Jump to content
Hoodie

Bilder på laxflugor!

Recommended Posts

Typ denna är väl en vårfluga för mörrum? får knåpa ihop lite under vintern isf..

gulorangol5.jpg

4-5cm lång med mörrumstub,guld, och en oversized kona..

nästa fluga blir utan påfågeltak och med mindre kona.

Hej!!

Här kommer en bild på en Black and Silver dog........

Tub:Svart medium och Hot orange X-small

Tag:Oval Silvertinsel small

Stjärt:Fluoro Fibrer "hot orange"

Ribbing:Oval Silvertinsel medium

Kropp:Pearltinsel under,Miragetinsel över 2/3

1/3 Stf dubbing "svart"

Kroppshackle: Svarttupp

Vinge:Räv el Tempelhund "svart"

Flash inmixad i vingen:Flashabou "rainbow" den mörka

Angel hair "peacock" "Black/silver"

Rygg:3-4 strån påfågelherl

Fronthackle: X-select Grizzle Saddle "svart"

Ögon:Odlad Djungeltupp

Huvud:Svart bindtråd

Tight lines

zwargen

post-3293-1200943516_thumb.jpg

black and silver dog.JPG_thumb

:)

Det verkar som ja har lättast att binda när jag drar ner till Småland & till lite mer stressfri miljö.

Så här e lite bilder på nybundet från veckan som var..

Bilderna tagna med mobiltel , så kvallan e inte den bästa..

Det blev ett gäng iaf , här e dom upplaggda.

Mest plasttuber denna gången , men även några på US-tub.

ae.jpg

Här e några bilder på närmre håll..

ae15.jpg

ae14.jpg

ae12.jpg

ae11.jpg

ae9.jpg

ae8.jpg

ae6.jpg

ae5.jpg

ae4.jpg

ae3.jpg

ae2.jpg

//Nicke

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Ja... den här karantänen har fått konsekvenser. Orust, dag 30 - har gått upp till faktor trettio på solskyddsfaktor men sneglar i på 50-flaskan. Det är bara att bita ihop, dra på sig vadarna och dra ut fiska havsöring ännu en dag😂
    • Det kan du behöva så du inte blir för kaxig... 😉 Det är ju inte så att förutsättningarna för att lyckas idag saknas. Påt igen bara!
    • Är i älvkarleby och har brutit av ett spö. Någon i närheten som har ett att sälja?
    • Steg upp tidigt (04:30) för att komma rätt på det tidiga tidvattnet där högsta nivån låg strax efter 07:00, det var tungfiskat i nordan. Fick emellertid två st strax över måttet (45+ och 47) , men fick kämpa ordentligt för dem under flera timmar. Hade en större följare som inte tog, men just då hade ändflugan och upphängaren trasslat in sig i varandra. Det blåste ju också en hel del under senare delen av förmiddagen.
    • Kände att isen rörde på sig när storöringarna tryck på😂
    • Hej, Rensar lite i linförrådet. Priser nedan exkl ev frakt; Hälsningar / Magnus   
    • Körde två timmar kajakfiske igår, helt fruktlöst. Inte en dragning trots att det kändes tokhett. När jag lagt upp kajaken på bilen och satte mig i bilen igen fick jag nytändning och körde 30 minuter till från land på havssidan av vägtrummorna. Lika illa det. Inte en känning. Fiskade mellan 16:30-19:00 typ. Kall nordan men kom rätt i tidvattnet. Årets första blankning är ett faktum.
    • SÄLJER / BYTER: Abel Super 5n Black and Gold  Abel Super 5N Black and Gold.... det är ingen standardrulle utan en specialbeställd / custom rulle från Abel i svart och guld. Rullen är i absolut bästa skick, fiskad med enbart en kort stund. Rullen är för närvarande högervevad men går enkelt att ställa om till vänster. Rullfodral, låda och garantisedel. Skickar med en Barrio SLX line 4 Wt som är i nyskick. (Annan Lina påspolad på bilderna.) Vid försäljning så vill jag ha 4700:- + ev fraktkostnad. Eftersom jag nästan bara numera fiskar med mina splitcanespön så söker jag i första hand en klassisk” rulle från Hardy, tex en Perfect. Även annan ”klassisk” rulle kan vara av intresse. rullen ska vara lämplig till lina 5-6 Wt.  Tycker du om att ha ”det där lilla extra” vid ditt fiske och har det där ”lilla extra” jag söker så kanske vi kan göra ett byte. Rullen ska vara i  fint skick utifrån sin ålder. Rullen skall vara eller omställbar att vevas med höger hand. Sänd ett PM om intresse att förvärva det där lite extra eller du tror att du har något intressant att erbjuda vid ett ev byte.
    • Jag e förbered iaf på zombieinvasionen .... Fixat 60m lång bunkerså man kan skapa spetsiga linbågar...30 hyllmeter med mat
    • ”Så mycket bättre” än den här juvelen blir svårt att hitta..... Tom Morgan Rodsmiths 8’0” - 4wt byggt av den mycket duktiga, internationellt kända spömakaren Christian Hörgren. Spöt är byggt på en av de sista klingorna från när Tom Morgan levde. Rullfäste i turkisk valnöt och ”tysk nickelsilver”, speciellt rullfäste som gör att rullen kan fästas både uppåt och nedåt. Spöstrumpa, aluminiumtub och ”strumpa” som skydd till tuben. Spöt är i bästa skick, bara provfiskats ett kort pass. Passa på om ni vill ha det där lilla extra som mycket sällan kommer att finnas på marknaden. Det som kan vara av intresse som en del i en ev affär är en mycket fin ”klassisk” rulle från Hardy som tex. Perfect etc. Rullen ska vara högervevad eller omställningsbar hö,vä. Jag vill ha 7500:-  + ev fraktkostnad. Sänd ett PM om intresse.
  • Ämnen

• Images

• Create New...