Hoppa till innehåll

Havsöring Skåne-området


Sk

Recommended Posts

Vattenståndet ligger högt och stabilt och är under uppklarnande i samtliga nord-väst skånska åar.Att tänka på för de som inte vet är att fisket i Vegeåns myning är fritt från där den långa bryggan ut till ön börjar,det är ett delta och räknas till kusten så det är premiär på fredag 1/4.Men samma sak gäller som för Stensån,gärna pålandsvind.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej på då är man ny medlem på detta forum. Får väl passa på att rapportera att provat lite morgonfiske under påskhelgen vid brofästet i malmö och det har inte gett ett skit, å inte har jag sett nån annan som fått heller. Nä nu är det dags att hitta nya ställen i Malmös omedelbara närhet - någon som har lite tips? ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har fiskat runt Ystad i helgen ...... :'( inte änns en raga ....

Dimmigt o kallt...så kommer man hem till rena sommarvädret i Gbg.....

Skönt o få fiska lite iallafall...

Snacka om fiskesugen,Götet- Ystad :o Så kommer du till en sån jävla rådimma,otur :( :(
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så var man tillbaka från dagens fisketur som lades vid skillingekusten, och ner mot kåseberga. Gött väder, men trögt fiske. Två ragor blev det, en vid lunch och en vid halv fyradraget. Inte en människa i sikte(dom kanske var där alla blänkare är), förräns man kom ner till sydkusten på vägen hem. Stannade i Hörte och snackade med ett gäng danskar, som hade harvat hela dagen utan att få så mycket som ett nafs.

Vattennivån är generellt sett väldigt låg, och många rev ligger helt över ytan. Hoppas det kommer ett väder/vindomslag snart, så fisket piggnar till lite.

Solbränna fick man, dock med vit rand efter mössan och kickass tvättbjörnsögon efter solbrillorna :).

Zigge

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jepp, segt var ordet. Dagens fiske gav två småttingar på knappa tre hekto.... Lågt vatten, och rejält kalla vindar. Försöker nu tina mig med lite finsk tranbärslikör. Brrr....

Zigge

Fy fan vad gott,mums,mums :P  :P
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det går ryckte om en gigantisk kustöring från någonstans på skånska västkusten. 102 cm och 11 kg fiskad på fluga fiskaren vill vara anonym. Fisken skall vara vägd på en okrönt våg men ett foto skall tydligen komma som ett bevis på fångsten.Fisken skall ha varit i god kondition.Kan detta vara sant ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att fångstmannen vill vara anonym låter konstigt. Om någon här på edge hade flugfångat ett 11-kilos monster, hade det nog inte tagit två röda innan vi hade fått veta. Med bild och allt....

Vi får väl se. Inga bevis, ingen fisk 8)

Zigge

Riktigt, får se om bevis kommer fram på fångsten,det borde inte vara något att skämas över, så vida det nu inte var en jätte ragga.har man knackat en sådan ligger man risigt till >:(
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gårdagen spenderade man i Hörte och Beddinge! Som Zigge sa var det strålande sol men fisken strålade även med sin frånvaro... vi var 4 man och inte så mycket som ett hugg under 3-4 timmars fiske...

Vattennivån var mycket låg och vattent kändes bra mycket kallare än tidigare i veckan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En tur till vikhög nu på förmiddagen resulterade i en kilosraga. Ragor, ragor, ragor....

Men vilket väder! Inte optimalt fiskeväder då vattenytan var spegelblank, men för min solbränna var det hur gött som helst.

Nu stundar tråkigheter, nämligen tur till ICA och handla mat för helgen....

Zigge

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ännu en dag i solen. For ut vid tvådraget på eftermiddagen, och i andra kastet small det till på min Red Tag. En raga på nära fyra pannor fick efter lite förfriskning simma vidare. Vid halv fem gav jag mig hemmåt, med gott resultat i form av två blanka under måttet och två ragor. Totalt sett en trevlig eftermiddag med kanonväder och trevligt fiske.

Nu är grillen tänd här hemma, och vinet uppkorkat.

Funderar på att titulera mig "ragekungen".

Zigge

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åkte en runda ut mot Ängelholm för att kolla läget i Vege å,såg inte en mäniska ute längs kusten och ingen i Veges myning,bra med vatten i ån men lågt i havet vilket gjorde att det var fin fart på vattnet och såg lockande ut men jag hade lämnat spöet hemma för att det skulle bli en tidig kväll i dag och en tidig insomning för i morgon åker12,3 fotaren fram för årets första laxfiske.Pratade med en man som fiskar lax med garn( han tar bara en 3-4 laxar sen är han nöjd,ingen rovfiskare) han hade i morrse haft en lax på 3 kilo i nättet + 2 små som fick gå tillbaka oskadade.Så dom är på G,vad både han och jag reagerade på var storleken,3kilo är ju en liten sommarlax nu borde vikten varit på 6-9 kilo.Kan kanske laxen vara tidig i år fast allt annat är försenat ??? Det får man kanske svar på i morgon ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ännu en fin dag i solen, och tog en tur med min kompis till barsebäck. Enligt fiskare med termometer på plats, var det +12(!) grader i vattnet. Det var väldigt gött att stå utvadad i den vattentempen. Väldigt lågt vatten och ingen vind gjorde att det var trögt. När vinden väl kom vaknade det till lite. Två tappade fiskar, inga monster, och den ena hade jag så långt in att jag såg att det var ännu en raga....

I övrigt fick man sig ett antal goda skratt. En fiskare vadade för djupt och man hörde hans missnöje när armhålor och vadare fylldes med vatten. Hans far gjorde sen en dubbel mollbergare med pik, som så lite otäck ut då han var under ytan i några sekunder. Och till sist lyckades min kompis med en volt som hade gett 9.0-9.0.96 på en simhoppstävling... ;D ;D ;D Trist nog hade han mobilen i en icke vattentät ficka.

Och nu skall man tillbaka till jobbet :(. Huga.

Zigge

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja!

Hade lovat tjejen att det inte skulle bli mer fiske denna veckan(att hon står ut med en fiske nörd som jag), men det drog i nerven så jag kunde inte låta bli en snabbis i Lomma igår. Tur var det!

Pga för mycket vind för fluga tog jag mitt spinnspö. Efter 30min(!!!!) effektivt fiske hade jag fått 3st. En på 5 och 2 på 2kg. Sannslöst fiske! Den ena lilla fick gå tillbaka då den var för mörk. De andra var helt ok. Det blåste sydligt så man hade vinden i ryggen, skönt men borde inte bidra till ngt superfiske. Vattnet låg 20cm under normal nivå och var ganska varmt. Jag tappade en till lite senare. Men efter det dog det ut helt. Fiskarna togs på en gul/orange gladsax.

Lomma verkar komma igång ordentligt. Jag var ute dagen innan(tisdag) med en arbetskamrat och då fick han en på 5+. Jag gick dock lottlös därifrån den gången.

//Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...