Norrbyströmmen och spötest låter ju förträffligt, känner dock inte att jag kan anmäla mig då jag inte anser att jag är duktig nog på att kasta eller har tidigare erfarenhet av att testa och jämföra många spön!
Ni som känner att ni är tillräckligt kunniga inom detta för att bidra med bra utvärderingar har ju ett guldtillfälle, bara att anmäla sig
Eloge till @Jonasför ett sånt här erbjudande roligt att se!
Helt klart blindtest och rangordna spöna helt utan att väga in pris etc. Sen givetvis skriva ut priser, garantier å övrigt. Då blir ju testet unikt! Har i alla fall inte jag sett förut.
Hej! Tyvärr fick jag lämna min gamla Everest anorak i NZ för att få ned vikten på säcken inför en avslutande Asien tripp. Så om någon här på forumet har en som de kan tänka sig sälja så gör vi affär. Det är storlek L eller M, lite beroende när anoraken var tillverkad, som jag söker. Alla färger utom röd är intressanta. PM' a om du har något intressant. Tack på förhand! Anders
Man ska ta de här jänkartesten med en stor nypa salt. Det här att Loomis vinner testen och de andra topplacering vanligtvis går till US tillverkade spön varje år.... Säger en del om de flesta amerikanska flugfiskares preferenser och den där ingrodda patriotismen. Jag avslutade precis en 37 dagars resa på NZ och mötte US fiskare och jag pratade även med några NZ guider. En guide sammanfattade den amerikanska fiskaren väl: "Big mouth, poorly skills".
I vilket fall så tycker jag att en svenskt spötest är en bra idé. Och jag tycker även det borde vara ett blindtest, det ger det mest objektiva resultatet. Och jag tycker att naturligtvis ska pris, garantier osv ska vara med. Vad får vi egentligen för runt 1000 dollar som många spön kostar idag? Du får betala ett kraftigt saltat överpris om du frågar mig men det är naturligtvis upp till var och en vad som är skäligt när du lättar på plånboken. Väntar med spänning vad utfallet kommer bli!!!!