Jump to content

Recommended Posts

Posted

Detta ämne har väl behandlats förut om jag inte minns fel. Jag vet inte om det är en större andel som musicerar bland flugfiskare än bland vanliga dödliga men faktum är att dessa två aktiviteter kompletterar varandra tämligen väl. Det ligger ju också i båda aktiviteternas natur att det aldrig går att bli fulllärd vilket troligen bidrar till att de blir utmärkta intressen för dem med starka nördtendenser.

Själv är jag musiklärare vid estetiska programmet i Luleå samt frilansmusiker. Basist för att vara mer exakt. Länken nedan leder till ett klipp där jag och mina kollegor framför en låt av Jojje Wadenius för våra elever. Framfört nu i fredags så det är tämligen färskt.

Musik är ju en fantastisk hobby som vid sidan av flugbindningen kan hjälpa till att göra vintern mer uthärdlig.

Rock on!!!

Posted

Spelade trummor i ett rockband i Sthlm (hobbyband på fritiden) under 12 års tid men sluta för 8 år sedan. Hann inte för det tog tid av mitt fiske <_< .

Jag hänger dock på 1 till 2 ggr/år och kör ljudet när bandet (som fortfarande spelar) har nån gigg. Då känns det "nästan" som man e en rocker igen :(;)

Posted
Damn!! Låter grymt bra!!!!!!!!!!!!!!!! Lite samma stuk som vi, fast vi går lite mer åt stonerhållet <_<

Fan man tackar :( kul att du tyckte om det...

Fan jag diggar er musik också alltså! grym sång och go produktion!

Det är lite som en blandning av queens of the stoneage och ett slags stoner-Gluecifer hehe.. Bra!

Posted (edited)
Uigeadail här på Edge gör väl det <_<

Yep.

I drygt 25 år har jag och Rob, min vän och gitarrist, lirat tillsammans.

Vår senaste trummis anlände för 5 år sen och han är kvar än.

Gubbrock, säger dom.

ZZ rules, säger vi.

:(

Edited by Uigeadail
Posted (edited)
Ja visst är det så <_<

Spelar du själv eller?

www.myspace.com/tracysavenue

Lät riktigt bra !!

Hörs tydligt att de e Foo fighters inspirerat på Dazed :(

//Nicke

Edited by TinyOne
Posted

Jo, så klart. Men bäst före datum har väll passerats. Dock har jag/vi återupptagit karriären för en lite kortare revajvel. Se länken i min profil för mer info. <_<

Posted

Jag spelade gitarr i ungefär 10 år. Har dessutom musiken att tacka för att jag finns. Farsan är en av islands större jazzmusiker... och när han var på turné runt Sverige 1970 råkade visst morsan slinta backstage. <_<

Posted
Detta ämne har väl behandlats förut om jag inte minns fel. Jag vet inte om det är en större andel som musicerar bland flugfiskare än bland vanliga dödliga men faktum är att dessa två aktiviteter kompletterar varandra tämligen väl. Det ligger ju också i båda aktiviteternas natur att det aldrig går att bli fulllärd vilket troligen bidrar till att de blir utmärkta intressen för dem med starka nördtendenser.

Själv är jag musiklärare vid estetiska programmet i Luleå samt frilansmusiker. Basist för att vara mer exakt. Länken nedan leder till ett klipp där jag och mina kollegor framför en låt av Jojje Wadenius för våra elever. Framfört nu i fredags så det är tämligen färskt.

Musik är ju en fantastisk hobby som vid sidan av flugbindningen kan hjälpa till att göra vintern mer uthärdlig.

Rock on!!!

Ja d hörs ju att d verkligen inte var första gången du lira bas... Riktigt jvla snitsiga musiker allihop...

Posted
Spelade trummor i ett rockband i Sthlm (hobbyband på fritiden) under 12 års tid men sluta för 8 år sedan. Hann inte för det tog tid av mitt fiske :D .

Jag hänger dock på 1 till 2 ggr/år och kör ljudet när bandet (som fortfarande spelar) har nån gigg. Då känns det "nästan" som man e en rocker igen :D:D

haha... ja d vill man ju inte gärna släppa ;) D där me rocker alltså...

Att köra ljud e ju inte det lättaste, utan en bra tekniker så blir d ju inte så bra... Men du! Man måste ju få in lite pengar till nya fiskeresor o grejer=gig hehe :D