvin

Väkommen! :P

Var där idag... första båge i zon 5 och sedan 2st till i zon 3...samt en fet öring i zon 5. Alla fick simma igen i Baltaks vatten dock så åkte bågen från zon5 rakt ner i Lidl påsen :D Tappade också några st :D det var rätt så lyckad dag idag :) Det var en del folk där idag men det fanns ändå gott om plats....gillade inte mkt när vissa kom och ställde sig bredvid en och började svinga med spöt i luften så det lät som visselpipa :D Hade lust och säga snällt några gånger att man ska försöka kasta en gång och låta flugan vila på botten och sakta sakta dra i linan...istället att svinga med spöt fram o tillbaks hela tiden men men...

Flugor som fungerade idag:

21_dsc00290.jpg

Det här är faktiskt mitt första inlägg på forumet :P efter några månaders läsning så tog jag mod till mig att registrera mig :D

Mvh

Elvin

Välkommen!

Kommer det en presentation på medlemssidan kanske?

Var där idag... gick riktigt trögt... 6 timmars nötande och inte så mycket som ett nafs...

Men vädret var fint och kaffet var gott :)

Blir nog ett besök snart igen... kanske redan nästa helg.

Hur gick det?

Nja...nötade på med mina små nymfer, men särskilt giftiga var dom inte just den dagen... :rolleyes: Jag fick en till slut..men kompisen fick desto mer på sina glittrande julgranar.. :huh:

Jag ska dit nu på lördag :)

Någon annan härifrån som ska dit?

Edited by ventus

Var där idag och kommer nog inte åka dit någon mer gång när det är helg...det var alldeles för mycket folk. För min del från kl 07h fram till 15:30 var det helt dött :D men vid 15:30 fick jag upp den här http://img2.imagetitan.com/img.php?image=22_dsc00306.jpg och 16:00 var jag på väg hem :P Det var iaf varmt ute...varmaste dagen i år skulle jag tro.

Edited by ventus

Var där idag och kommer nog inte åka dit någon mer gång när det är helg...det var alldeles för mycket folk. För min del från kl 07h fram till 15:30 var det helt dött :D men vid 15:30 fick jag upp den här http://img2.imagetitan.com/img.php?image=22_dsc00306.jpg och 16:00 var jag på väg hem :P Det var iaf varmt ute...varmaste dagen i år skulle jag tro.

I början av dagen var det lugnt med folk tycker jag, men efter 10-11 tiden så blev det allt fler.

08:30 landar jag denna: http://img2.imagetitan.com/img.php?image=22_upld.jpg, efter det var det endast små nafs... Inget mer.

Men i övrigt var det en helt UNDERBAR dag, solen gassade och fåglarna vaknade till liv :P