Hoppa till innehåll

Krampen


koljonen

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Riktigt bra fiske igår i nästan alla sjöar förutom Bredtjärn.

Fiskarna gick längs stranden och uppe vid ytan men inga riktiga vak.

På Holmsjön, hällsjön var det riktiga vak och fiskarna var riktigt på hugget.

Stora, Lilla-ton och kärrgeten får fisk nästa vecka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra fiske igår i nästan alla sjöar förutom Bredtjärn.

Fiskarna gick längs stranden och uppe vid ytan men inga riktiga vak.

På Holmsjön, hällsjön var det riktiga vak och fiskarna var riktigt på hugget.

Stora, Lilla-ton och kärrgeten får fisk nästa vecka.

Hahaha därför det var så inåthelvete segt :):wub::D

ingen som tänkt att starta upp en kiosk i krampenområdet? äckligt mycket folk där just nu....folk respekterar inte regler heller...allt ska brännas,allt ska ryckas loss...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://jaktofiskecenter.dinstudio.se/news_1.html

Jo man får nog börja köra med UL grejer :wub:

Men fick även några större regnbågar, på ca 1½kg. Så större fisk finns det oxå där.

vilka är det som lägger i fisk i Lilla Ton, fanns inte med på jaktofiskecenter sidan iallafall :D ,så har dom verkligen tryckt i fisk i Lilla Ton??

Redigerad med pette
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

inte vad jag hörde iaf..

Ang Lilla Ton, det är samma som ska lägga i fisk i Lilla, Stora-ton och kärrgeten. Det ska ske denna vecka enligt Jakt&fiskecenter.

Riktigt läckert med mindre fisk i lilla ton! massor av vak, kommer troligtvis bli mer c&r på mindre fisken snababre bättre fenor på småttingarna! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt läckert med mindre fisk i lilla ton! massor av vak, kommer troligtvis bli mer c&r på mindre fisken snababre bättre fenor på småttingarna! :D

har du varit där idag :wub:

tänkte dra ut imorn men deras hemsida är inte uppdaterad ännu så vet inte om man stannar i Hällsjön.. :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe nää

Får se om farsan o jag drar upp nåt mot helgen eller nåt, ska ta med jerkpåken till Krampen :lol::wub:

Jag var en sväng till Lilla-ton.. Det var mycket vak och INOM kasthåll!

Gav upp ganska tidigt då det blåste liiiiite för mycket, man var tvungen att vänta på vindarna...

Åkte till krampenområdet och började med fika samt gå igenom askarna en gång till. Då hittar jag fjädermygg i lådan, bland puppor och nymfer där den verkligen inte hör hemma. Knöt på den och jag landade 3 fiskar inom 20min. Rätt så små men goda kämpar. Hela och fina fenor!

Grymt fiske, hade varit trevligare att hitta fjädermyggan på lilla-ton istället ;)

Redigerad med koljonen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var en sväng till Lilla-ton.. Det var mycket vak och INOM kasthåll!

Gav upp ganska tidigt då det blåste liiiiite för mycket, man var tvungen att vänta på vindarna...

Åkte till krampenområdet och började med fika samt gå igenom askarna en gång till. Då hittar jag fjädermygg i lådan, bland puppor och nymfer där den verkligen inte hör hemma. Knöt på den och jag landade 3 fiskar inom 20min. Rätt så små men goda kämpar. Hela och fina fenor!

Grymt fiske, hade varit trevligare att hitta fjädermyggan på lilla-ton istället ;)

Härligt! :lol: nu vart man genast sugen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis hemkommen från kvällsfiske.

Gick runt bredtjärn precis innan jag skulle hem och hittade 3 döda fiskar, ska kolla om bilderna är nått att ha kanske man kan lägga upp dom här.

Pratade med några som var där och fiska och dom hade inte fått nånting på hela helgen. Några har varit där sen torsdag och bara lyckats landa 1 fisk, och den var blek som satan sa dom.

Inte alls roligt att se eller höra.

Får väl fortsätta fiska i dom 3 andra sjöarna på krampenområdet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var i lilla och stora ton ikväll...Stora ton var stendöd som vanligt...verkar inte som att dom bryr sig att släppa i fisk där, eller så tar det lång tid innan sjön "fylls" med fisk.

Lilla ton var det ganska bra med fisk i men det blåste bra mycket..

Jag var inte ensam vid sjön utan träffade på Stefan (min gamla fysiklärare) och pratade på lite...dröjde ca 5-10min innan han fick en liten öring...jag fick nog snart nog och drog ner till den avlånga viken och försökte där men vart såg bara 2-3 vak och ingen fisk som ville.

Gick ner till det grunda så fort blåsten hade lugnat sig och snackade lite mera med stefan, han hade plockat 3 öringar mellan 0,5-0,6hg och fick faktiskt hugg när vi stod och pratade men mer vart det inte. Strax efter han gav upp tappade hade jag fick efter och nafsade lite, ökade farten på flugan och fisken reagerar och sätter fart och hugger men jag missar´n...

Fiskar på och vaken börjar närma sig land allteftersom mörkret kryper sig närmare fiskar på och kastar efter vak men utan resultat och snart tappar man koncentrationen och vad händer då? självklart skjuter en fisk från sidan (som en gädda?!) och tar flugan, jag reagerar instintivt och gör mothugg men den släpper...vid närmare inspektion ser jag att tafsen är av..ganska typiskt :o .

Lyckas inte få nån mer fisk intresserad och snart börjar fladdermössen bli lite för närgågna på min stripade caddis..och jag beger mig hemmåt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jo men förstå hur stor gäddan kommer bli när den får lyxmiddag :wub:

Tråkigt men man får hoppas att all öring inte blir till middag för slemgurkorna...

Hehe men tror inte det finns så stora gäddor där (riktigt stora) största jag sett var en död som låg och ruttnade inne vid land, vikten skulle jag gissa låg på 4kg.

Har fått nån båge med skador men inte så värst...har för mig att regnbågen är lättare byte då dom håller sig mest vid ytan så jag hoppas öringen överlever en stund tills dom blir lite större ;).

Ska vi snacka stora gäddor så har vi Krampen :wub:

Redigerad med Skruttapan
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe men tror inte det finns så stora gäddor där (riktigt stora) största jag sett var en död som låg och ruttnade inne vid land, vikten skulle jag gissa låg på 4kg.

Har fått nån båge med skador men inte så värst...har för mig att regnbågen är lättare byte då dom håller sig mest vid ytan så jag hoppas öringen överlever en stund tills dom blir lite större ;).

Ska vi snacka stora gäddor så har vi Krampen :wub:

Jag har sett några riktigt stora inne i viken efter bergudden. Mitt emot där man kommer ner. Sett några st mindre så det växer några där.

Kanske skulle ta och satsa på gädda nån gång när man är där och regnbågen/öringer bara tjurar... :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...