Hoppa till innehåll

Kallt vatten, pigga gäddor.


sasse

Recommended Posts

I dag blev jag förvånad. Jag var o fiskade mm. Det hade varit kallt under natten så tempen hade sjunkit från ca 3c till 1c i vikarna. Jag fiskade av några djupkanter och djupvassar utan resultat. Gissa om jag blev förvånad när de stod i en vassvik med klart vatten, ca 1m djupt och 1c varmt vatten. Och dessutom en jäkla fart på dem. Tog flugan utan pardon.

Detta visar ju bara att man aldrig kan räkna ut dem :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fiskade oxå igår. 1-3 grader i vattnet.

De små stod grunt och de större djupt. Och de var pigga oxå jag hade kontakt med.

Ofta är det hannarna som är kvar på det grunda för att hävda sitt revir inför leken tror jag.

Men det konstiga var att de inte stod koncentrerat, utan utspridda..

Redigerad med Erlando
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fiskade oxå igår. 1-3 grader i vattnet.

De små stod grunt och de större djupt. Och de var pigga oxå jag hade kontakt med.

Ofta är det hannarna som är kvar på det grunda för att hävda sitt revir inför leken tror jag.

Men det konstiga var att de inte stod koncentrerat, utan utspridda..

Vart har du din gräns på större?

Jag hade kontakt med fisk på 3-7kg på dessa djup o temp.

Jag skrämde många små (hangäddor?) på ritkigt grunt vatten i vassarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma fenomen här hos mig. ca 1m´s djup men det är bara smått antagligen hannar. I vinter tider så måste man verkligen leta upp gäddorna. Men det är sjukt vad de simmar på. Jag förväntar mig att fisken som är aktiv i vintertid bör vara slö. Blir alltid lika förvånad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma fenomen här hos mig. ca 1m´s djup men det är bara smått antagligen hannar. I vinter tider så måste man verkligen leta upp gäddorna. Men det är sjukt vad de simmar på. Jag förväntar mig att fisken som är aktiv i vintertid bör vara slö. Blir alltid lika förvånad.

Har du kommit ut nu?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma fenomen här hos mig. ca 1m´s djup men det är bara smått antagligen hannar. I vinter tider så måste man verkligen leta upp gäddorna. Men det är sjukt vad de simmar på. Jag förväntar mig att fisken som är aktiv i vintertid bör vara slö. Blir alltid lika förvånad.

vafan.. välkommen tillbaka :rolleyes:

Jag hoppas kunna ta mig en tur i mellandagarna coh jag hoppas kunna dra samma slutsatser som er.. att gäddorna jag fångar är pigga ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...