Jump to content
Edgeforum

Simms G3 vadarskor

Recommended Posts

På vilket vis?

vad är det för typ av sula?

Dom har hållt för mig i en säsong ;)

Har testat alla varianter av Visions skor innan o de har inte hållt för hälften.

Sulan är filt som är sydd o limmad.

• 2 months later...
Guest Fenan
Ca 2000:-

Hittils oöverträffad kvalité.

Lite tunga men grymt robusta. Som en stridsvagn :P

Håller med.Grymt bra vadarskor.Skosnörena har gått av,men jag fiskar ju också 6 dagar i veckan...

Dom har hållt för mig i en säsong :D

Har testat alla varianter av Visions skor innan o de har inte hållt för hälften.

Sulan är filt som är sydd o limmad.

Tjena Sasse!

Kan bara gratulera att du har fått tag på skor som hållit en säsong. En fiskepolare till mig har exakt samma sko som dig alltså Simms G 3 och filtsulan på den vänstra skon har SLÄPPT I LIMMNINGEN. Ja, ni läste rätt.

Dessa filtsulor är limmade som på alla andra skor och sömmen som man ser är en FEJKSÖM :P

Vi vart minst sagt förvånade när sulan släppte för vi trodde också att sulan var både sydd och limmad.

Nu är skorna på lagning hos Simms för att limma på en ny sula ,tror det var i Norge någonstans.

Jag kan bara av egen erfarenhet säga att det är nog svårt att hitta vadarskor som håller bättre än SIMMS skorna. Jag har haft Guideline, Vision och nu köpte jag ett par SIMMS Rivershed med Aquastealth sula. Enligt mig så finns det inte en bättre sko. Den är grymt stabil och är gjorts enbart av syntet material som torkar fort.