Hoppa till innehåll

GuideLine Coastal WF8


marr

Recommended Posts

Kört den under början på året på min T&T Vector 9 fots åtta.

Den är något tung för spöet, en sjua hade nog funkat bättre.

Gillar linans hoover egenskaper, lägger sig verkligen precis under utan. Nice med DC kärnan också. Alltså att den är stum.

Riktigt bra havsöringslina.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis den linan jag funderar på till opti coast #7 (#7-8). Tror du det skulle passa bätre med en #7?

Marcus

Det står att linan väger 19 gram om det är en 8:a.

Men i själva verket ligger den nog på närmare 21-23 gram.

Tror själv att en klass 8:a kan passa på ditt Opti.

Men allt är ju en smaksak.

Mvh//Jon

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har haft ett Opti Coast och tyckte alla #8linor jag provade var för tunga. Coastal#7 hade varit mitt val.

Coast spöet har samma ERN som z-axis#7 på sexyloop och andra på forumet fiskar med #7-#7

Jeppe kör t.o.m. Costal 6 på sin 7'a Z-axis...

Jag kör Costal 7 på Z-axis 7, lite tung , har Costal 8 till Z-axis 8'a vilket känns lite bättre än 7 till 7an...

Gillar dock tunga linor, som fd klumplinefiskare...

/Cz

Redigerad med Czech
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har vart ute med den nu igår och idag och kastat på kusten, för det blev mest kastande :(

2,2 grader i vattnet men linan var ändå mjuk och fin, bra klipp i den och va efter ett tag slow intermediate, den flöt en stund till att börja med.

Men faktiskt riktigt skön, lättkastad och riktigt lätt att skjuta lina. Men det bästa var faktiskt sjunkhastigheten, ville man ner lite mer så va det bara vänta en stund annars om jag började ta hem direkt så låg den 1-2decimeter under ytan.

Jag körde en Costal #7 till mitt Sameo #8 och det var ganska perfekt tyckte jag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror dem hade lyckats sälja ännu mer linor om det fanns en ren flytversion också. Jag hade köpt båda medans vissa endast vill ha flyt och iom det tror jag de tappade några köpare. Hoppas nu i -09 att det kommer:)

Någon lina i 'klass 5&4' hade nog också kunna sälja hyffsat. Jag tycker coastal är det bästa efter Power taper :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Jag har vart ute med den nu igår och idag och kastat på kusten, för det blev mest kastande B)

2,2 grader i vattnet men linan var ändå mjuk och fin, bra klipp i den och va efter ett tag slow intermediate, den flöt en stund till att börja med.

Men faktiskt riktigt skön, lättkastad och riktigt lätt att skjuta lina. Men det bästa var faktiskt sjunkhastigheten, ville man ner lite mer så va det bara vänta en stund annars om jag började ta hem direkt så låg den 1-2decimeter under ytan.

Jag körde en Costal #7 till mitt Sameo #8 och det var ganska perfekt tyckte jag.

Då får jag väl lita på dig och köpa en Costal #7 till mitt nyinköpta Sameo #8. Som ett komplement till Sameo #8 flytlinan.

Om nu Sameo spöna är rättklassade är då Costalinan överklassad eller är det så att det är bara att hålla lite mer utanför spötoppen för att få det riktiga klippet (skjutet)? Bara vintern kan släppa sitt grepp så man kommer ut på fiiiiske.

MVH Roger.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...