Hoppa till innehåll

Havsöringsträff Stockholm


Njord

Recommended Posts

Hej! Ville bara kolla om det fanns intresse för en träff för gemensamt HÖ-fiske. Korvgrillning, kaffe, allmänt skitsnack och lite fiske kan väll tänkas stå på programmet. Vi försökte ju få ihop en förra vintern, men det rann ut i sanden har jag för mig. Mellersta delen skulle väll kunna va en bra utgångspunkt. Så, finns det några som är intresserade? Samlingsplats och tid återkommer jag med.

På kvällen finns ju möjlighet att ta sig en öl på nån lämplig lokal på söder eller nåt. <_<

/ Njord

Redigerad med Njord
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej! Ville bara kolla om det fanns intresse för en träff för gemensamt HÖ-fiske. Korvgrillning, kaffe, allmänt skitsnack och lite fiske kan väll tänkas stå på programmet. Vi försökte ju få ihop en förra vintern, men det rann ut i sanden har jag för mig. Mellersta delen skulle väll kunna va en bra utgångspunkt. Så, finns det några som är intresserade? Samlingsplats och tid återkommer jag med.

/ Njord

Jag är PÅ.

Conny

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...jag är med (i princip om det går att få ihop...). Sorundatrakten kunde vara ett alternativ. <_<

Skulle vädret "vara rätt" skulle iofs Torö runt hamnen (där vi var en gång förra vintern) kunna funka. Ligga och guppa i en flytring där såg ju hur rätt ut som helst. Dock inte vad jag tänkt.

Har mer tänkt på Ingarö.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle vädret "vara rätt" skulle iofs Torö runt hamnen (där vi var en gång förra vintern) kunna funka. Ligga och guppa i en flytring där såg ju hur rätt ut som helst. Dock inte vad jag tänkt.

Har mer tänkt på Ingarö.

...har inga större krav. Vatten och gott om öring räcker <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

De låter som ett bra initiativ tycker jag, jag är intresserad om de inte snöar osv. (Har snöjouren i helgen!)

Jag hittar väldigt dåligt i Sthlm skärgård så en lätt plats att ta sig till med bilen vore o föredra? :(

Är de fiske med vadarbrallor nu syftar på eller flytetyg?

Nån mer från Västerås/Enköping trakten så kanske man kan dra ihop en liten samåkning?

Mvh Kimmen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Opps, tyckte inte intresset verkade alltför högt först, så jag fimpade detta.. Sist jag var ute, så var även vädret så bistert så jag kände verkligen inte för att dra ut.... på månader.

Får väll kanske tänka om. Får följa väderprognosen stenhårt någon dag till. Sen kan vi väll avgöra hur vi gör?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag har fått förhinder på Lördag. Dock kan jag på Söndag. Vädret ser ut att ligga på gränsen att det är hyfsat behagligt etc. SMHI, kustväder Kan vi styra om detta till Söndag, så kan jag komma med lämpligt förslag på samlingsplats och tid etc. Annars får ni som vill köra på Lördag.

/ Patric ( Njord )

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gör så här istället:

För er som kan & vill. Samling kl. 09,30 Söndag 1/2 på parkeringen vid Björnös Friluftsområde, Ingarö.

Björnö Friluftsområde

Här är en karta med markerad samlingsplats:

post-2658-1233134055_thumb.jpg

Tillägg angående mat m.m.

Korv att grilla kan vara bra. Kaffetermos. Flyttring för dom som har. Ved om nån har. Annars kan jag köpa det på vägen ut.

Nån liten whiskey-plunta för dom som inte kör, för att hålla värmen. ^_^

Redigerad med Njord
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gör så här istället:

För er som kan & vill. Samling kl. 09,30 Söndag 1/2 på parkeringen vid Björnös Friluftsområde, Ingarö.

Björnö Friluftsområde

Här är en karta med markerad samlingsplats:

post-2658-1233134055_thumb.jpg

OK, ska se om jag hittar dit! Vad ska man ha med sig mer exakt (ursäkta dum fråga) men alltså spö och sånt fattar jag ju... har aldrig fiskat havsöring förr så det är en ny upplevelse för mig. Sen mer praktiskt förståss. Typ mat? Grilla korv var det va?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får se hur jag gör, återkommer senare framåt helgen med besked om jag kommer med eller inte..?

Fisketjejen>> Vadarbrallor är bra och ha med sig!

^_^ Ja det föstod jag, tänkte mer på vad de hugger på o dyl. Men jag har rådslagit med min fiskande kollega och han tipsade och lånade ut lite grejer. Vadarskorna är lite stora, men det får duga!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

OK, ska se om jag hittar dit! Vad ska man ha med sig mer exakt (ursäkta dum fråga) men alltså spö och sånt fattar jag ju... har aldrig fiskat havsöring förr så det är en ny upplevelse för mig. Sen mer praktiskt förståss. Typ mat? Grilla korv var det va?

...alltså några dumma frågor finns inte...

Håv lär inte behövas om det går som det brukar... ^_^

Det går faktiskt SL-buss dit kollade jag upp. En och en halvannan timme från slussen ungefär.

edit: för långsam..

Redigerad med Greenling
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...