Jump to content
Sign in to follow this  
koljonen

Krampen

Recommended Posts

Men wtf har hänt med Krampenorådet? :wub: Jag har fiskat där ganska mycket och tycker om sjöarna där.Är det andra "ägare" nu och andra sjöar???Var kan man få reda på fakta?

Läs tidigare i tråden om info :wub: mer fakta kan du säkert få av din kortförsäljare :)

Läs tidigare i tråden om info :wub: mer fakta kan du säkert få av din kortförsäljare :)

ja,såg i tråden tidigare...Hoppas de sköter om stället

Sjöarna södra Fräkentjärn,Tovsjön,södra Rosjön,Rosjön,Stora, Enten, Lilla Enten,Norra vålen, Mellan vålen,Abbortjärn fanns det att välja på förr i tiden bland annat!

Sjöarna södra Fräkentjärn,Tovsjön,södra Rosjön,Rosjön,Stora, Enten, Lilla Enten,Norra vålen, Mellan vålen,Abbortjärn fanns det att välja på förr i tiden bland annat!

Det var bättre förr.

..å Lumsån å skräddartorp å hedströmmen ovanför Bernshammar å pool 1-2 i kloten å sverkestaån :).Nu får man åka villingsberg o trängas.. :wub:

..å Lumsån å skräddartorp å hedströmmen ovanför Bernshammar å pool 1-2 i kloten å sverkestaån :wub:.Nu får man åka villingsberg o trängas.. :wub:

Vad menar du med de egentligen?? :)

Fiske är upplåtet i Lumsån, Skräddartorpsån, gamla pool 1-2an i kloten nu också så vad menar du??

Villingsberg är de väl inge större "fel" med, förutom allt folk..

Lill-krampen är ju samma sjö som stora krampen. Är väl inget i vägen som hindrar fisken att simma till andra "sidan".

Tänkt samma sak men tvivlar att det finns någe fisk kvar...kanske skulleåka upp och ta en promenad in till sjöarna och spana efter vak, vem vet :P:wub:

Lill-krampen är ju fortfarande med på det nya fiskekortet, fiskade stundtals ganska ofta där, och nog fick man fisk men finns tyvärr ganska mycket gädda i sjön, nån gubbe tog två st 100cm+ där för några år sedan...själv har man bara missat gädda. Vad som döljer sig i "stora" krampen vågar jag knappt gissa... :wub: sett en gädda som jag uppskattar vikten till 8kg och fått på 5kg men större finns det nog :) .

Lill-krampen är ju samma sjö som stora krampen. Är väl inget i vägen som hindrar fisken att simma till andra "sidan".

Nope!, inte säker men tror faktiskt att bryggan som "avgränsade" lilla och stora krampen är borta.

Konstiga är med Lilla krampen är att all aktivitet var längst ner i viken mot Hällsjön, fått några fiskar lite längre upp men inte alls som den viken :wub::)

Guest Säta
Någon som kan tipsa om Riddarhyttan?

Vulgata kläckningar!

Samt mycket myror som ramlar i vattnet i Ljustjärn från flugfiskebryggorna.

Nope!, inte säker men tror faktiskt att bryggan som "avgränsade" lilla och stora krampen är borta.

Konstiga är med Lilla krampen är att all aktivitet var längst ner i viken mot Hällsjön, fått några fiskar lite längre upp men inte alls som den viken B);)

Det var som fan.

Inte varit och kollat där sen jag var 14 och det är ett antal år sen ;)

Men iaf då var det fritt för fisken att simma under den och vidare till "lill-krampen".

Det var som fan.

Inte varit och kollat där sen jag var 14 och det är ett antal år sen B)

Men iaf då var det fritt för fisken att simma under den och vidare till "lill-krampen".

Absolut! faktiskt fångat fisk i viken precis in i Lilla krampen,samt runt udden ut mot stora krampen ;)

Absolut! faktiskt fångat fisk i viken precis in i Lilla krampen,samt runt udden ut mot stora krampen ;)

Har det växt igen mellan Lill-krampen och stor-krampen.

Kommer man alltså inte över till andra sidan om man går runt till bryggan, då måste man alltså åka med bil till andra sidan av storkrampen.

Sidan som syns från viken när man kommer till stora krampen utåt mot det mer öppna vattnet.

PS; det ska ha fångats bågar runt 6kg i stora krampen förra sommaren. :D

Edited by koljonen

Har det växt igen mellan Lill-krampen och stor-krampen.

Kommer man alltså inte över till andra sidan om man går runt till bryggan, då måste man alltså åka med bil till andra sidan av storkrampen.

Sidan som syns från viken när man kommer till stora krampen utåt mot det mer öppna vattnet.

PS; det ska ha fångats bågar runt 6kg i stora krampen förra sommaren. :)

Får förklara en gång till :):) .

Vilken vik? vilken plats? :D

Hehe aa, inte säker men tror dom släppte i några avelsfiskar i varje sjö faktiskt :D

Här kommer en liten karta :)

där jag har markerat med rött, fanns förut iaf en brygga över vattnet. Stora krampen fortsätter till andra sidan, eller har vi diskuterat helt olika saker nu :)

http://www.inatur.se/imageRepository/00/00...04/13/40413.pdf

MaO, kommer fisken över till "lill-krampen" fortfarande..

Här kommer en liten karta :)

där jag har markerat med rött, fanns förut iaf en brygga över vattnet. Stora krampen fortsätter till andra sidan, eller har vi diskuterat helt olika saker nu :)

http://www.inatur.se/imageRepository/00/00...04/13/40413.pdf

MaO, kommer fisken över till "lill-krampen" fortfarande..

Ser ingen markering? :) nej vi diskuterar nog samma sak men jag blir lätt förvirrad, vad menar du med det förre inlägget?

Ser ingen markering? :) nej vi diskuterar nog samma sak men jag blir lätt förvirrad, vad menar du med det förre inlägget?

Pimplade med farsan nyss nära bryggan lill/stor krampen ...ingen fisk..men bryggan låg kvar då iaf.

Pimplade med farsan nyss nära bryggan lill/stor krampen ...ingen fisk..men bryggan låg kvar då iaf.

Bra då hade jag fel :) det jag vet med säkerhet är att man kan inte gå över bron utan att bli blöt om fötterna :D om man har vanliga skor

Annars brukade dom släppa i fisk på vårkanten i holmsjön, då är det kul att känna fisken dunka på :).

I krampen ska det finnas grund mitt ute i sjön enligt en "gubbe" som fiskat i sjöarna krampen området sen barnsben, han bor faktiskt längs med järnvägen som går i skogen bredvid Krampen skulle vara kul att hitta och testa :) .

det e inte lätt och se nått som inte finns

glömde nämligen bifoga bilden :)

så man kommer alltså över på bryggan men vadare är att föredra :)

post-6339-1234743422_thumb.jpg

det e inte lätt och se nått som inte finns

glömde nämligen bifoga bilden :)

så man kommer alltså över på bryggan men vadare är att föredra :)

:D:D

Hehe aa då snackar vi om samma plats :) , ingen som har nån djupkarta över sjöarna? fanns ju förr men dom vart ju snart bortslitna..

http://www.lantmateriet.se/

dom lär ju ha kartor med djup.

Nån som vet vad som gäller i dom andra sjöarna som inte längre gäller till krampen områdets fiskekort.

T.ex s.Fräken. Tovsjön, abbortjärn, myggtjärn, stensjön och matkullen.

Dessa har vägar till sig som ser använda ut så det kanske finns regler för dom sjöarna. Klubbsjöar eller kanske privata vatten.

vart ska man vända sig för att få reda på vem som äger vattnet?

http://www.lantmateriet.se/

dom lär ju ha kartor med djup.

Nån som vet vad som gäller i dom andra sjöarna som inte längre gäller till krampen områdets fiskekort.

T.ex s.Fräken. Tovsjön, abbortjärn, myggtjärn, stensjön och matkullen.

Dessa har vägar till sig som ser använda ut så det kanske finns regler för dom sjöarna. Klubbsjöar eller kanske privata vatten.

vart ska man vända sig för att få reda på vem som äger vattnet?

´

Hej!

Med stor sannolikhet så är det Sveaskog som är markägare...!

/Flugfiskarn