Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rockband! eget asså...

Featured Replies

Har fått för mig att det e ganska många som lirar musik som har fiske som intresse... ?

Ja visst är det så :)

Spelar du själv eller?

www.myspace.com/tracysavenue

Jonas, 25 år från Halland.

Har en liten blogg också: Sländor&Snus

www.stromhult.com

• Author
Ja visst är det så :)

Spelar du själv eller?

hello!!

Yes... myspace.com/gotogalaxysafari

Ska in o lyssna på ditt...

//jeppe

• Author
hello!!

//jeppe

Damn!! Låter grymt bra!!!!!!!!!!!!!!!! Lite samma stuk som vi, fast vi går lite mer åt stonerhållet :)

Uigeadail här på Edge gör väl det :)

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Jo jag lirar i ett band Guittar hero heter det.... :):D

Våga vägra enhands....

Har lirat endel i band.. Dock inte just nu.

Spelar endel själv.

hello!!

//jeppe

Låter kanon !!!!

• Author
Låter kanon !!!!

Tack Dojdoj!!!!!

Låter bra båda :)

Visit My Website

Dennis Ryberg snart 41årig kock från Svedala(Malmö)

"Ingenting är omöjligt, det är bara olika svårt."

Detta ämne har väl behandlats förut om jag inte minns fel. Jag vet inte om det är en större andel som musicerar bland flugfiskare än bland vanliga dödliga men faktum är att dessa två aktiviteter kompletterar varandra tämligen väl. Det ligger ju också i båda aktiviteternas natur att det aldrig går att bli fulllärd vilket troligen bidrar till att de blir utmärkta intressen för dem med starka nördtendenser.

Själv är jag musiklärare vid estetiska programmet i Luleå samt frilansmusiker. Basist för att vara mer exakt. Länken nedan leder till ett klipp där jag och mina kollegor framför en låt av Jojje Wadenius för våra elever. Framfört nu i fredags så det är tämligen färskt.

Musik är ju en fantastisk hobby som vid sidan av flugbindningen kan hjälpa till att göra vintern mer uthärdlig.

Rock on!!!

-=P-A=- Malmudden, Luleå <I väntan på islossningen>

Spelade trummor i ett rockband i Sthlm (hobbyband på fritiden) under 12 års tid men sluta för 8 år sedan. Hann inte för det tog tid av mitt fiske <_< .

Jag hänger dock på 1 till 2 ggr/år och kör ljudet när bandet (som fortfarande spelar) har nån gigg. Då känns det "nästan" som man e en rocker igen :(;)

Damn!! Låter grymt bra!!!!!!!!!!!!!!!! Lite samma stuk som vi, fast vi går lite mer åt stonerhållet <_<

Fan man tackar :( kul att du tyckte om det...

Fan jag diggar er musik också alltså! grym sång och go produktion!

Det är lite som en blandning av queens of the stoneage och ett slags stoner-Gluecifer hehe.. Bra!

Jonas, 25 år från Halland.

Har en liten blogg också: Sländor&Snus

www.stromhult.com

Jag spelar cello med allehanda projekt. Nu i mars missar jag flugfiskemässan för jag skall på turné till Canada och USA. Så trist kan det vara att lira... <_<

Uigeadail här på Edge gör väl det <_<

Yep.

I drygt 25 år har jag och Rob, min vän och gitarrist, lirat tillsammans.

Vår senaste trummis anlände för 5 år sen och han är kvar än.

Gubbrock, säger dom.

ZZ rules, säger vi.

:(

Edited by Uigeadail

Pain is temporary, glory is forever   Trout Bum - Boogieman - Whisky Exorcist   Mora/Älvdalen   Hillbilly Pro Staff.
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/

http://www.wickedtrout.se/

Jo jag lirar i ett band Guittar hero heter det.... <_<:(

å jag sjunger i bilen fan kanske ska dra ihop nått saknas bara en skicklig jäkel på luft-trummor hehe

Japp, såklart man spelar <_<

Thankfully, there is no cure

Jopp..

De som finns att höra nåt mer är www.myspace.com/solipsia platta färdig inne på slutmixning nu.

Övriga jag klinkar med har inget färdigt material till allmänn beskådan.

Catch & Relapse

Ja visst är det så <_<

Spelar du själv eller?

Lät riktigt bra !!

Hörs tydligt att de e Foo fighters inspirerat på Dazed :(

//Nicke

Edited by TinyOne

Jo, så klart. Men bäst före datum har väll passerats. Dock har jag/vi återupptagit karriären för en lite kortare revajvel. Se länken i min profil för mer info. <_<

• Author
Jo jag lirar i ett band Guittar hero heter det.... ;):D

Hehe... kan vara ett riktigt bra band oå, me lite fingerfärdighet!!

Hehe... kan vara ett riktigt bra band oå, me lite fingerfärdighet!!

Har suttit och lyssnat på ditt band nu i ett par dagar. Och,

KEEP UP THE GOOD WORK!

Jävligt bra!

//Jon

• Author
Detta ämne har väl behandlats förut om jag inte minns fel. Jag vet inte om det är en större andel som musicerar bland flugfiskare än bland vanliga dödliga men faktum är att dessa två aktiviteter kompletterar varandra tämligen väl. Det ligger ju också i båda aktiviteternas natur att det aldrig går att bli fulllärd vilket troligen bidrar till att de blir utmärkta intressen för dem med starka nördtendenser.

Själv är jag musiklärare vid estetiska programmet i Luleå samt frilansmusiker. Basist för att vara mer exakt. Länken nedan leder till ett klipp där jag och mina kollegor framför en låt av Jojje Wadenius för våra elever. Framfört nu i fredags så det är tämligen färskt.

Musik är ju en fantastisk hobby som vid sidan av flugbindningen kan hjälpa till att göra vintern mer uthärdlig.

Rock on!!!

Ja d hörs ju att d verkligen inte var första gången du lira bas... Riktigt jvla snitsiga musiker allihop...

• Author
Spelade trummor i ett rockband i Sthlm (hobbyband på fritiden) under 12 års tid men sluta för 8 år sedan. Hann inte för det tog tid av mitt fiske :D .

Jag hänger dock på 1 till 2 ggr/år och kör ljudet när bandet (som fortfarande spelar) har nån gigg. Då känns det "nästan" som man e en rocker igen :D:D

haha... ja d vill man ju inte gärna släppa ;) D där me rocker alltså...

Att köra ljud e ju inte det lättaste, utan en bra tekniker så blir d ju inte så bra... Men du! Man måste ju få in lite pengar till nya fiskeresor o grejer=gig hehe :D