Hoppa till innehåll

Havsöring Skåne-området


Sk

Recommended Posts

Åtta upp...........dock inga öringar. 7 st var sej och den sista en torsk. Första gången jag fått sej på fluga i Sverige, riktigt roligt fiske,,, snabba hugg.En fick cykla med hem till kvällsmat för katten :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Blev en tur vid Hammars Backar i förmiddags. Någon brun jobbigt sörja ligger där och guppar, och har gjort en längre tid. Nästan noll sikt i vattnet. Inget känn. Såg ingen fisk heller. Blir en tur imorgonbitti runt Ystad. Morgonen fungerar bäst just nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick telefonsamtal ikväll om EN person som lagt en oherrans massa nät över hela kusten vid Lerberget. All info om detta är jag intresserad av. Vem, var, hur ofta mm mm är av intresse. Så vitt jag kan bedöma var det inte bara ETT regelbrott som begicks i detta fall. Om detta visar sig vara utanför regelboken vill jag ha tag i den gynnaren. Uppringaren hade både fotodokumenterat och informerat Kustbevakningen!

Nu efter 1/5 FÅR man lägga nät grundare än 3 meter men det får MAX vara 180m per person och minsta maskstorlek är 130 mm. Näten får INTE heller stå ute mellan 10-16. Man får inte heller hindra någon i pågående fiske. Alltså står ni och fiskar är det INTE tillåtet för någon att lägga nät som hindrar er i ert fiske.

All info om detta fall / denna person är av intresse!

Martin Sommar, Kusttillsynen Skåne

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 öringr upp på sydkusten idag och ett gäng slemmisar, visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta när en gubbe vittjade sitt nät han lagt rakt över min favoritvik :ph34r:

 

Frågade om han fått något och jodå en fin blanking på 2,5kg hade han fått, hoppas nätet är borta imorgon så jag kan fiska där en sista gång innan slemmisarna blir för många och vattnet för varmt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick telefonsamtal ikväll om EN person som lagt en oherrans massa nät över hela kusten vid Lerberget. All info om detta är jag intresserad av. Vem, var, hur ofta mm mm är av intresse. Så vitt jag kan bedöma var det inte bara ETT regelbrott som begicks i detta fall. Om detta visar sig vara utanför regelboken vill jag ha tag i den gynnaren. Uppringaren hade både fotodokumenterat och informerat Kustbevakningen!

Nu efter 1/5 FÅR man lägga nät grundare än 3 meter men det får MAX vara 180m per person och minsta maskstorlek är 130 mm. Näten får INTE heller stå ute mellan 10-16. Man får inte heller hindra någon i pågående fiske. Alltså står ni och fiskar är det INTE tillåtet för någon att lägga nät som hindrar er i ert fiske.

All info om detta fall / denna person är av intresse!

Martin Sommar, Kusttillsynen Skåne

 

 Trodde man var tvungen att var utanför 3 meterskurvan med nät inte innanför?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...