Hoppa till innehåll

Bilder på laxflugor!


Recommended Posts

2 minutes ago, Zidi said:

Grym kapten! 
Blir nyfiken på vad du menar med moderna konstnärligheter, hur ser du på det?

Tack så mycket! Det var kanske ett underligt uttryck, men jag menar mest att jag tidigare band mina tidigare klassiker på större krokar, höga, gifta vingar tips up med mycket kurvning vid inbindningspunkten. Jag menar att dessa konstnärliga flugor simmar sämre än dessa mer modesta storlekar i lite annan stil. Menar också hur jag bygger upp flugan mer i syfte att hålla väl för fiske, slutat eftersträva minimala skallar och ser istället på gamla original i syfte att göra sådant i lite andra proportioner. Ännu ett exempel på detta är profilen jag eftersträvar mellan tail och topping, jag går mer och mer mot en öppen profil  (även om denna fluga inte är ett perfekt exempel på detta). 

 

Jag har blivit inspirerad från andra bindare som i huvudsak binder flugor enligt gamla metoder, och har helt enkelt börjat tycka att det är väldigt kul ? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förstår och håller med!
Tycker själv att många "klassiska laxflugor" jag ser numera är ren och skär konst - inte fiskeflugor. Och just i många av de gamla flugorna finns båda delarna, vilket är jävligt inspirerande.

Lycka till bakom städet!
:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago, Zidi said:

Förstår och håller med!
Tycker själv att många "klassiska laxflugor" jag ser numera är ren och skär konst - inte fiskeflugor. Och just i många av de gamla flugorna finns båda delarna, vilket är jävligt inspirerande.

Lycka till bakom städet!
:)

Kunde inte sagt det bättre själv! Började på den mer konstinspirerande banan, men upplever nu den klassiska stilen som ännu vackrare ? detsamma, du binder fina flugor! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 8 months later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...