Jump to content
Sign in to follow this  
koljonen

Krampen

Recommended Posts

hur ligger det till med krampens fiskevatten.

Jag var till lokala järnaffären här och dom hade fått sina fiskekort indragna och meddela mig att dom har dragit in alla fiskekort då dom bytt ägare, nån privat som tydligen ska driva det hela.

Kan nån vänlig själ hjälpa mig, tänkte åka och meta imorgon bitti =) fluga är ju uteslutet men vattnet är ju detsamma ;-)

Hej, jo dom har bytt ägare från Sveaskog till (vad jag fattade som) en jaktaffär i köping även dom äger och sköter den lilla pölen bredvid stora krampen.

Sist jag var ute så gick det iaf att köpa fiskekort på macken i Bernshammar.

Hej, jo dom har bytt ägare från Sveaskog till (vad jag fattade som) en jaktaffär i köping även dom äger och sköter den lilla pölen bredvid stora krampen.

Sist jag var ute så gick det iaf att köpa fiskekort på macken i Bernshammar.

aaah, tack. Precis som jag trodde då, att jaktaffären i köping har tagit över dessa sjöar. Sjön dom haft bredvid sjön krampen heter getsjön.

Hmm 5 plusgrader och man ska ut på isen. Härligt ;-)

Tack för svaret!

Edited by koljonen

aaah, tack. Precis som jag trodde då, att jaktaffären i köping har tagit över dessa sjöar. Sjön dom haft bredvid sjön krampen heter getsjön.

Hmm 5 plusgrader och man ska ut på isen. Härligt ;-)

Tack för svaret!

Inte alls avis! :D

Du får återkomma med rapport ;)

Inte alls avis! :D

Du får återkomma med rapport ;)

härlig dag ute i naturen. Sol och inte ett moln i sikte så långt ögat kunde se.

Fisken däremot var inte så härligt, ett litet försiktigt hugg var det enda jag kände på hela dagen. Kl 09.oo till 16.oo.

Misstänker dock att www.jaktfiskecenter.se inte kommer ha sjöarna Lilla/Stora Ton och kärrgeten. Alla skyltningar om att fiskekort krävs med mera som har sutti uppe vid tavlorna är borttagna men finns kvar vid Krampen dock!

Får väl bara hoppas att det är jag som har fel eller att nån annan väljer att driva Lilla Ton vidare!

Dom skulle för övrigt ta över sjöarna den 1 JANUARI iår.

Edited by koljonen

härlig dag ute i naturen. Sol och inte ett moln i sikte så långt ögat kunde se.

Fisken däremot var inte så härligt, ett litet försiktigt hugg var det enda jag kände på hela dagen. Kl 09.oo till 16.oo.

Misstänker dock att www.jaktfiskecenter.se inte kommer ha sjöarna Lilla/Stora Ton och kärrgeten. Alla skyltningar om att fiskekort krävs med mera som har sutti uppe vid tavlorna är borttagna men finns kvar vid Krampen dock!

Får väl bara hoppas att det är jag som har fel eller att nån annan väljer att driva Lilla Ton vidare!

Dom skulle för övrigt ta över sjöarna den 1 december iår.

Attans, brukar vara svårfiskat såhär års (dom slutar släppa i fisk 3-4veckor innan isläggningen).

Vore fruktansvärt tråkit om dom valde bort Stora/lilla ton samt kärrgeten.....Kärrgeten är ju väldigt populär, förstår inte hur dom kan välja bort den?

Stora lilla ton har man faktiskt chans till äldre fisk om man har tur B)

Det ska väll tjänas mer pengar antar jag. . . :P

Första Januari i år ska det stå i mitt förra inlägg vilket jag nu editerat.

ja lilla ton är en riktigt trevlig sjö med bra vatten.

Stora ton finns det gott om äldre fisk =) Även stora gäddor -_-

Får man inte fiska i N:a Fräkentjärn längre? ;)

nej, den ska vara för uthyrning tydligen.

Men det jag undrar över är hur det blir med gettjärn.

Skulle bli en fin flugfiskesjö! Storleksmässigt. Lite fattigt på insekter tycker ju jag.

När vi ändå är inne på sjöarna nu så är det nån här som tycker att fiskarna beter sig konstigt under sommaren i Bredtjärn?

Det som jag glädjer åt mest är nog lovandet av storleken på fisken som ska sättas i.

upp till 7kg. :D

Hah! det får vi ser hur det blir med det... :D då menar dom väll avelsfiskarna som sätts i på sensommarn och dom är inte många... :D

Näää... 1-2kilosfiskar med hela fenor och skärpta regler runt sjöarna, det vore nåt ;)

Näää... 1-2kilosfiskar med hela fenor och skärpta regler runt sjöarna, det vore nåt ;)

håller med dej :D

Hah! det får vi ser hur det blir med det... :lol: då menar dom väll avelsfiskarna som sätts i på sensommarn och dom är inte många... :lol:

Näää... 1-2kilosfiskar med hela fenor och skärpta regler runt sjöarna, det vore nåt :wub:

Visserligen räknade jag med bra kvalitet på fisken oxå ;)

Skärpta regler ja, under mina turer till Krampen området har jag blivit tillfrågad 2 gånger om fiskekort! Förra året och sen för ca 13år sen!

Men så fin som gettjärn har varit så kanske det blir skärpning på hela området!

håller med dej :wub:

:wub:

Visserligen räknade jag med bra kvalitet på fisken oxå ;)

Skärpta regler ja, under mina turer till Krampen området har jag blivit tillfrågad 2 gånger om fiskekort! Förra året och sen för ca 13år sen!

Men så fin som gettjärn har varit så kanske det blir skärpning på hela området!

Hah dom har knappast nån vidare kvalité på fisken, tyvärr :D .

haha nästan samma här :wub: fiskat i Krampen i mer eller mindra varje helg sen jag var 8-9år och blivit frågad efter fiskekort MAX 4-5 gånger :) .

Har du fiskat nåt i Gettjärn? den är ju ruggit liten, vore läckert om dom öppnade några fler av sjöarna islt :wub:

:wub:

Hah dom har knappast nån vidare kvalité på fisken, tyvärr :D .

haha nästan samma här ;) fiskat i Krampen i mer eller mindra varje helg sen jag var 8-9år och blivit frågad efter fiskekort MAX 4-5 gånger :) .

Har du fiskat nåt i Gettjärn? den är ju ruggit liten, vore läckert om dom öppnade några fler av sjöarna islt :wub:

Jo jag har fiskat i Gettjärn några gånger! Fått fisk och sett folk få fisk där.

Min båge som jag fick var riktigt fin faktist så kvaliten var bra men kan ju vara extremt tur bara för dom får väl fisken från samma uppfödare. eller har jag fel nu?

Sen har alla fiskar jag fått från Hällsjön varit i fint skick, hela och fina fenor.

Jag tycker kvaliten på fisken har blivit samma lika som för 20 år sen, eller så är det bara jag som lyckas dra fina exemplarer :wub:

Vad menar du med att öppna några fler av sjöarna.. Vad jag vet så är alla sjöar öppna precis som vanligt förutom N.Fräkentjärn.

Men jag kan ju ha missat nått :wub:

Edited by koljonen

Jo jag har fiskat i Gettjärn några gånger! Fått fisk och sett folk få fisk där.

Min båge som jag fick var riktigt fin faktist så kvaliten var bra men kan ju vara extremt tur bara för dom får väl fisken från samma uppfödare. eller har jag fel nu?

Sen har alla fiskar jag fått från Hällsjön varit i fint skick, hela och fina fenor.

Jag tycker kvaliten på fisken har blivit samma lika som för 20 år sen, eller så är det bara jag som lyckas dra fina exemplarer :D

Vad menar du med att öppna några fler av sjöarna.. Vad jag vet så är alla sjöar öppna precis som vanligt förutom N.Fräkentjärn.

Men jag kan ju ha missat nått :wub:

Aha, ok :wub: nej jag tror faktiskt dom tar från samma uppfödare som jag tror (faktiskt heller inte så säker) Kloten det vore det mest logiska iaf med tanke på avstånd.

Fiskar inte mycket i Hällsjön längre, det blir väll ett 10tal gånger per år men dom fiskar vi får har inge vidare fenor...visst dom har fenor men dom har lååångt ifrån 100% om ens 80%...tror du har haft tur :) .

För bra många år sedan så var det tydligen myycket fler sjöar öppna som man fick fiska i enligt min far. Dessa tjärnar ligger en bit in i skogen men stigarna ska nog fortfarande finnas kvar om du skulle kolla upp :wub: detta var dock säkert 25-30+år sedan.

.

För bra många år sedan så var det tydligen myycket fler sjöar öppna som man fick fiska i enligt min far. Dessa tjärnar ligger en bit in i skogen men stigarna ska nog fortfarande finnas kvar om du skulle kolla upp :P detta var dock säkert 25-30+år sedan.

dom sjöarna måste man ju hitta och testa,det kanske finns gammal fisk kvar i dom B););)

fast man får nog inte fiska i dom -_-;)

/pette

Hörde Lill-Krampen till en av dom sjöarna.

Man ser vissa sjöar på kartor om man kollar =)

Du har några sjöar till höger när du åker förbi Hällsjön. Det står en skylt vid vägen.

Sen finns det ju en sjö precis vid vägen när du kommer på ryssvägen mot sjöarna.

men kolla med din farsa vart dom där stigarna går. Vad jag kan minnas så har jag inte sett några stigar förutom dom som går till älgpassen och Barbros egna väg ;-)

dom sjöarna måste man ju hitta och testa,det kanske finns gammal fisk kvar i dom :PB);)

fast man får nog inte fiska i dom -_-;)

/pette

De ska vara ifall de utsattes Öring eller Bäckröding och de har lyckats fortplanta sig i sjöarna att de finns fisk kvar idag, regnbågen som blev kvar är garanterat inte i liv nu idag.

Klart spännande "äventyr" och iaf prova, men antagligen fanns de en anledning till att de bytte sjöar?

De ska vara ifall de utsattes Öring eller Bäckröding och de har lyckats fortplanta sig i sjöarna att de finns fisk kvar idag, regnbågen som blev kvar är garanterat inte i liv nu idag.

Klart spännande "äventyr" och iaf prova, men antagligen fanns de en anledning till att de bytte sjöar?

ja det är sant,men det skulle vara lite skoj o koll o testa iallafall :P-_-

mvh/pette

dom sjöarna måste man ju hitta och testa,det kanske finns gammal fisk kvar i dom ;):o:o

fast man får nog inte fiska i dom B):D

/pette

Tänkt samma sak men tvivlar att det finns någe fisk kvar...kanske skulleåka upp och ta en promenad in till sjöarna och spana efter vak, vem vet B);)

Hörde Lill-Krampen till en av dom sjöarna.

Man ser vissa sjöar på kartor om man kollar =)

Du har några sjöar till höger när du åker förbi Hällsjön. Det står en skylt vid vägen.

Sen finns det ju en sjö precis vid vägen när du kommer på ryssvägen mot sjöarna.

men kolla med din farsa vart dom där stigarna går. Vad jag kan minnas så har jag inte sett några stigar förutom dom som går till älgpassen och Barbros egna väg ;-)

Lill-krampen är ju fortfarande med på det nya fiskekortet, fiskade stundtals ganska ofta där, och nog fick man fisk men finns tyvärr ganska mycket gädda i sjön, nån gubbe tog två st 100cm+ där för några år sedan...själv har man bara missat gädda. Vad som döljer sig i "stora" krampen vågar jag knappt gissa... :P sett en gädda som jag uppskattar vikten till 8kg och fått på 5kg men större finns det nog -_- .

Jag får återkomma till vilka sjöar dom slutade släppa i fisk i ;)

Troligtvis handlade det väll om pengar som så med allt annat... -_-

Troligtvis handlade det väll om pengar som så med allt annat... :wub:

Men wtf har hänt med Krampenorådet? :) Jag har fiskat där ganska mycket och tycker om sjöarna där.Är det andra "ägare" nu och andra sjöar???Var kan man få reda på fakta?