Jump to content

Havsöringsträff skåne

jeppe
 Share

Recommended Posts

Tänkte kolla intresset för en träff bland havsöringstokarna i skåne (ja, även tillresta norrlänningar går bra). En helg i början av februari där vi samlas för en liten lunch med allmänt tjöt, engångsgrillar, starka korvar, några folkbärs och tjuvkika bland våra flugboxar. Plats någonstans i skåne beroende på väder och vind under aktuella helg.

Meddela här om intresse finns så styr vi upp något som passar de flesta.

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tänkte kolla intresset för en träff bland havsöringstokarna i skåne (ja, även tillresta norrlänningar går bra). En helg i början av februari där vi samlas för en liten lunch med allmänt tjöt, engångsgrillar, starka korvar, några folkbärs och tjuvkika bland våra flugboxar. Plats någonstans i skåne beroende på väder och vind under aktuella helg.

Meddela här om intresse finns så styr vi upp något som passar de flesta.

Ja eh på om ja de blir vecka 7.

Eftersom vi verkar bli ett antal stycken beroende på tidpunkt, tycker jag det kanske vore på sin plats att vi kommer med förslag på datum? Det roligaste hade ju varit om vi kunde bli ett gäng! ;) Jag har inga direkta saker planerade, mer än 14/2, annars är det ganska lugnt för min del, så ni som har lite mer "späckade" scheman: kom med förslag! :D Och förslag på lokal också förstås... :D

//Pate

Fast du har ju inte köpt Zan ännu så vet ej om du får följa med.... :D

Haha skippar nog klass 7 helt å hållet tror jag. Satsar på o fiska med åtta istället.

Men ja har jäkligt svårt o bestämma mig =/

Edited by marr

Jaja, nu tar vi d lilla lugna, bara för att du kommer från Blekinge... :D Du vet att det finns övernattningsmöjligheter hos oss i värsta fall... :D

Du är en klippa mannen! Tur jag vet var whisk... ehh var du bor ;)

Jag paxar luftmadrassen om jag kommer förbi :D

Angående var vi ska träffas så är det nog bättre att invänta vädret och planera efter

det? Jag menar ifrån Brösarps backar kan jag väl rulla till Ystad med bilen så bäst

att fiska där det är bäst förhållanden.

Edited by Hoodie

Den dagen får det vara hygge som är prioriterat dvs det är bättre att grilla, umgås, osv om det inte är 10 m/s pålandsvind. Pålandsvind ger iofs trevligt fiske. Vi bestämmer ett ställe där det får plats en del folk och är lämpligt att grilla. Det är kanske inte meningen att 15-20 man ska få plats och fiska just där vi har lunchen. Tanken med att ha en relativt tidig träff är att vi kan ha en senare på säsongen också för det som inte lyckas lösa den helgen vi bestämmer.

Vad säger ni om helgen 7-8 februari?