Hoppa till innehåll

Flugfiske event - sffc - Lörd 6:e Dec


sempai

Recommended Posts

Ja som titeln anger så är det dags för ett skönt flugfiske event hos Stockholms flugfiskecenter igen.

Lördag den 6:e December så är det dags, 10.00-16.00 så kommer flugbindning i världsklass att visas upp, Niklaus Bauer från Vision med sina fantastiska gädd och havsöringsflugor (Nicke visar förmodligen några nyheter mm, , dessa kan också provkastas, vidare kommer Jim och Mattias från Zpey att närvara och ni har möjlighet att snappa upp tankar, funderingar och rena dundertips ifrån Mattias Lillenheim (en riktig baddare på flugkastning)

Vi är oerhört stolta över att ha Håkan Karsnäser hos oss, han binder klassiska laxflugor samt visar BRA material för denna konstart, för tjejerna (eller som julklapp etc ?) så har han även med sig örhängen bundna av dylika fjädrar wink.gif

Sen har vi ett helt koppel med heta bindare, Sasse, Mulhonken, Leif Örtenholm, Ulf Hagström, William, Gustav, kanske kommer Cobol ??, Micke "Bluedun" kanske kommer flera, vem vet B) P-A har annonserat en snabbvisit tex.

En härlig dag i flugfiskets tecken, varmt välkommna :huh::D

Redigerad med sempai
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick nyss veta att Mattias Lillenheim fått förhinder, men en Svensk och en Norsk skall förhoppningsvis ansluta med ett knippe pinnar och provvibbning blir av, Cobol har annonserat närvaro men vet ej om han kommer att binda eller bara mysa runt i butiken ?

Hur som hoppas jag att alla som kan dyker in och spanar på flugbindare och vibbar spön etc :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju synd att denna butik ska vara så ocentralt placerad i vårt avlånga land.

Såna trevliga happenings ger en extra guldstjärna från mig :blink:

Satt just å skrev ett inlägg om hur felplacerad den där butiken är :blink:

Fan inte lätt vara Kalixbo, tar sån tid haspla ur sej det man vill ha sagt :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är alltid nånting i vägen såfort ni har nåt sånt där :D :D

Om det inte vore för att jag bokstavligen skulle slita brödet ur munnen på Edgarna i Åkersberga (eller än värre lämna fältet öppet för Ugge med stomp) skulle jag gärna komma. Jag måste skaffa mig mer fritid...!! :D

Det låter jättekul!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...