Jump to content
Sign in to follow this  
AWDN

Abu Record 2000 rulle

Recommended Posts

Hej på Er!

Jag har en gammal ABU RECORD 2000 från 1942 med orginalskinväska, olja, fett och reservdelar. Använd endast ett fåtal gånger och inte en repa.

Undrar om det är någon som vet hur mycket en sådan är värd?

Mvh Jonas...

Edited by MR Demooon

Hej.

Record 2000 tillverkades mellan 1941 till -53 och om din rulle är från -42 så har den agatlager av rubinstenar och även gravyr " fanns utan också ". Priset på en sån rulle varierar nog rätt så mycket, men du borde få 1500:- minst för en sån.

Men Record här på edge vet säkert, han kan det där med rullar.

Edited by jungle cock

Hej.

Record 2000 tillverkades mellan 1941 till -53 och om din rulle är från -42 så har den agatlager av rubinstenar och även gravyr " fanns utan också ". Priset på en sån rulle varierar nog rätt så mycket, men du borde få 1500:- minst för en sån.

Men Record här på edge vet säkert, han kan det där med rullar.

Skulle nog vilja säga runt 3000kr. Har den inga repor får du kanske lite till.

Titta om den har agatlager och skulle det vara den den tidiga modellen

med gravyr och gräddgula mellanlägg snackar vi pengar !!!!

Skulle nog vilja säga runt 3000kr. Har den inga repor får du kanske lite till.

Titta om den har agatlager och skulle det vara den den tidiga modellen

med gravyr och gräddgula mellanlägg snackar vi pengar !!!!

Jag gick bara efter historian på tradera, där ingen 2000 gått över 1350:- senaste året.

Om det är en vanlig 2000 den senare modellen som inte har gravyr och gula mellanlägg och den är i fint skick så skulle jag nog gissa på

kring 2000 kr och precis som Baron säger om det är den graverade varianten så tror jag inte 5000 kr räcker i det skick den verkar vara.

Men jag tycker det är grymt svårt att värdera en rulle i dag då jag oftast går efter värdet på vad dom brukar landa på tradera och det kan variera ganska mycket eftersom samlarmarkanden inte är så stor då många samlare redan har fått tag i sina modeller som dom sökt och det dyker inte upp så många nya samlare idag.

Personligen så tycker jag dom här gamla Record rullarna har sjunkit en del i pris mot för några år sedan men om det är en riktigt ovanlig modell

av en Record rulle så kan man fortfarande få ganska bra betalt.

Om det är en vanlig 2000 den senare modellen som inte har gravyr och gula mellanlägg och den är i fint skick så skulle jag nog gissa på

kring 2000 kr och precis som Baron säger om det är den graverade varianten så tror jag inte 5000 kr räcker i det skick den verkar vara.

Men jag tycker det är grymt svårt att värdera en rulle i dag då jag oftast går efter värdet på vad dom brukar landa på tradera och det kan variera ganska mycket eftersom samlarmarkanden inte är så stor då många samlare redan har fått tag i sina modeller som dom sökt och det dyker inte upp så många nya samlare idag.

Personligen så tycker jag dom här gamla Record rullarna har sjunkit en del i pris mot för några år sedan men om det är en riktigt ovanlig modell

av en Record rulle så kan man fortfarande få ganska bra betalt.

Då jag är helt borta på gamla rullar så frågar jag Er som har varit med ett tag.. -_- . Rullen har ej gravyrer eller gräddgula mellanlägg, så vi snackar kanske om en 2000-3000:- pengar då eller?

Allt beror på om du får ett par st som är villig att bjuda mot varandra, annars så tror jag 1500:- kanske 2000:-. Prisbilden, eller antalet köpare har minskat med lågkonjunkturen + som Record säger så är det nog så att många samlare redan kan ha den rullen i sin samling.

Då jag är helt borta på gamla rullar så frågar jag Er som har varit med ett tag.. -_- . Rullen har ej gravyrer eller gräddgula mellanlägg, så vi snackar kanske om en 2000-3000:- pengar då eller?

Visst tusan är det rimligt. Vill du sälja den lägg ut den på Tradera och sätt ett reservationspris

på 2500kr. Tror du kan få lite mer om den är i så bra skick som du beskriver.

Har bara riktigt bra bilder utlagda så man ser det fina skicket.

Visst tusan är det rimligt. Vill du sälja den lägg ut den på Tradera och sätt ett reservationspris

på 2500kr. Tror du kan få lite mer om den är i så bra skick som du beskriver.

Har bara riktigt bra bilder utlagda så man ser det fina skicket.

Jag får testa Tradera. Tack för upplysningarna alla..... -_-

Ett tips, ta riktigt bra kort, närbilder helst från flera vinklar, Ta inte ett kort som du hittar på nätet av en likadan rulle som inte är din.

Lycka till

Edited by jungle cock