January 19, 200917 yr comment_975459 Någon som törs gissa på ålder mm? Har den inte mera men det skulle vara kul o veta. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Report
January 19, 200917 yr comment_975468 Någon som törs gissa på ålder mm?Har den inte mera men det skulle vara kul o veta. Hmmmm...jag har ju fingrat på den så låt se nu. Troligen lite äldre än jag (43) "The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach" Report
January 19, 200917 yr comment_975506 Sasse, har du provat den? Jag ANTAR att den inte är någon höjdare att använda, eller? -')<<<-< Report
January 19, 200917 yr comment_975509 Sasse, har du provat den? Jag ANTAR att den inte är någon höjdare att använda, eller? Jo, han dyrkade den säkert... och började tycka det var orättvist att han hade en och så många andra satt med sina keramiska. Så det var därför han gav bort den. Samvetskval helt enkelt... www.swedneckflyfishing.comhttp://www.flytierspage.com/nrunarsson/nrunarsson.htmEdgepresentation... Report
January 19, 200917 yr comment_975511 Jo, han dyrkade den säkert... och började tycka det var orättvist att han hade en och så många andra satt med sina keramiska. Så det var därför han gav bort den. Samvetskval helt enkelt... Det visste jag inte att han hade, men det säger ju en del om funktionen -')<<<-< Report
January 19, 200917 yr comment_975514 Det visste jag inte att han hade, men det säger ju en del om funktionen Nu har jag bara sett den på bild, men jag tror inte jag skulle byta mina Rite mot den dära... "saken". www.swedneckflyfishing.comhttp://www.flytierspage.com/nrunarsson/nrunarsson.htmEdgepresentation... Report
January 19, 200917 yr comment_975670 Skulle tro tidigt 60 tal på trådhållaren. "En fiskare är inte bättre än storleken på hans håv" Report
January 20, 200917 yr Author comment_975840 Skulle tro tidigt 60 tal på trådhållaren. Tack Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Report
January 20, 200917 yr comment_975849 Sasse, har du provat den? Jag ANTAR att den inte är någon höjdare att använda, eller? Nu för tiden är den i min ägo, jag kan intyga att den är klockren för mina spolar med Gossamersilke Notera funktionen, en omvänd hackeltång. Silket träs igenom två små hål vid fjädringen. Ålder? En gammal veniards-produkt, så den kan gott vara så gammal som vi vill fantiera om. Jag gissar ca 60 år, eller kanske mer! Tack Sasse, och HR, som agerade mellanhand Report
January 20, 200917 yr Author comment_975851 Nu för tiden är den i min ägo, jag kan intyga att den är klockren för mina spolar med Gossamersilke Notera funktionen, en omvänd hackeltång. Silket träs igenom två små hål vid fjädringen.80254:Photo_2.jpg Ålder? En gammal veniards-produkt, så den kan gott vara så gammal som vi vill fantiera om. Jag gissar ca 60 år, eller kanske mer! Tack Sasse, och HR, som agerade mellanhand Kul att den hamna i rätt händer tillslut Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Report
August 15, 201015 yr comment_1318400 Jag har en sådan själv. Jag köpte den ny på Strömvalls i Göteborg 1974, de var väldigt vanliga då. Ett par år senare fanns de inte längre, då var de mer lika de som finns idag. Den var med bland mina första flugbindargrejer. Report
November 27, 201015 yr comment_1360029 Sådana har man ett gäng liggande. De var vanliga förr när man band med silke, det var lätt att sätta rätt tryck på materialet då man virade på det. // MOM Fiskebutik: The Flyhook Filler Report