Jump to content
Sign in to follow this  
Guest javvi

Favorit grejor Scierra?

Recommended Posts

Guest TG
Borde inte vara något problem.

Detta är ju ett känt fabrikationsfel som alla byxor hade. Detta är ju inget som DU har åstadkommit genom slarv.

Då känner du inte honom.!  ::) 8)

Guest TG
Borde inte vara något problem.

Detta är ju ett känt fabrikationsfel som alla byxor hade. Detta är ju inget som DU har åstadkommit genom slarv.

Då känner du inte honom.!  ::) 8)

Min kompis köpte ett scierra bluewater #8 för att använda till gäddfisket. Efter en kort tid så började korken att glappa, dvs det gick att snurra korkhandtaget lite. Mycket jobbigt när man stog och kastade. Den fick åka på reklamation och en ny buttdel kom, när vi hämtade ut den nya buttdelen i affären så såg vi att korkhandtaget var helt uppflisat och inte i närheten av hur det borde se ut med ett fint polerat handtag. Den delen fick åka tillbaka på reklamation direkt.

Hur kan man ens skicka en trasig del åt en kund i ett reklamationsärende?  :o

Har ett par Scierra Black Water vadare som jag är nöjd med, men innan dess reklamerade jag två par av den billigare sorten som verkade riktigt täta....dom släppte då inte ut nått vatten iaf  ???

Frun har ett 14" Scierra PPT som fungerar fin fint, dock har jag efter 3 års användande fått limma fast butt delen som lossnat från klingan.

Rullarna talar för sig själv, dom fungerar oklanderligt i ur och skur, har alla tre storlekarna, har inga som helst idéer att byta ut dom inte, däremot så skall en till Salmon köpas till frugan ;)

Hur de nya modelerna av spön fungerar vet jag inte, har endast testat Ti+ serien på en mässa (med Hywel Morgan) 15" var det ett ruggit klipp i, iaf inomhus på vattenspegel ;)

Enhandsspöna var det heller inget fel på, på samma mässa var även Vison representerade, jag kunde då itne känna någon större skillnad mellan dessa två märken, skulle nog välja Ti+ om jag var tvungen, men jag har spön så det räcker, eller??.....en 9" 7-8 kanske man måste ha ändå?

Men då blir det nog till att ringa Berne efter ett spö eller klinga ;) Black Shadow är mitt märke....

Jag tycker det säger allt att man får med ett litet fingerskydd till vissa linor. Det är bland det fjolligaste jag sett.

har en scierra helmsdale jacka som jag e jättenöjd med funkar i vått o torrt o varmt o kallt ;D

Detta är ju en mycket märklig debatt. Självklart kan inte Scierra samma kvalitet som de dyrare kvalitetsmärken (G-loomis, Thomas & Thomas,...), men det ärv väl ändå inget man räknar med... priset på scierras prylar är ju flera gånger billigare.  I jämförelse med andra lite billigare märken tycker jag de klarar sig ganska bra. Har själv en XDA rulle och en pikeline...  båda funkar prima.

Guest Duvall

Scierra + :

Har en XDA som funkar klockrent. Lite tung, bara.

Har ett par "Extreme"-byxor som är perfekta.

Har en SST-väst(gamla modellen), ett riktigt kap för priset.

Har EDP-linan, håller vad den lovar.

Scierra - :

Gamla "andasvadarna" (första generationen)... andades in, men inte ut.

F ö:

Har dessutom provkastat flera HM2-spön, vilket nu resulterat i en beställning.

Kan således konstatera att jag har fullt förtroende för Scierra, suveränt förhållande pris/kvalité. Detta trots att jag själv är en bekännande prylbög och SAGE-fanatiker.

Guest Mats
Black Shadow är Berne Bringséns rulle. Du måste fått tag i en prototyp då jag med bestämdhet minns att han fortfarande höll på att utveckla då.

Jag köpte en öringrulle av detta fabrikat 1990 och servade den för första gången ifjol. Inte för att den funkade sämre eller nåt utan för att det borde vara dags att den åtminstone blev lite smord och så.

Min rulle var en olackad snikmodell som jag då gav 800:- för, det var vad en System2-rulle kostade då.

Förra året såg jag att Scierra reade BS-rullarna för detta pris. Tror för min del det är helt omöjligt att hitta något bättre ens om man fyrdubblar priset.

Detta beror klart vad man vill ha när man handlar, men är det perfekt broms och en outslitlig rulle man vill köpa är detta ett bra köp.

Vill man göra av med mer pengar på rullar än man fisklar för och inte tycker om bra funktioner finns det ju andra svenska alternativ.

Det är ju självklart bättre att betala 4-5000 spänn för nåt som är värdelöst än 800 spänn för något perfekt.

När BS rullarna gick över till Scierra byttes bromsskivona ut och ev ett lager (lagret är jag dock inte 100% säker på) för att få ner priset till Scierras prispolitik, detta resulterade i rullar som planade och vissa skar under drillning av fisk, så BS Scierra Edition är allt utom perfekt... . Däremot gamla BS rullarna är odödliga...

För att dra upp en väldigt gammal tråd måste jag bara säga att Scierra har skärpt sig och ryckt upp sitt sortiment som har blivit riktigt bra! Jag litar själv fullt på Scierra och har flera scierraprylar som jag verkligen gillar starkt!  :)

Det låter bra, men de får inget förnyat förtroende från min sida.. Vågar helt enkelt inte. För två år sedan gick jag en långtur (18 dagar). Min kompis som jag gick med hade en hel del scierra prylar. Jag tror inte att någon av scierra prylarna var hela när vi kom ner. Rullen paja, vadarna hade bristande funktion, gick lite småsöner, mm. ((Det var dock ett spö som presterade helt okej. En styv kastkanon antagligen.. :)..))

Går man långa turer i fjällen och tex. rullen pajar efter någon dag blir man ju galen..

Jag tyckte inte grejerna han köpte hade något ''epa pris'' heller..

Hoppas de gör bättre prylar nu! Det är ju inte bara jag som tyckt att grejerna inte hållt måttet.. De måste ju ha varit extremt dåliga på att testa sina grejer?

Mvh // s