Jump to content

Recommended Posts

• 9 months later...
Posted
Sempai - Hugger de blanka på Prideflugor hos er? ;)

Nu har jag inte provat rosa flugor under 5 grader men det

är väl då de ska sitta på tafsen antar jag... Vitt däremot!

Jajjamensann, ska det va öring, ska det va gay :lol:

har funkat ruggigt bra på slutet, postade bilder på klippning av magiska huvuden :D

Posted
Någon som provat spoonfly till havsöring?tänkte ge dom en chans i år ;)

Där har du något som du kommer finna väldigt effektivt. Men din sked ser lite väl rund ut, testa o gör den mer avlång och inte så bred.

Posted
Där har du något som du kommer finna väldigt effektivt. Men din sked ser lite väl rund ut, testa o gör den mer avlång och inte så bred.

Jepp det har du rätt i,ska fixa det,bilder kommer senare+andra havsörings killers <_<

• 2 weeks later...
Posted
Kollat runt lite på nätet och fått lite inspration! Min havsöringsask är lite för "smal". Har lekt lite vid städet men den här tror jag på!

Är det hönshackel du har använt så är det en säker hö- killer.

Mvh

HaLster

Posted
I Pattegrisens tider tänkte jag lura havets härligheter med Big Hole Demon...

post-1522-1233402098_thumb.jpg

den såg giftig ut <_<

är flugan förtyngd??

har du bind beskrivning på flugan???

mvh/pette

Posted
Kollat runt lite på nätet och fått lite inspration! Min havsöringsask är lite för "smal". Har lekt lite vid städet men den här tror jag på!

Gissar du fått inspiration från http://kystfluer.lystfiskernet.dk/showfly1.asp?Type=Hackle

Giftig fluga som jag binder med ett badgerkroppshackel och två strån flash, gav mig så sent som ikväll en 65-centimetare i Råån!

Posted
Gissar du fått inspiration från http://kystfluer.lystfiskernet.dk/showfly1.asp?Type=Hackle

Giftig fluga som jag binder med ett badgerkroppshackel och två strån flash, gav mig så sent som ikväll en 65-centimetare i Råån!

Japp! Det var där jag hittade den! Det finns många fina flugor på den sidan. Kul att höra att den funkar! :wub:

Har du fler tips på bra flugor? Jag är rätt ny på HÖ-fiske... Min ask består än så länge nästan bara av baitfish och svarta "nattflugor" eftersom det är det jag fått fisk på än så länge. Jag har några små räkor och märlor också. Jag har fattat att Magnus är het så det får väl bli några sådana oxå. Jag har aldrig fiskat på våren men tänkte åka ner till båstad i April och prova lite.

Posted
Japp! Det var där jag hittade den! Det finns många fina flugor på den sidan. Kul att höra att den funkar! :lol:

Har du fler tips på bra flugor? Jag är rätt ny på HÖ-fiske... Min ask består än så länge nästan bara av baitfish och svarta "nattflugor" eftersom det är det jag fått fisk på än så länge. Jag har några små räkor och märlor också. Jag har fattat att Magnus är het så det får väl bli några sådana oxå. Jag har aldrig fiskat på våren men tänkte åka ner till båstad i April och prova lite.

Själv fiskar jag nästan uteslutande med haröron och Magnusliknande flugor (olika hackelflugor), har aldrig riktigt fastnat för baitfishflugor.

Lite inspiration till finns här: http://www.fluerderfanger.dk/havoerredfluer8.html

:wub:

Posted
Och varför är det en variant på Magnus? Vad i den flugan är likt bortsett ifrån Grizzlyn? :)

Hela flugan är ju lik en "pumpad" Magnus. Sätt dit ett par ögon,, voila..!

Funkar säkert kanon.