Jump to content

Verkeån

rodwizard
 Share

Recommended Posts

Vad fiskar ni för spöklasser o linor i ån?

Ska ja ta femman eller åttan? Flytlina

Hej

Jag misstänker att vi ska fiska övre-sträckan? I så fall bör du lämna klass 8 hemma.

Själv fiskar jag klass 3 på denna sträcka

Hej

Jag misstänker att vi ska fiska övre-sträckan? I så fall bör du lämna klass 8 hemma.

Själv fiskar jag klass 3 på denna sträcka

Trodde vi skulle fiska nedre sträckan. Övre förstår jag med att man fiskar klass tre på :wub:

Då blir de tvåan som får ut, nu blev jag om möjligt ännu gladare :D

Edited by marr

Tack för senast alla som var med och hoppas att ni som fick sent förhinder kommer nästa gång!

Tre avhoppare i slutet men vi var ändå sex pers som kom till Verka och ett ganska fint väder.

Rodwizard, C.Eliasson, Agge, Palindrom, Gummiflugan och jag själv. Det finns 20 kort på övre sträckan.

Fem av oss har kort där + två av dem som hoppade av + minst en till. Det är således nästan hälften av Verkakorten

som hänger på Edge. Det finns säkert fler än så.

En liten runda nedströms Alunbruket gjorde vi tillsammans. Därefter lite mat och sedan skiljdes vi på olika håll.

Hemkörning, Hörrödsbron samt Gummiflugan och jag tog övre biten av nedre delen. Det sistnämnda fisket blev ingen höjdare.

Ett par småfiskar, upp till 20 cm. I stort sett inga vak. Mycket smolt, kanske simpor också.

post-150-1241941806_thumb.png

En fin 35 cm öring fångad av Palindrom mitt bland stockar och sten. Innan fisken håvades fick Palindrom bedriva viss balansgång och trädkramning

men till sist kunde jag fånga den på bild.

Själv tappade jag två öringar kring 30 cm. Troligen beroende på kroken. Det var flugor bundna i fjor på Tiemcos hullinglösa men alltför tunna krokar. De rättas ut för minsta lilla eller går av. Numera binder jag enbart med Mustad där jag trycker in hullingen.

Edited by yr..

• 5 years later...

Under gårdagen hade vi premiär o grillning vid Verkeåns mynning, några av oss är Edgare.

Vi som var där tyckte det kunde va trevligt med en träff vid Verkeån senare då säsongen blivit vänligare t.ex. under Maj.

Är du intresserad så anmjäl ditt intresse och föreslå datum.

Någon som ska fiska premiären i verken 2015?

• 1 month later...